Κόσμος

Πώς ήταν ο Άγιος Βαλεντίνος; Ειδικοί ανακατασκεύασαν το πρόσωπό του 

Οι επιστήμονες αποκάλυψαν για πρώτη φορά το πρόσωπο του πολιούχου των ερωτευμένων, που πλήρωσε ένα βαρύ τίμημα για την υπεράσπιση του ρομαντισμού πριν από 1.700 χρόνια.

Οι ειδικοί στη Βραζιλία αποκάλυψαν το πώς ήταν ο Άγιος Βαλεντίνος, χρησιμοποιώντας την τρισδιάστατη διαδραστική τεχνολογία, μετά τη μελέτη του κρανίου του.

Τα λείψανά του χαρτογραφήθηκαν ψηφιακά και το πρόσωπό του ανακατασκευάστηκε από έναν από τους κορυφαίους γραφίστες της χώρας, τον Τσιτσέρο Μοράες, χρησιμοποιώντας τρισδιάστατη διαδραστική τεχνολογία.

Τα αποκαλυπτήρια έγιναν χθες, μία ημέρα πριν τον εορτασμό της αγάπης από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Τα λείψανα του αγίου, που διατηρούνται στη Βασιλική της Σάντα Μαρία της Κοσμεντίν στη Ρώμη, φωτογραφήθηκαν από τον Χοσέ Λουίς Λίρα, ερευνητή και θρησκευτικό συγγραφέα και αναλύθηκαν από τον ιατροδικαστή ανθρωπολόγο Δρ. Μάρκος Πάουλο Μακάντο Σάλες.

Κατέληξε πως το κεφάλι «ανήκε σε ένα Ευρωπαίο αρσενικό, ηλικίας περίπου 55 ετών ή και περισσότερο».

Παρά την περιορισμένη πρόσβαση στο κρανίο – το οποίο διατηρείται σε μια μικρή γυάλινη λάρνακα στην εκκλησία και φέρει ένα στεφάνι από λουλούδια – οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι κατάφεραν να αναπαράγουν την πρώτη αυθεντική ομοιότητα του ρωμαϊκού επισκόπου του 3ου αιώνα.

Η Mail Online δημοσίευσε χθες πρώτη τα αποτελέσματα της τρισδιάστατης ανακατασκευής, που δείχνει μέσα από μια σειρά φωτογραφιών πως έγινε η ανακατασκευή των χαρακτηριστικών του.

Από την ανατομική τοποθέτηση των μαλακών ιστών και μυών, μέχρι το χρώμα του δέρματος και τα χαρακτηριστικά του, το τελικό αποτέλεσμα απεικονίζει έναν καλοπροαίρετο ασπρομάλλη άνδρα με γενειάδα.

Φορά έναν χιτώνα, τα επίσημα λειτουργικά ράσα του ιερέα της εποχής ενώ το κόκκινο αντιπροσωπεύει το μαρτύριό του.

Ο Μοράες, που ζει και εργάζεται στη δυτική κεντρική Βραζιλία, ειδικεύεται στην αναδημιουργία «ζωντανών» εικόνων των αγίων και εργάστηκε στην τρισδιάστατη ανακατασκευή πάνω από 10 Ρωμαιοκαθολικών αγίων.

Όπως είπε: «Ήταν ένα συναρπαστικό, πολύπλοκο και σπάνιο έργο. Δεν είναι σύνηθες να αποκτάς πρόσβαση σε ένα πολύτιμο λείψανο όπως αυτό. Ήμασταν τυχεροί που βρισκόμασταν στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή. Δουλέψαμε σε αυτό το πρότζεκτ για τρεις μήνες, και αποκαλύπτοντας τώρα το πρόσωπο του Αγίου Βαλεντίνου, είναι μια επίκαιρη υπενθύμιση του γιατί ξεκίνησε αυτή η ειδική ημέρα της αγάπης. Η δουλειά μας δίνει επίσης στον κόσμο, μια οπτική αναφορά για τον ποιον θα πρέπει να ευχαριστούν για τη γιορτή» τόνισε.

Η πρόσβαση στο κρανίο του Αγίου Βαλεντίνου ήρθε μέσα από μια απροσδόκητη τροπή των γεγονότων για τους ερευνητές.

Ο Λίρα, που είναι επίσης πρόεδρος της Ακαδημίας Αγιολογίας (μελέτης των Αγίων) στη Βραζιλία, συνεργάστηκε με τον Μοράες για την ανακατασκευή των προσώπων της Μαρίας Μαγδαληνής και του Αγίου Παύλου της Βραζιλίας, μεταξύ άλλων.

