Τοπικά

Πώς θα κερδηθεί το χαμένο έδαφος στον τουρισμό – Ο προϊστάμενος Ελέγχου, Επιθεώρησης και Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας Ν. Σαρούκος στη «Θ»

Ρεπορτάζ
Βιολέττα Θεοδοσίου

Το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλίας, και ειδικότερα της Μαγνησίας, έχει πληγεί βαρύτατα από τη θεομηνία Daniel και τη θεομηνία Elias. Η σφοδρότητα της καταστροφής αποτυπώνεται στην καθημερινότητά μας, με σοβαρές συνέπειες και στον τουρισμό της περιοχής.

«Η θερινή περίοδος για την περιοχή μας έληξε άδοξα, με επιχειρήσεις να προσπαθούν να συνέλθουν και να επανέλθουν σε μια υποτυπώδη πραγματικότητα.
Τα αντανακλαστικά των επιχειρήσεων θα πρέπει να είναι άμεσα και γρήγορα προκειμένου να λειτουργήσουν αποτελεσματικά με την αρωγή της πολιτείας.
Δεν έχουμε όμως την πολυτέλεια να περιμένουμε τις αποζημιώσεις της πολιτείας και τις ασφαλιστικές εταιρείες, πρέπει να κινηθούμε γρήγορα με στοχοπροσήλωση για να προλάβουμε τη χειμερινή περίοδο.
Αυτό βέβαια προϋποθέτει την αποκατάσταση των υποδομών, αλλά και τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση. Ας μην ξεχνάμε ότι ακόμα η οδική σύνδεση Βόλου – Ζαγοράς δεν υπάρχει, λόγω εκτεταμένων ζημιών στο οδικό δίκτυο.
Σε αυτό συντελεί και το γεγονός ότι υπάρχει καθημερινή προβολή των καταστροφικών συνεπειών και λόγω της προεκλογικής περιόδου, η οποία αντί να ωφελήσει, πολλές φορές δίνει αρνητικό πρόσημο στην όλη προσπάθεια.
Η δημοσιότητα έχει έντονο πολιτικό, κομματικό πρόσημο με παράπλευρες απώλειες και λειτουργεί ανασταλτικά στις κρατήσεις για την περιοχή. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι υποτιμούμε το γεγονός ότι υπάρχει σοβαρό ζήτημα για τις περιοχές του Πηλίου και της Θεσσαλίας γενικότερα.
Η Θεσσαλία θα κάνει πολύ καιρό να συνέλθει, κυρίως η Μαγνησία, αλλά σημαντικό είναι να επιστρέψουμε σε μια ομαλή ροή.
Αυτό που δεν έχουμε αντιληφθεί και δεν το έχουν αντιληφθεί οι αιρετοί, αλλά και όσοι ασχολούνται με τα κοινά, όπως τονίζει ο κ. Νικόλαος Σαρούκος, προϊστάμενος Ελέγχου, Επιθεώρησης και Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας της Διεύθυνσης Τουρισμού (ΠΥΤ) Θεσσαλίας «είναι ότι θα πρέπει να δοθεί βάρος στην ψυχολογία και τη διαχείριση της εικόνας, δηλαδή να προσπαθήσουμε να πείσουμε το τουριστικό κοινό να μας εμπιστευθεί ξανά και να αντιστραφεί το κλίμα υπέρ της περιοχής με τη βοήθεια της θετικής ψυχολογίας».
Η περιοχή επλήγη και το καλοκαίρι από τις πυρκαγιές κανείς δεν γνώριζε τι θα επακολουθούσε.

