Τοπικά

Παρουσιάστηκε το βιβλίο του Δημήτρη Καραθάνου για την πρώτη μέρα στο σχολείο

Ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, το οποίο αποτελεί οδηγό για τους γονείς που έχουν μικρά παιδιά και μεταβαίνουν από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, παρουσιάστηκε χθες το απόγευμα στο Public Βόλου. Ο λόγος για το βιβλίο του κ. Δημήτρη Καραθάνου «Πρώτη μέρα στο σχολείο» (εκδόσεις Γρηγόρη), το οποίο είναι εμπλουτισμένο με πάρα πολλές πληροφορίες για τους γονείς, αλλά και τους εκπαιδευτικούς.

Ο συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Δημήτρης Καραθάνος θέλοντας να βοηθήσει γονείς και συναδέρφους εκπαιδευτικούς μετά από μία μακρόχρονη εμπειρία στις σχολές γονέων, μάζεψε υλικό, το οποίο αποσκοπεί στη συνεργασία. Το βιβλίο έχει πάρα πολλές πληροφορίες, με πολύ υλικό και πληροφορεί για το παιδί από το πρωί που θα ξυπνήσει μέχρι τι ώρα θα κοιμηθεί.
«Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να πάρουν πολλές πληροφορίες οι γονείς, ώστε η προετοιμασία για τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο να αρχίσει από το καλοκαίρι ακόμη και να υπάρξει μια ομαλή μετάβαση. Έτσι τα παιδιά θα κερδίσουν και θα νιώσουν ότι το σχολείο είναι ένας τόπος χαράς. Το να μαθαίνουμε πράγματα είναι μια όμορφη δραστηριότητα και είναι υπέροχο να είναι κάποιος μαθητής» τόνισε.

Οι αναπαραστάσεις που έχουν οι γονείς από τα μαθητικά τους χρόνια είναι τελείως διαφορετικές από το σημερινό σχολείο.
«Πρέπει να βοηθήσουμε το παιδί και στον συναισθηματικό τομέα, διότι κάνει μία μετάβαση από ένα μικρό κτίριο, με μία δασκάλα με χαλαρό πρόγραμμα σε ένα άλλο κτίριο, τεράστιο, με πολλούς δασκάλους, με εκατοντάδες μαθητές. Το παιδί σοκάρεται από τα μεγέθη. Για να μη συμβεί αυτό, χρειάζεται μία δουλίτσα το καλοκαίρι και τις πρώτες μέρες προσαρμογής στο σχολείο» πρόσθεσε.
Επιπλέον στο βιβλίο αναφέρονται πράγματα που αφορούν στο καθημερινό διάβασμα, στο κολατσιό του, στα ρούχα του, στο πώς θα αποκτήσει φίλους, στο πώς θα ρωτήσει ο γονιός πώς πέρασε. Στη συνέχεια αναφέρονται πληροφορίες αναπτυξιακού χαρακτήρα για να ξέρει ο γονιός στην αντίστοιχη ηλικία το παιδί τι μπορεί ηλικιακά να αντιληφθεί και να κατανοήσει.

«Το βιβλίο λειτουργεί και διεπιστημονικά. Έχω πάρει πληροφορίες από την παιδαγωγική, τη διδακτική, την ψυχολογία, τη νευροψυχολογία και όλα έχουν κατατεθεί στο βιβλίο. Βλέπω το παιδί-μαθητή συστημικά, δηλαδή και μέσα στην τάξη του, και μέσα στο σχολείο, και μέσα στην οικογένειά του. Με ενδιαφέρει σε όλους τους τομείς οι γονείς να έχουν καλή πληροφόρηση για να προοδεύσει το παιδί τους» κατέληξε.
Για το βιβλίο μίλησαν η κ. Μερόπη Καζανίδου, δασκάλα, ιστορικός, συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, ο κ. Ηλίας Κουτσερής, δημοσιογράφος, πρόεδρος Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Βόλου και η κ. Τζένη Μωραΐτη, συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Προσχολικής ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το