Ήταν στη Ρώμη τον περασμένο Οκτώβριο σε ένα ξεχωριστό έργο, όταν άρπαξε την ευκαιρία.

«Ήμουν στην πλατεία του Αγίου Πέτρου, όταν ένας από τους πολλούς πωλητές, μου έδωσε μία εικόνα του Αγίου Βαλεντίνου» θυμάται ο Λίρα, που ζει και εργάζεται στην Τσεάρα της Βραζιλίας. «Το έλαβα ως σημάδι για να δω αν θα μπορούσα να αποκτήσω πρόσβαση στο κρανίο. Η δυνατότητα της ανακατασκευής του προσώπου ενός από τα πιο σημαντικά σε σεβαστά λείψανα της Ρωμαϊκής Καθολικής Εκκλησίας, ήταν όνειρο ζωής» είπε.

Όπως και συνέβη, ο κοσμήτορας της εκκλησίας, Πατέρας Μτάνιους Χαντάντ ήταν πρόθυμος να εγκρίνει τη διαδικασία. Σε μια πρωτοφανή κίνηση, η εκκλησία έκλεισε τις πόρτες της για το κοινό και για 40 λεπτά, ο Λίρα είχε αποκλειστική πρόσβαση, αλλά δεν μπορούσε να αφαιρέσει το κρανίο από το μέρος όπου φυλάσσεται.

Φωτογραφίες από το λείψανο, που βρέθηκε κατά την ανασκαφή μιας κατακόμβης στη Ρώμη στις αρχές της δεκαετίας του 1800, δείχνουν την περιορισμένη προβολή του αντικειμένου.

Ο Λίρα έστειλε 250 φωτογραφίες στον Μοράες, που τις μείωσε σε 43. Ο γραφίστας χρησιμοποίησε φωτογραμμετρία και ένα λογισμικό χωρικής κλίμακας για να χαρτογραφήσει και να «οικοδομήσει» ένα τρισδιάστατο κρανίο.

Ο Μακάντο ανέλυσε το εικονικό κεφάλι και επιβεβαίωσε την καταγωγή, το φύλο και την ηλικία, χωρίς να γνωρίζει ποιος ήταν.

Από τις παρατηρήσεις του, είπε ότι ήταν αυτό ενός ώριμου άνδρα. Ανέλυσε τις πτυχές όπως το μεσόφρυο (την περιοχή ανάμεσα στα φρύδια και πάνω από τη μύτη), το επικλινές μέτωπο, τις προεξέχοντες υπεροβλεφαρικές καμάρες, την αμβλύ τροχιακή κορυφογραμμή και το μαστοειδές (το κροταφικό οστό πίσω από το αυτί).

Η ηλικία προσδιορίστηκε από την οδοντιατρική ανάπτυξη.

Ωστόσο, ο Μακάντο παραδέχθηκε: «Μια πλήρης ανάλυση ήταν δύσκολη, διότι μόνο ένα μικρό μέρος του εμπρόσθιου τμήμα του κρανίου μπορούσε να φωτογραφηθεί από την φωτογραμμετρία. Έτσι, έπρεπε να καλύψουμε τα κενά».

Αλλά, δεδομένου ότι δεν ήταν σε θέση να πιάσει το κρανίο, αυτό ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα που θα μπορούσε να πάρει, δήλωσε στους ερευνητές.

Ο Μοράες χρησιμοποίησε ένα άλλο κρανίο που επιλέχθηκε για τη συμβατότητά του, από μία τρισδιάστατη ψηφιακή βιβλιοθήκη, για να ολοκληρώσει το κρανίο του Αγίου Βαλεντίνου.

Στη συνέχεια καταπιάστηκε με την ψηφιακή προσαρμογή και την προσθήκη ανατομικών λεπτομερειών, την τοποθέτηση μαλακών ιστών, μυών και χόνδρων, χρησιμοποιώντας τις μετρήσεις που συνέλεξε από εκατοντάδες μεσήλικες άνδρες ίδιας καταγωγής, για να σμιλεύσει το πρόσωπο.

«Η τελική εμφάνιση του Αγίου Βαλεντίνου βασίζεται σε σκελετική, επιστημονική και ιστορική έρευνα και αντικατοπτρίζει την πολυετή πείρα μου» εξήγησε ο Μοράες.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το