Τοπικά

Όχι στην πώληση του λιμανιού, «ναι» στις συμβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες δήλωσε αποκλειστικά στη “Θ” ο Θ. Δρίτσας

dritsas_th_1

Αποκλείει κατηγορηματικά η κυβέρνηση το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, όπως διαβεβαίωσε ο αρμόδιος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, χθες το απόγευμα, από το Βόλο. Ο κ. Δρίτσας, που επισκέφθηκε το Βόλο με αφορμή την έναρξη της Ναυτικής Εβδομάδας, μίλησε αποκλειστικά στη «Θ» και τόνισε ότι σε καμία περίπτωση η κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού Βόλου, αλλά αυτό που προωθεί είναι η αξιοποίηση και βελτιστοποίηση των δυνατοτήτων του, μέσα από έναν μικτό χαρακτήρα ανάπτυξης.

Ειδικότερα, ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι δεν αποκλείεται να υπάρξει συμμετοχή ιδιωτών με σύμβαση παραχώρησης για ορισμένες λειτουργίες του λιμανιού, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα υπάρξει πώληση. Στόχος της κυβέρνησης, όπως είπε, είναι να προχωρήσει με ασφάλεια στον εκσυγχρονισμό των υποδομών, με σκοπό την προσέλκυση νέων πελατών. Τάχθηκε υπέρ του μικτού χαρακτήρα ανάπτυξης, με προτεραιότητα σε συγκεκριμένους τομείς και τόνισε ότι οι προτεραιότητες θα αναδειχθούν μέσα από ένα στρατηγικό σχέδιο το οποίο έχει ανάγκη το λιμάνι του Βόλου. Από το σχέδιο αυτό, όπως είπε, θα προκύψει αν χρειάζεται να δοθεί βάρος στην κρουαζιέρα ή στην μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

Ο κ. Δρίτσας ξεκαθάρισε ότι τα λιμάνια δεν θα πρέπει να περιμένουν τίποτα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά θα πρέπει να στηριχθούν στους δικούς τους πόρους, στο πακέτο Γιούνκερ και το ΕΣΠΑ, προκειμένου να προωθήσουν τη βελτίωση των υποδομών τους και τη βαθμιαία ανάπτυξη.

Δημιουργία μαρίνας

από το πακέτο Γιούνκερ

Σε ότι αφορά το πακέτο Γιούνκερ, σύμφωνα με πληροφορίες προωθείται σε συνεργασία με βιομηχάνους η δημιουργία μεγάλου σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, ενώ θα κατατεθεί πρόταση και για τη δημιουργία μαρίνας με τρεις επιλογές χωροθέτησης. Η πρώτη αφορά μια μικρή μαρίνα 350 θέσεων σκαφών εντός του λιμένος Βόλου, με πακτωμένες κατασκευές, φιλικές προς το περιβάλλον. Η δεύτερη επιλογή αφορά δημιουργία μεγαλύτερης μαρίνας στην περιοχή του Σωρού και η τρίτη στην Νέα Αγχίαλο. Το θέμα θα τεθεί σε διαβούλευση με όλους τους συναρμόδιους φορείς, ενώ όλες οι προτεινόμενες εκτάσεις ανήκουν στην Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου.

Σημειώνεται ότι ο κ. Δρίτσας αρκέστηκε απλά να δηλώσει θετικός απέναντι στην προοπτική δημιουργίας μαρίνας.

«Ο ΟΛΒ έχει διοίκηση

που ξέρει από λιμάνια»

Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως είπε ο κ. Δρίτσας, επεξεργάζεται συγκεκριμένο σχέδιο ανάπτυξης των περιφερειακών λιμανιών της χώρας, αλλά ακόμη δεν είναι σε θέση να ανακοινώσει έργα, κονδύλια και χρονοδιαγράμματα. Προκειμένου να «κλειδώσει» τον σχεδιασμό του, έχει ζητήσει από τις διοικήσεις των λιμένων να γίνει καταγραφή όλων των δυνατοτήτων και των προοπτικών τους. Αυτό έχει ζητηθεί και από τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, με τον κ. Δρίτσα να πλέκει το εγκώμιο του Προέδρου του Οργανισμού Θρ. Σταυριδόπουλου, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «ο Βόλος έχει την τύχη να διαθέτει διοίκηση που ξέρει από λιμάνια.»

Απαντώντας σε ερώτηση γιατί το λιμάνι του Βόλου βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία και δεν έχουν αξιοποιηθεί για την ανάπτυξή του τα άλλα δίκτυα μεταφορών (αεροδρόμιο, ΟΣΕ), ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι ο τομέας των μεταφορών διέρχεται κρίση πολύ πριν εκδηλωθεί η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, ενώ παραδέχθηκε ότι «πράγματι, η ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας και η Θεσσαλία δεν κατάφεραν επί δεκαετίες να συνδέσουν τις θαλάσσιες με τις χερσαίες μεταφορές». Ο Βόλος, όπως είπε, στηρίχθηκε επί σειρά ετών στη στην βιομηχανική δραστηριότητα, η οποία όμως τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία.

«Κι ας μη γελιόμαστε», όπως είπε, «κεντρικό ζήτημα αποτελεί το τρένο. Κανένα λιμάνι δεν ζει από τις θαλάσσιες μεταφορές».

«Έχω στοχοποιηθεί

από την αντιπολίτευση»

Ο κ. Δρίτσας άσκησε δριμύτατη κριτική στη στάση της αντιπολίτευσης λέγοντας μεταξύ άλλων ότι η αντιπολίτευση έχει συγκροτήσει μηχανισμό παραπλάνησης του λαού και καταστροφικής αποδόμησης της κυβέρνησης. «Με την κυβέρνηση δεν τα καταφέρνει, αλλά με τη χώρα τα καταφέρνει», είπε.

Επίσης, υποστήριξε ότι ο ίδιος έχει στοχοποιηθεί από την αντιπολίτευση για την πώληση ου ΟΛΠ και του ΟΛΘ, επειδή υποστήριξε τη διαδικασία ίδρυσης Δημόσιας Αρχής Λιμένων. «Χωρίς αυτή τη διαδικασία, όμως», όπως είπε, «δεν μπορεί να λειτουργήσει κανένα λιμάνι», ενώ πρόσθεσε ότι ακόμη και τα λιμάνια που περνούν σε ιδιώτες, πρέπει να ασκούν τις αρμοδιότητές τους . «Η Δημόσια Αρχή Λιμένων κατασυκοφαντήθηκε από την αντιπολίτευση ως προσπάθεια επανακρατικοποίησης», τόνισε.

Απαντώντας, τέλος, σε ερώτηση για την κριτική που δέχεται, ο κ. Δρίτσας επισήμανε ότι δεν φιλοδοξεί να είναι ο μοιραίος άνθρωπος της κυβέρνησης. «Είμαι μέλος μιας κυβέρνησης που σε δύσκολες συνθήκες και μέσα από συμβιβασμούς, κρατάει όρθια την προοπτική της χώρας. Ο ΣΥΡΙΖΑ με την πολιτική του, είναι αυτός που έχει επιφέρει ρωγμές στην ενιαία ευρωπαϊκή πολιτική λιτότητας», κατέληξε.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το