Άρθρα

Ο Βόλος της… χαμένης ευκαιρίας “Θ”

 

volos985

Της Κατερίνας Τασσοπούλου

Δύο πολύ σημαντικά έργα που έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν από τον ΟΣΕ στη Μαγνησία, παρουσιάστηκαν αναλυτικά το 2007 σε διημερίδα με θέμα τις «Σιδηροδρομικές συνδέσεις Θεσσαλίας – Ηπείρου», που συνδιοργάνωσαν τα Τεχνικά Επιμελητήρια Μαγνησίας, Κεντρικής – Δυτικής Θεσσαλίας και Ηπείρου.

Πρόκειται για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Βιομηχανικής Περιοχής Βόλου με την Βιομηχανική Περιοχή Βελεστίνου, έργο στο οποίο περικλείεται και η παράκαμψη της Νέας Ιωνίας, καθώς και η χάραξη μονής κανονικής σιδηροδρομικής γραμμής σύνδεσης Λάρισας – Βόλου με το εργοστάσιο της SOVEL στον Αλμυρό.

Στην ευρύτερη περιοχή (στον άξονα Βόλου – Λάρισας) από το 2003 ακόμη προβλέπεται η εγκατάσταση και λειτουργία του «Εμπορευματικού Κέντρου Θεσσαλίας», με ιδιωτικά κατά βάση κεφάλαια και με προφανή θετικά αποτελέσματα στον τομέα των μεταφορικών φόρτων.

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Βόλου στις 8 Μαρτίου 2014, με πρωτοβουλία με πίεση της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, για όλα τα εκκρεμή έργα του ΟΣΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλος ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, ότι θα προχωρήσει μέσα στο 2014, με χρηματοδότηση του ΟΣΕ, η εκπόνηση της μελέτης σύνδεσης της ΒΙΠΕ Αλμυρού, εφαπτόμενης και με το αεροδρόμιο, με τις δύο ΒΙΠΕ Βόλου και στη συνέχεια με το λιμάνι, ύψους 1 εκ. ευρώ περίπου, ώστε να επιδιωχθεί αμέσως μετά η ένταξη του έργου, προϋπολογισμού 90 εκ. ευρώ, στα διευρωπαϊκά δίκτυα.

Δεν γνωρίζουμε αν έκτοτε υπήρξε κάποια εξέλιξη, αφού κανένας τοπικός φορέας ή βουλευτής δεν έδειξε το οποιοδήποτε ενδιαφέρον.

Η σύνδεση της Βιομηχανικής Περιοχής Αλμυρού με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο έχει μεγάλη σημασία. Στην περιοχή του Αλμυρού λειτουργούν ήδη μια μεγάλη βιομηχανία χάλυβα, η «SOVEL», καθώς και μικρότερες βιομηχανικές μονάδες και λιμενικές εγκαταστάσεις. Η περιοχή έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, που θα δημιουργήσει δεκάδες θέσεις εργασίας, για τις οποίες ουδείς ενδιαφέρεται, παρόλο που η ανεργία «καταπίνει» οικογένειες.

Σήμερα η ΓΑΙΑΟΣΕ φαίνεται να «καταργεί» το δίπολο Βόλου – Λάρισας και ανακοινώνει τη δημιουργία του Εμπορευματικού Κέντρου στη Λάρισα. Και όμως στο Βόλο δεν «ανοίγει ρουθούνι».

Ο Βόλος δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστικός χωρίς υποδομές και υποδομές είτε δεν δρομολογούνται, είτε ρημάζουν ανεκμετάλλευτες, είτε υπονομεύονται όπως στην περίπτωση του Εμπορευματικού Κέντρου.

Τα έργα εξαφανίζονται από τους σχεδιασμούς και το δυσάρεστο είναι ότι δεν υπάρχει σχέδιο και προοπτική για κανένα νέο έργο που θα προσδώσει δυναμική ανάπτυξης. Με ένα τέτοιο γενικό πλαίσιο, μειώνονται ή και αποθαρρύνονται και οι ιδιωτικές επενδύσεις.

Ο Βόλος βαδίζει … προς τα πίσω και είναι μάλλον αργά για να μετατραπεί η κρίση σε ευκαιρία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το