Τοπικά

Οι συνέπειες ανατιμήσεων και στα μίνι μάρκετ του Βόλου – Αγοράζουν λιγότερα και πιο φθηνά προϊόντα

Η ακρίβεια μεταβάλλει τις συνήθειες των καταναλωτών που ψωνίζουν λιγότερα και στα μίνι μάρκετ της πόλης, εκεί που κτυπά ο σφυγμός της αγοραστικής δύναμης των συνοικιών.
Τα μίνι μάρκετ αποτελούν ακόμη έναν δυνατό παραδοσιακό πυλώνα εξυπηρέτησης των πολιτών για την αγορά διαφόρων τροφίμων και άλλων αγαθών. Εγκαταστημένα στις διάφορες συνοικίες προσφέρουν αμεσότητα και πρόσβαση για τον πολίτη σε ένα πλήθος προϊόντων, ενώ οι ιδιοκτήτες καλλιεργούν τις δικές τους σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες της γειτονιάς.
Η β’ αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Έλλη Σαμουηλίδη διατηρεί μίνι μάρκετ και έχει την εικόνα για τον κλάδο της.
Η ίδια τόνισε πως «μέχρι και πριν λίγο καιρό η κατανάλωση στα μίνι μάρκετ κινούταν σε καλούς ρυθμούς. Αυτή η εικόνα, όμως, έχει ανατραπεί το τελευταίο διάστημα με την ακρίβεια και τους φουσκωμένους λογαριασμούς που έρχονται στα νοικοκυριά. Βλέπουμε τον κόσμο να έχει πιεστεί, όπως συμβαίνει με όλους μας».
Ερωτηθείσα για τις αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, απάντησε πως «από πριν έναν χρόνο είχαμε κάποιες αυξήσεις σε ορισμένα είδη, λόγω του ότι είχε ανοίξει ξανά η κοινωνία μετά την καραντίνα σε παγκόσμιο επίπεδο και υπήρχε πρόβλημα με την επάρκεια των ειδών, αφού διεθνώς οι βιομηχανικές μονάδες είχαν μειώσει την παραγωγή τους, ενώ παράλληλα προκλήθηκε και το πρόβλημα με τις μεταφορές. Μετά ήρθε η ενεργειακή κρίση, ακολούθησε ο πόλεμος στην Ουκρανία και πλέον οι αυξήσεις είναι σε όλα τα είδη. Σε γενικές γραμμές τα είδη έχουν αυξηθεί γύρω στο 10%. Βέβαια είναι πολλά και τα έξοδα των μάρκετ. Τα ποσά των λογαριασμών για το ρεύμα έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί».

Οι αλλαγές στην κατανάλωση

Οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες αποτελούν την άμεση συνέπεια των ανατιμήσεων.
«Ο κόσμος αλλάζει τις συνήθειες με τις οποίες αγόραζε. Βλέπουμε οικογένειες που μέχρι πρότινος αγόραζαν δύο γάλατα και τώρα θα πάρουν ένα γάλα. Άλλος που παλιότερα αγόραζε την τριάδα με τα γιαουρτάκια, τώρα θα πάρει το ένα γιαούρτι. Επίσης δεν κοιτούν τόσο τις ετικέτες με τις εταιρείες των προϊόντων, αλλά τις τιμές. Ακόμη και ελάχιστα λεπτά διαφορά να έχει το ένα με το άλλο είδος, θα πάρουν το φθηνότερο, καθώς αυτό συμφέρει στην τσέπη τους. Γενικότερα οι καταναλωτές πηγαίνουν με την τακτική «μέρα με τη μέρα». Καλύπτουν τις ανάγκες που έχουν για τη συγκεκριμένη μέρα, και μετά θα σκεφτούν τι θα κάνουν με την επόμενη» ανέφερε η κ. Σαμουηλίδη που πρόσθεσε πως η κατανάλωση στα μίνι μάρκετ έχει μειωθεί πλέον τουλάχιστον 10%.

Επέστρεψε και το τεφτέρι

Μέσα σε όλη αυτή την οικονομική δυσκολία έχει κάνει πλέον όλο και πιο αισθητή την παρουσία του το λεγόμενο τεφτέρι. Όχι ότι εξαφανίστηκε ποτέ, αλλά τώρα έχει κάνει πιο δυναμική την παρουσία του.
«Λόγω της οικονομικής δυσκολίας των νοικοκυριών παρατηρείται το φαινόμενο να πηγαίνει στα μίνι μάρκετ ο κόσμος, να αγοράζει και να ζητά από τον υπεύθυνο να τα γράψει στο τεφτέρι, για να τα πληρώσει όταν λάβει τη σύνταξη ή τον μισθό του» τόνισε η κ. Σαμουηλίδη.
Τα ποσά συνήθως κυμαίνονται μεταξύ 20-50 ευρώ, καθώς υπάρχει προσπάθεια από τον υπεύθυνο να μην ξεφεύγει ο λογαριασμός.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το