Τοπικά

Οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων ζητούν να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την «απελευθέρωση» των δημόσιων αστικών και υπεραστικών επιβατικών μεταφορών

Oι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων αντιδρούν έντονα στο προς ψήφιση «φωτογραφικό», όπως το χαρακτηρίζουν, νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την φερόμενη «απελευθέρωση» των δημόσιων αστικών και υπεραστικών επιβατικών μεταφορών. Με υπόμνημά της στον Πρωθυπουργό, στους υπουργούς Υποδομών&Μεταφορών και Τουρισμού αλλά και στους βουλευτές, η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Τουριστικών Γραφείων και Λεωφορείων Ελλάδος με Γραμματέα τον Θανάση Σιμώτα από τον Βόλο, ζητεί την απόσυρση του νομοσχεδίου και διεκδικούν τον πλήρη διαχωρισμό του έργου των τουριστικών λεωφορείων και του ΚΤΕΛ.
Το υπόμνημα που απέστειλε η Ομοσπονδία:

«Mε την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να εκφράσουμε την πλήρη διαφωνία και την έντονη αγανάκτηση σύσσωμου του κλάδου των τουριστικών επιχειρήσεων που διαθέτουν Δ.Χ. τουριστικά λεωφορεία για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών», το οποίο είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου και πρόκειται τις επόμενες ημέρες να ψηφιστεί στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στόχος του σχεδίου νόμου είναι η «απελευθέρωση» του αστικού και υπεραστικού συγκοινωνιακού έργου κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2007 για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές, μετά από δεκαετίες παρατάσεων των συμβάσεων παροχής του έργου με απευθείας ανάθεση στα ΚΤΕΛ.

Το εν λόγω νομοσχέδιο οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην συνέχιση του υφιστάμενου μονοπωλιακού καθεστώτος, μη δίνοντας την δυνατότητα διεκδίκησης της ανάθεσης του έργου από τις τουριστικές επιχειρήσεις. Το νομοσχέδιο κάνει λόγο για «Απελευθέρωση» του αστικού και υπεραστικού συγκοινωνιακού έργου τη στιγμή που έχει πλήθος φωτογραφικών διατάξεων που σκοπό έχουν τη διαιώνιση με κάθε μέσο της διενέργειας των γραμμών από τα ΚΤΕΛ, διευρύνοντας μάλιστα το έργο τους σε βάρος των τουριστικών επιχειρήσεων.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών οι διαγωνιζόμενοι οφείλουν να διαθέτουν τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων υπεραστικού τύπου που μόνο τα ΚΤΕΛ διαθέτουν, καθώς βάσει του ισχύοντος νομοθετικού καθεστώτος κανένας άλλος φορέας δεν μπορεί να θέσει σε κυκλοφορία υπεραστικά λεωφορεία. Επίσης τίθεται ως όρος η εμπειρία στις υπεραστικές μεταφορές που παρέχονται μέχρι σήμερα μονοπωλιακά από τα ΚΤΕΛ και καμία ιδιωτική εταιρία στη χώρα δεν θα ήταν δυνατόν να διαθέτει και για την ανάθεση του έργου δεν λαμβάνεται υπόψη η μακρά εμπειρία των τουριστικών επιχειρήσεων σε όλες τις υπόλοιπες οδικές μεταφορές.

Επίσης τίθεται ως όρος να διαθέτουν οι υποψήφιοι ήδη κατά τη στιγμή της διενέργειας του διαγωνισμού (!) συστήματα τηλεματικής, έκδοσης εισιτηρίων κ.ο.κ. «φωτογραφίζοντας» απροκάλυπτα τα ΚΤΕΛ, δεδομένου ότι μόνο αυτά διαθέτουν το σύστημα σε λειτουργία, ενώ οι επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων απαγορεύεται να εκδίδουν και να εισπράττουν κόμιστρο.

Επίσης στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι οι υποψήφιοι οφείλουν να διαθέτουν κατά τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας εγκαταστάσεις λεωφορείων (σταθμούς), αντί να δίνεται πρόσβαση στους αναδόχους στους ήδη υφιστάμενους σταθμούς, οι οποίοι δημιουργήθηκαν με επιδοτήσεις του ελληνικού δημοσίου και με ποσοστό επί του αντιτίμου του εισιτηρίου που παρακρατείται για αυτό το σκοπό.
Άρα το υφιστάμενο δίκτυο σταθμών περνάει στα ΚΤΕΛ, ενώ κάθε άλλος οικονομικός φορέας που επιθυμεί να συμμετάσχει στο διαγωνισμό θα πρέπει να δημιουργήσει δίκτυο σταθμών.
Επίσης με το άρθρο 2 παρέχεται η δυνατότητα διεύρυνσης του έργου του αναδόχου με τη δημιουργία τακτικών δρομολογίων σε «προορισμούς με εργασιακό, εκπαιδευτικό, ιστορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον» σε σύγκρουση με το άρθρο 1 του Ν.2446/96, όπως ισχύει, που ορίζει ότι αυτό είναι έργο των τουριστικών λεωφορείων.

Δυστυχώς για ακόμη μία φορά η απροκάλυπτη στήριξη ενός συγκεκριμένου κλάδου σε βάρος κάποιου άλλου προκαλεί την αγανάκτηση των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, των μελών μας, που διαθέτουν ένα στόλο άνω των 10.000 τουριστικών λεωφορείων.
Η ψήφιση του νομοσχεδίου, θα οδηγήσει με απόλυτη βεβαιότητα σε μαζικές προσφυγές στα εθνικά και ενωσιακά δικαιοδοτικά όργανα και θα προκαλέσει δυναμικές παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις της Ομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουρισμού, Ιδιοκτητών Τουριστικών Γραφείων & Λεωφορείων.

Ζητούμε να ληφθεί υπόψη του Πρωθυπουργού, των αρμοδίων υπουργών και ασφαλώς ζητούμε οι βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου να καταψηφίσουν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο – έκτρωμα και ασφαλώς ξεκινήσει ένας γόνιμος διάλογος μεταξύ του κλάδου μας και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για όλα τα κρίσιμα θέματα που μας απασχολούν.

Σε συνέχεια των προαναφερθέντων προτείνουμε και διεκδικούμε τον πλήρη διαχωρισμό του έργου κάθε κλάδου, δηλαδή των τουριστικών λεωφορείων και του ΚΤΕΛ. Ειδικότερα, προτείνουμε την διενέργεια όλων των έκτακτων οδικών μεταφορών αποκλειστικά από τα τουριστικά λεωφορεία, καθώς και την παράλληλη κατάργηση της δυνατότητας μίσθωσης τουριστικών λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ και αντιστρόφως. Επιτέλους να σταματήσει ο φαύλος κύκλος συγκοινωνούντων δοχείων μεταξύ των ΚΤΕΛ και των τουριστικών γραφείων που τα ίδια διαθέτουν.

Ουσιαστικά ζητάμε την απόσυρση του νομοσχεδίου και την επαναδιατύπωση με μη φωτογραφικές προϋποθέσεις . Διαφορετικά δεν υπάρχει κανένας λόγος να διενεργηθεί ένας διαγωνισμός, μόνο και μόνο για να ικανοποιηθεί η Ευρωπαική Ένωση!!»

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το