Τοπικά

Πολλές δυσκολίες στην τηλεκπαίδευση

Οι δυσκολίες της υλοποίησης της τηλεκπαίδευσης αποκαλύφθηκαν και φέτος που χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο για να μπορέσουν οι μαθητές των Λυκείων που τελούσαν σε κατάληψη να συνεχίσουν τα μαθήματά τους.
Χθες ήταν η πρώτη μέρα εδώ και μιάμιση περίπου εβδομάδα που σε κανένα σχολείο δεν σημειώθηκε κατάληψη.
Τα σχολεία που βρέθηκαν κλειστά για μία ή το πολύ δύο μέρες ήταν σχετικά δύσκολο να μεταπηδήσουν αμέσως στην τηλεκπαίδευση.
Εξάλλου μόλις πήγαν να προσαρμοστούν οι καθηγητές και οι μαθητές στα ψηφιακά «λημέρια» που γνώρισαν πρόπερσι, αμέσως τα σχολεία άνοιγαν, άρα δεν υπήρχε πίεση για κάτι τέτοιο.
Ωστόσο, η τηλεκπαίδευση υλοποιήθηκε σε ένα σχολείο, και συγκεκριμένα το 1ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας, όπου η κατάληψη διήρκεσε επτά εργάσιμες μέρες.
Η κατάληψη έληξε χθες και ενώ προχθές προηγήθηκε συνέλευση γονέων, όπου «παρών» έδωσαν 50 και πλέον άτομα.
Πόσο εύκολη ήταν, όμως, η υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης; Φέτος σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν που η εξ αποστάσεως διδασκαλία ήταν πολύ διαδομένη, λόγω του κλεισίματος των σχολείων από την πανδημία, οι καθηγητές ήταν πιο έτοιμοι, αφού διέθεταν τον ψηφιακό εξοπλισμό.
Μάλιστα σε ένα βαθμό φρόντισε και το υπουργείο Παιδείας το οποίο από τον περασμένο Μάιο έχει διαθέσει voucher 200 ευρώ για να προμηθευτούν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων είτε λαπ-τοπ είτε τάμπλετ.
Ωστόσο, το πρόβλημα φέτος δεν ήταν ο ψηφιακός εξοπλισμός και οι υποδομές, αλλά περισσότερο ο ίδιος ο χαρακτήρας της τηλεκπαίδευσης, καθώς και η διάθεση των μαθητών να την παρακολουθήσουν.
Ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας κ. Δημήτρης Κόκκινος ανέφερε πως «μια σημαντική δυσκολία είναι ότι μέσω της τηλεκπαίδευσης δεν μπορούν να υλοποιηθούν τα εργαστήρια τα οποία αποτελούν και τον πυρήνα λειτουργίας των ΕΠΑΛ. Για να συμμετάσχουν ουσιαστικά οι μαθητές στα εργαστήρια, θα πρέπει να βρίσκονται στους εργαστηριακούς χώρους των ΕΠΑΛ, να δουν στην πράξη πώς γίνεται η εργασία σε ένα μηχανουργείο, σε ένα κομμωτήριο, σε ένα κέντρο αισθητικής.
Μια δεύτερη δυσκολία είναι πως υπάρχουν μαθητές οι οποίοι έρχονται στο σχολείο μας από περιοχές εκτός Βόλου, επομένως μέχρι να επιστρέψουν στα σπίτια τους θα περάσει αρκετός χρόνος και δεν θα μπορέσουν να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση».
Παράλληλα για ακόμη μια φορά τίθεται το ερώτημα πόσοι μαθητές παρακολουθούν την εξ αποστάσεως διδασκαλία; Μπορεί δηλαδή να δείχνουν οι μαθητές ότι εισέρχονται στην ψηφιακή αίθουσα και να δηλώνουν «παρών», αλλά ουσιαστικά να μην παρακολουθούν.
Καθηγητές αναφέρουν περιπτώσεις που μαθητές μετά την κατάληψη πήγαιναν στις καφετέριες και από τα κινητά τους τηλέφωνα εισέρχονταν στην ψηφιακή αίθουσα, έδιναν το «παρών» και συνέχιζαν να πίνουν τον καφέ τους.
Φέτος φάνηκε ότι αρκετοί μαθητές θέλουν να κάνουν εξ αποστάσεως μάθημα μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο. Το ποσοστό αυτό υπολογίζεται γύρω στο 60%. Επίσης και να επιστρέψουν οι μαθητές στο σπίτι και να ανοίξουν τους υπολογιστές τους, δεν είναι αυτονόητο ότι παρακολουθούν και τα μαθήματα. Άλλωστε και οι γονείς είναι στις εργασίες τους, οπότε δύσκολα μπορούν να τους ελέγξουν.
«Το υπουργείο Παιδείας βρήκε ένα πολύ καλό εργαλείο, όπως είναι η τηλεκπαίδευση, για να μην χάνονται μαθήματα, σε περιπτώσεις σαν αυτές της κατάληψης, αλλά η διδασκαλία μέσα στην αίθουσα δύσκολα μπορεί να αντικατασταθεί» τόνισε ο κ. Κόκκινος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το