Τοπικά

Ψηλά σε πωλήσεις τα παιδικά βιβλία

 

Τα παιδικά βιβλία βρέθηκαν υψηλά σε πωλήσεις κατά την περίοδο των γιορτών. Από την άλλη στοχευμένες ήταν οι αγορές στα βιβλία ενηλίκων. Επίσης, βιβλιοφιλικά, βραβευμένα βιβλία και βιβλία γνωστών συγγραφέων βρέθηκαν στην κορυφή των αναγνωστών.

Ρεπορτάζ
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΧΑΛΑΤΣΗ

Σύμφωνα με τον Χρήστο Αγιώτη, ιδιοκτήτη του βιβλιοπωλείο «Ήλιος», κατά τη φετινή εορταστική περίοδο τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το βιβλιοπωλείο του, οι πωλήσεις στα βιβλία ήταν αρκετά καλές και σίγουρα καλύτερες από τις προηγούμενες χρονιές.
«Ενώ γενικά πριν τις γιορτές επικρατούσε ένα μάλλον αρνητικό κλίμα, τελικά κάτι τέτοιο ευτυχώς δεν έγινε πράξη» τόνισε ο Χρήστος Αγιώτης, προσθέτοντας: «Περισσότερο φέτος φάνηκε να κινούνται τα μυθιστορήματα και τα ιστορικά βιβλία και μάλιστα τα μυθιστορήματα που ονομάζονται βιβλιοφιλικά, δηλαδή βιβλία που σχετίζονται γύρω από το βιβλίο, έχοντας να κάνουν με αστυνομικές ιστορίες, ιστορίες μυστηρίου, πραγματικές ιστορίες για βιβλιοθήκες, για συγγραφείς, σχέσεις των συγγραφέων με πρόσωπα της ιστορίας και άλλα σχετικά».
Τέλος επισήμανε πως «γενικά κινούνται βιβλία των Ελλήνων συγγραφέων, αλλά κατά κύριο λόγο αγοράζονται εκείνα τα βιβλία που είναι μεταφρασμένα από ξένους συγγραφείς. Οι Έλληνες αναγνώστες κυρίως ακολουθούν την ξένη βιβλιογραφία».
Κάπως διαφορετική ήταν η κίνηση στο βιβλιοπωλείο «Ήλιος» της Θεοδώρας Αγιώτη στη Νέα Ιωνία. Εκεί σχέση με την περσινή χρονιά γενικά το βιβλίο κινήθηκε λιγότερο. Φέτος τις γιορτές όμως κινήθηκε ως δώρο αρκετά καλά το παιδικό βιβλίο. «Θα λέγαμε, λοιπόν, πως υπήρξε πτώση στα βιβλία ενηλίκων, ενώ αντιθέτως υπήρξε αύξηση στις πωλήσεις παιδικών βιβλίων» τόνισε η Θεοδώρα Αγιώτη, συμπληρώνοντας: «Όσον αφορά στις πωλήσεις βιβλίων για ενήλικες ο κόσμος έρχεται στοχευμένα και ζητεί συγκεκριμένα βιβλία. Βιβλία που έχουν βραβευτεί ή βιβλία που γενικά έχουν γίνει γνωστά, λόγω του συγγραφέα, όπως για παράδειγμα τα βιβλία της Λένας Μαντά. Ο πελάτης σε ό,τι αφορά στα βιβλία ενηλίκων ζητεί συγκεκριμένα βιβλία που τα έχει ακούσει από άλλους που τα διάβασαν και τους άρεσαν».
«Ακόμη και αν δεν πρόκειται για τους ίδιους, αλλά πρόκειται για δώρο, πάλι ζητούνται συγκεκριμένοι τίτλοι ή συγκεκριμένη θεματολογία. Το γεγονός αυτό φανερώνει ότι ο αναγνώστης είτε για αγορά βιβλίου που πρόκειται να γίνει δώρο είτε για αγορά δική του ξέρει εκ των προτέρων ποιο βιβλίο θέλει να αγοράσει ή ποια κατηγορία κι έρχεται στοχευμένα» κατέληξε η ίδια.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το