Τοπικά

Οκτώ στους δέκα Βολιώτες κινούνται με ΙΧ – Τα αποτελέσματα έρευνας από το 8ο Γυμνάσιο

Με το αυτοκίνητό τους μετακινούνται το 80% των κατοίκων του Βόλου, ηλικίας 20 έως 40 ετών και σπάνια χρησιμοποιούν το λεωφορείο, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το 8ο Γυμνάσιο Βόλου για την ενίσχυση της οικολογικής μετακίνησης.
Επίσης το 50% και πλέον των μαθητών χρησιμοποιεί το ποδήλατο, ενώ θα υπήρχαν και άλλοι περισσότεροι ποδηλάτες, αν στην πόλη λειτουργούσε ένα πιο εκτεταμένο και ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων.
Το 8ο Γυμνάσιο συμμετέχει φέτος στο πρόγραμμα Ecomobility και free Mobility που διεξάγεται από τον εθελοντικό οργανισμό για τον αστικό περιβάλλον Ecocity.
Επίσης στο πλαίσιο του προγράμματος μοιράστηκαν από τους μαθητές ερωτηματολόγια σε 120 μαθητές και 60 κατοίκους της Ν. Δημητριάδος. Επίσης έγιναν επισκέψεις, όπως στο Τμήμα Χωροταξίας του Πανεπιστημίου, όπου μίλησε στους μαθητές καθηγήτρια ειδική στα θέματα βιώσιμης κινητικότητας, ενώ διατέθηκαν και ενημερωτικά φυλλάδια για μέτρα πρόληψης.
Ο διευθυντής του σχολείου κ. Ανδρέας Συκιώτης μαζί με επτά μαθητές έχουν συνθέσει την ομάδα που δραστηριοποιήθηκε για την οικολογική και ανεμπόδιστη μετακίνηση των μαθητών.
Ο συντονιστής της ομάδας κ. Συκιώτης δήλωσε πως οι μαθητές αντιμετωπίζουν προβλήματα στη μετακίνησή τους είτε ως πεζή είτε με το ποδήλατο και τα κατέγραψαν με φωτογραφικό υλικό κάνοντας και προτάσεις για τη βελτίωση της κατάστασης. Από το ερωτηματολόγιο που μοιράστηκε σε 120 μαθητές προέκυψαν τα εξής ενδιαφέροντα συμπεράσματα: «Οι μαθητές του σχολείου μας στην πλειονότητά τους έρχονται στο σχολείο πεζή λόγω εγγύτητας κατοικιών τους. Περισσότεροι από τους μισούς κινούνται και με ποδήλατο στην πόλη συχνά ή πολύ συχνά. Αν και το 54% αισθάνεται αρκετά έως πολύ ασφαλές με το ποδήλατο, το 81% θα μετακινούνταν συχνότερα, αν υπήρχαν ποδηλατόδρομοι.
Το 65% δήλωσε ότι πειθαρχεί στους σηματοδότες ως πεζή πάντοτε ή σχεδόν πάντοτε, ενώ το 74% ως ποδηλάτες, γεγονός που δείχνει ότι σημαντικό ποσοστό έχει ανεπτυγμένο αίσθημα ευθύνης, ποσοστό, όμως, που πρέπει να αυξηθεί.
Επίσης ρωτήθηκαν 60 ενήλικες από την περιοχή της Νέας Δημητριάδος. Στα συμπεράσματα αναφέρεται πως η συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί το ΙΧ για να κινηθεί στην πόλη συχνά ή πολύ συχνά. Μάλιστα ενδιαφέρον έχει ότι το ποσοστό είναι πολύ υψηλό (80%) μεταξύ των ηλικιών 20 έως 40 ετών.
Αντιθέτως το 78% δήλωσε ότι δεν χρησιμοποιεί ποτέ λεωφορείο ή σπάνια. Στα ίδια ποσοστά κινήθηκαν και οι απαντήσεις για τη χρήση ποδηλάτου.
Όσον αφορά στην άποψη για τα δρομολόγια των λεωφορείων εμφανίζονται αρκετά ικανοποιημένοι, ενώ για τη συχνότερη χρήση του λεωφορείου φαίνεται να βαραίνει περισσότερο η συχνότητα των δρομολογίων και η έγκαιρη άφιξη στη στάση παρά το οικονομικό.

Ζητούν ποδηλατοδρόμους
Ο Ευάγγελος Αθανασιάδης επισήμανε πως θα πρέπει να αναπτυχθεί περισσότερο το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων, αφού παρουσιάζονται πολλά προβλήματα.
Από την πλευρά του ο Φίλιππος Τελχά δήλωσε πως οι περισσότεροι ενήλικες χρησιμοποιούν αυτοκίνητο, γιατί είναι πιο εύκολο να μεταβούν στους προορισμούς και όχι τα ποδήλατα, γιατί δεν νιώθουν ασφαλείς.
Ο Δημήτρης Καραγιάννης πρότεινε να δημιουργηθούν ποδηλατοδρόμοι στις οδούς Ορμινίου, Απόλλωνος, αλλά και στους παρόχθιους του χειμάρρου Αναύρου.
Ο Αλέξανδρος Καπίτσας επισήμανε πως «οι μαθητές είτε ποδηλάτες είτε πεζή θα πρέπει να προσέχουν περισσότερο στη μετακίνησή τους και να είναι προσεκτικοί, στους φωτεινούς σηματοδότες, τις διασταυρώσεις οδών».
Η Μαρία Μπλάνα υπογράμμισε πως «είμαι ποδηλάτισσα και υπάρχει ιδιαίτερη επικινδυνότητα στην πόλη, αφού οι οδηγοί δεν σταματούν τις διασταυρώσεις, περνούν ακόμη και κόκκινο».
Παίρνοντας τον λόγο ο Στάθης Τσιαντάρας τόνισε πως «δημιουργήσαμε διάφορα προγράμματα και δράσεις για την ευαισθητοποίηση των μαθητών. Προσωπικά έρχομαι πεζός στο σχολείο και το μεσημέρι είναι λίγο επικίνδυνα τα πράγματα, όπως στις διαβάσεις».
Ο Σταμάτης Αγγελής επισήμανε πως «όταν είσαι ποδηλάτης δεν σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις ό,τι θες, αλλά να τηρείς τους κανόνες. Επίσης και η κίνηση στα πεζοδρόμια είναι μερικές φορές δύσκολη».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το