Τοπικά

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: 2η Διακρατική Συνάντηση στο πλαίσιο του έργου Πολιτειότητα και Μαθηματικά

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Sheffield (UK), το Πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου (RO), το εκπαιδευτικό μουσείο MATHEMATICUM (DE), το Ινστιτούτο Agha Khan Foundation (PO) και το Κέντρο Φιλοσοφίας για Παιδιά (UK) πραγματοποίησε με επιτυχία την 2η διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του έργου Πολιτειότητα και Μαθηματικά (Citizenship and Mathematics) μεταξύ 18 και 20 Απρίλη 2018. Το έργο εστιάζει στη δημιουργία και χρήση παιδαγωγικού υλικού και δράσεων με σκοπό την ευαισθητοποίηση για την ανάγκη επαναπροσέγγισης της σχέσης πολιτειότητας και μαθηματικής γνώσης στο πλαίσιο του ευρύτερου προβληματισμού για τα εκπαιδευτικά κοινά, την διακυβέρνηση και την παγκοσμιοποίηση στην πολυπολιτισμική μας κοινωνία.

Ευρύτερος στόχος του έργου είναι να εντοπίσει τρόπους με τους οποίους τα παιδιά σήμερα συνδέονται με τα μαθηματικά ως πράξη χειραφέτησης, αυτονομίας και δημιουργικής συμμετοχής στα κοινά, αλλά και να διερευνήσει κατά πόσο ποικίλες δεξιότητες που αφορούν την κριτική σκέψη, τον πειραματισμό, την διερεύνηση ιδεών, την επίλυση προβλημάτων, την επιχειρηματολογία, την αμφισβήτηση, την επινόηση κανόνων και την φαντασία μπορούν να συνδράμουν προς αυτή την κατεύθυνση. Παράλληλα, η προσπάθεια αυτή εστιάζει στην επαφή μεταξύ εκπαιδευτικών, φοιτητών, και παιδιών λαμβάνοντας υπόψη εναλλακτικούς τρόπους παιδαγωγικής στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το σχολείο και η μαθηματική εκπαίδευση σήμερα.

Ειδικότερα, εκπαιδευτικοί, φοιτητές και παιδιά γίνονται συνοδοιπόροι στη διαμόρφωση ενός αρχικού πλάνου για το υλικό και τις δράσεις που θα προταθούν και θα συνδέονται άμεσα ή/και έμμεσα με το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα. Το χρονικό διάστημα της από κοινού διαμόρφωσης και εφαρμογής του υλικού και των δράσεων θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2018 και θα διαρκέσει έως τον Απρίλιο του 2019. Στο χρονικό αυτό πλαίσιο θα πραγματοποιηθούν δράσεις εντός και εκτός σχολικού χώρου. Η διάδοση της διαμόρφωσης και εφαρμογής αυτών των πρακτικών σε συναδέλφους (τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό) είναι από τα πιο σημαντικά σημεία του έργου. Γι’ αυτό το λόγο προβλέπεται το υλικό των δραστηριοτήτων να διαμοιραστεί και να συζητηθεί μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας e-twinning με στόχο την ανταλλαγή πρακτικών και την διεύρυνση του προβληματισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλά και των εκπαιδευτικών/φοιτητών και φοιτητριών. Το έργο από την πλευρά του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συντονίζεται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης με επιστημονική υπεύθυνη την Καθ. Άννα Χρονάκη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το