Ελλάδα

Πόσα «άφησαν» πέρυσι Γερμανοί, Βρετανοί, Γάλλοι – πάνω από 21,4 εκατ. τουρίστες

TOYRISTES

Ξεπέρασαν τα 21,4 εκατομμύρια οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2014, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Τραπέζας της Ελλάδας.

Η εισερχόμενη τουριστική κίνηση την περίοδο αυτήν αυξήθηκε κατά 22,7% και διαμορφώθηκε στις 21,497 εκατομμύρια ταξιδιώτες, έναντι 17,517 εκατ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2013.

Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα οι ταξιδιωτικές εισπράξεις να παρουσιάσουν αύξηση κατά 10,8%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, αγγίζοντας στα 13,262 δισ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη αύξηση κατά 15% εμφάνισαν οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 8,164 δισ. ευρώ, και δευτερευόντως οι εισπράξεις από κατοίκους των λοιπών χωρών εκτός της ΕΕ των 28 που διαμορφώθηκαν στα 4,694 δισ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2014, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013.

Αναλυτικότερα, οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκαν στα 5,364 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 11,9%, και οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ των 28 εκτός της ζώνης του ευρώ παρουσίασαν αύξηση κατά 21,7%.

Ειδικότερα, οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 4,7% και διαμορφώθηκαν στα 1.975 εκατ. ευρώ και οι εισπράξεις από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 25,1% και διαμορφώθηκαν στα 1,125 δισ. ευρώ.

Επίσης, οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο διαμορφώθηκαν στα 1,543 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15,1%.

Αντιθέτως μείωση παρουσίασαν οι εισπράξεις από τη Ρωσία κατά 13,2%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 1,158 δισ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 15,5% και διαμορφώθηκαν στα 644 εκατ. ευρώ.

Οι εκλογές απειλούν τον κλάδο, λένε οι NYT
«Αναταραχή στην τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας από προεκλογικές τοποθετήσεις», (Greece’s Tourism Industry Unsettled by Talk in Election Campaign)», είναι ο τίτλος δημοσιεύματος της αμερικανικής εφημερίδας New York Times, που αναφέρεται στις ιδιαιτερότητες της τουριστικής βιομηχανίας και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στον ελληνικό τουρισμό η διαφαινόμενη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ, ο ανερχόμενος αριστερός συνασπισμός που προηγείται στις δημοσκοπήσεις απεχθάνεται τις διακοπές με «τα πάντα πληρωμένα» (all inclusive), και έχει υποσχεθεί να περιορίσει αυτού του είδους τις διακοπές, γεγονός που δημιουργεί εκνευρισμό στην τουριστική βιομηχανία, η οποία είναι το μόνο λαμπρό σημείο στην αναιμική ελληνική οικονομία», σημειώνει, μεταξύ άλλων, το δημοσίευμα.

«Ο Αλέξης Τσίπρας έχει κάνει μια σειρά από εμπρηστικές διακηρύξεις, όπως τη μη τήρηση των όρων του οικονομικού πακέτου διάσωσης της Ελλάδας, κάτι που θα μπορούσε να επιφέρει θανάσιμο χτύπημα στην παραμονή της Ελλάδας στην ευρωζώνη. Η ελληνική τουριστική βιομηχανία, πιθανόν να μην βγει αλώβητη, ανεξάρτητα του αποτελέσματος των εκλογών».

Στο άρθρο μεταφέρονται επίσης δηλώσεις της υπουργού Τουρισμού Ολγας Κεφαλογιάννη, από τη συνέντευξή της στη Ναυτεμπορική, σύμφωνα με τις οποίες «πρέπει να παίρνουμε πρωτοβουλίες που ενισχύουν τον τουρισμό και όχι μέτρα που θα τον σταματήσουν», καθώς επίσης και οι απόψεις παραγόντων της τουριστικής βιομηχανίας.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το