Μοχλός θετικής ψυχολογίας το καλό
branding «Βόλος Πήλιο Μαγνησία»
Ο Οκτώβριος το πιθανότερο είναι να χαθεί. Από τον Νοέμβριο, όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Σαρούκος, θα πρέπει να προσπαθήσουμε να πετύχουμε μια επισκεψιμότητα της τάξης του 70% σε σχέση με το 2022.
Αυτό μπορεί να γίνει με αντιστροφή του κλίματος επενδύοντας στο πολύ καλό brand που δίνει η περιοχή με τον οικοτουρισμό, την ιστορικότητα του χώρου κ.λπ.
Σε ερώτηση της «Θ» εάν συμμερίζεται την άποψη ότι θα χαθεί η χειμερινή περίοδος όπως υποστηρίζουν οι επαγγελματίες του τουρισμού, ο ίδιος είπε πως συμμερίζεται την αγωνία που αποτυπώνεται στον κλάδο που καλείται να σηκώσει ένα ακόμη βάρος και ήδη έρχεται τραυματισμένος από τον covid-19, έχει γκρεμιστεί το οικοδόμημα που έχτισε με προσπάθεια, σε λίγα 24ωρα. Δεν μπορεί να συμμερισθεί όμως το αρνητικό πρόσημο. «Δεν ονειροβατούμε είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι» τόνισε.
«Μετά τις εκλογές, που η επικαιρότητα θα είναι διαφορετική, δηλαδή από πρώτο θέμα θα βρίσκεται δεύτερο ή και τρίτο, θα πρέπει να δοθεί χώρος στον δυνητικό επισκέπτη να μας εμπιστευθεί εκ νέου».
Ίσως ο στόχος να θεωρηθεί υπερβολικός, αλλά είναι εφικτός εφόσον υπάρξουν προϋποθέσεις όπως προσβασιμότητα, υποδομές, ποιότητα νερού, ρευματοδότηση κ.ά.
Σύμμαχος η ιστορικότητα και το καλό branding.
Σε ερώτηση εάν θα έφτανε μόνο η υποστηρικτική καμπάνια που ζητήθηκε από τους φορείς όπως π.χ. η Ένωση Ξενοδόχων και το Επιμελητήριο, απάντησε ότι δεν φτάνει μόνο αυτό, αλλά πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα, όχι μόνο μια επιθετική προσέγγιση.
Θα πρέπει να λυθούν κάποια γραφειοκρατικής φύσεως θέματα, όπως π.χ. εκδόσεις διάφορων πιστοποιητικών που απαιτούνται προκειμένου να δοθεί η απαραίτητη ρευστότητα που τόσο έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις. Επίσης, θα πρέπει να υπάρξει μια νομοθετική πρωτοβουλία προκειμένου να μην αναγκαστούν οι επιχειρήσεις να επιστρέψουν τις προκαταβολές από τις ακυρώσεις των κρατήσεων όπως και επιβάλλεται να κάνουν.
Αντίθετα η πρότασή του είναι ότι θα πρέπει αυτές οι προκαταβολές να λειτουργήσουν ως voucher για μελλοντική διαμονή προκειμένου να μην χαθούν, αλλά και να ενισχυθούν οι κρατήσεις στο μέλλον για την περιοχή μας. Ένα Φ.Ε.Κ. θα βοηθούσε προς αυτή την κατεύθυνση για την επιστροφή των επισκεπτών σε καλύτερες συνθήκες σε βάθος χρόνου.

Το έτος 2023 έτος βάσης έως τέλη Αυγούστου για τον τουρισμό στην Ελλάδα
Πλέον, παρά τις αντίξοες συνθήκες, το έτος βάσης για συγκρίσεις στο μέλλον για τον τουρισμό σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στον τουρισμό της περιοχής μας είναι το 2023 και όχι το 2019.
Για τη Θεσσαλία σε κλίμακα από Απρίλιο έως Οκτώβριο το 2024 θα συγκριθεί με το 2023.
Ο κ Σαρούκος κλείνοντας εύχεται «καλή δύναμη στον επιχειρηματικό κόσμο, στη μεγάλη τουριστική οικογένεια που πασχίζει να κάνει τα μέγιστα κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. Για να απολαύσει ο επισκέπτης το τουριστικό προϊόν που του προσφέρουμε και να έρθει στον τόπο μας με θετική ψυχολογία, πρέπει ο δημιουργός του (ο ξενοδόχος, ο ίδιος ο κάτοικος), να έχει θετική ψυχολογία για να αντιστρέψει το κλίμα και να μεταδώσει στον επισκέπτη τη θετική του ψυχολογία στον επισκέπτη. Βγαίνουμε όλοι από ένα μετατραυματικό σοκ, στόχος είναι να ανακτήσει τις δυνάμεις του και την ψυχολογία του προκειμένου να προωθηθεί εκ νέου το τουριστικό προϊόν.
Η πόλη του Βόλου είναι εξαίρετος τουριστικός προορισμός, μπορεί να επανέλθει πολύ πιο αξιόμαχα από έναν άλλο τουριστικό προορισμό στηριζόμενος στο καλό branding.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το