Τοπικά

Ο περιφερειακός δρόμος Αγριά – Μαλάκι

 

Πολίτες της περιοχής, οι υπογραφές των οποίων βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας, αναφέρουν για τον περιφερειακό δρόμο Αγριά – Μαλάκι:
Απαντήσεις στις δύο συνεντεύξεις της κ. Κολυνδρίνη, αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας, στο Ράδιο Ένα Μαγνησίας όπως καταγράφηκαν στο site Magnesianews.gr του ίδιου ΜΜΕ. Είναι αυτές της 5/5/2023 με τίτλο κάτοικοι απειλούν τους μελετητές του έργου του Περιφερειακού. Και της 6/5/2023 με τίτλο σοβαρές καταγγελίες Κολυνδρίνη.
Ξεκινώντας να τονίσουμε και να θυμίσουμε στην κ. Κολυνδρίνη ότι ήταν υπέρμαχος της ημιορεινής χάραξης Αγριάς – Λεχωνίων, της δεκαετίας του ’90, η οποία έγινε αποδεκτή παμψηφεί, με προεδρεύουσα την ίδια στον Δήμο Αρτέμιδας, για όλους τους παρακάτω λόγους που τώρα αναιρεί.
Το άρθρο αρχίζει με ψευδείς αναφορές περί προπηλακισμού των κατοίκων προς τους μελετητές, που πήγαν να κάνουν γεωτρήσεις και να αποφασίσουν για τη χάραξη στο κομμάτι του Περιφερειακού, μετά την Αγριά προς το Μαλάκι.
Δεν εκπλήσσει η τοποθέτηση της κ. Κολυνδρίνη ώστε να δημιουργηθούν εντυπώσεις και να κλιμακωθούν εντάσεις, εν όψει εκλογών.
Απειλές κατοίκων κατά των μελετητών ούτε υπήρξαν ούτε θα υπάρξουν. Άμυνα, μόνο απέναντι σε αυθαιρεσίες, μιας και από ξηράς, εισήλθαν μηχανήματα παράνομα σε ιδιοκτησίες, όπως και από αέρος με μορφή drones τύπου predator.
Σε αυτή την πρόκληση η απάντηση δόθηκε μέσα σε νομικό πλαίσιο, με τον πιο πολιτισμένο τρόπο, ο οποίος καμία σχέση δεν έχει όπως αντιλαμβάνεστε με άσχημες συμπεριφορές και προπηλακισμούς, δίνοντάς μας το δικαίωμα να πράξουμε αναλόγως για την παραβίαση προσωπικών δεδομένων που είναι η από αέρος καταγραφή ιδιοκτησιών.
Η ίδια η κ. Κολυνδρίνη αναφέρει: Εμείς με την Περιφέρεια αναγεννήσαμε την «κολλημένη» στο υπουργείο μελέτη. Είναι προφανές πως υπάρχει κόλλημα σε ένα έργο, όταν υπάρχουν στοιχεία σοβαρά, τα οποία αντίκεινται σε αυτό.
Στο σχόλιο, ότι το έργο δεν μπορεί να υλοποιηθεί πρακτικά με κοιλαδογέφυρες και σήραγγες, η απάντηση μηχανικών είναι πως φυσικά και μπορεί να κατασκευαστεί, όπως σε όλη την Ευρώπη άλλωστε που σέβονται τους κατοίκους και το περιβάλλον, κάνοντας πολιτισμένες επιλογές.
Όσο για το πώς θα πάει κάποιος στο Χόρτο μέσω Πινακατών η απάντηση είναι κ. Κολυνδρίνη αναρωτηθήκατε πόσα χωριά σε αυτή την πλευρά του Πηλίου θα βοηθηθούν όσον αφορά στην πρόσβαση και τουριστικά θα τονωθούν;
Ας δούμε συνοπτικά τα προβλήματα.
Και οι δύο δρόμοι έχουν ένα χαρακτηριστικό τίτλο και κατάρα μαζί. Είναι εθνικοί με ό,τι συνεπάγεται όταν διέρχονται μέσα από ημιαστικές περιοχές με πολλαπλές εμπλεκόμενες λειτουργίες.
Δρόμος Μπουρμπουλήθρας, Ξηριά για τη χωρική ακρίβεια: Οι επιχειρήσεις που θα υποστούν τις συνέπειες ενός δρόμου δευτερεύοντος εθνικού δικτύου όντας σε επαφή πλέον με τους παρόχθιους του χειμάρρου, δυσμενέστατες. Συνοπτικά: Απαλλοτριωμένα ακίνητα δεν αποζημιώνονται στο σύνολό τους, λόγω ωφέλειας; Λόγω εθνικού δικτύου. Περιορισμοί δόμησης, εγκαταστάσεων λειτουργιών τους με όρους σχεδόν απαγορευτικούς σε βιοτεχνική περιοχή που μαστίζεται και από την οικονομική κρίση. Ένας δημοτικός δρόμος χρηστικός για όλους, αυξημένων γεωμετρικών μεγεθών δεν θα επαρκούσε; Για ποιο λόγο θα πρέπει να είναι εθνικός, με όλες τις δυσάρεστες συνέπειες που ακολουθούν τον χαρακτηρισμό του;
Περιφερειακός Αγριάς – Λεχωνίων.
Χωρίζεται σε δύο τμήματα: To Aγριά – Βρύχωνας και το Βρύχωνας – Μαλάκι. Ονοματίστηκε από την κ. Κολυνδρίνη στην ίδια συνέντευξη επαρχιακός.
Άγνοια, εγνωσμένη γνώσης της άγνοιας;
Ας δούμε επί μέρους.
Τμήμα Αγριάς – Βρύχωνας: Πρόκειται για εθνικό δρόμο κατηγορίας δευτερεύοντος δικτύου. Απόφαση Λαλιώτη του έτους 2000 την οποία άλλωστε γνωρίζει η κ. Κολυνδρίνη.
Οι συνέπειες συνοπτικά: Πλάτος κατάληψης του κλειστού, φραγμένου με περίφραξη και με παράπλευρες οδούς αυτοκινητόδρομου, πλάτους υπέρ τα σαράντα (400 ακόμη και ογδόντα (80) μέτρα. Λοιπές συνέπειες σε αγροτικό και αστικό χώρο ων ουκ έστιν αριθμός.
Για το δεύτερο τμήμα Βρύχωνας – Μαλάκι:
Πρόκειται επίσης για εθνικό τριτεύον δίκτυο αυτό απόφασης Σπίρτζη το 2017.
Δεν μπορεί να μην το γνωρίζει η κ. Κολυνδρίνη, η οποία ήταν αντιπεριφερειάρχης τότε.
Και εδώ ίδιες επιπτώσεις, άλλωστε αφορά ιδίας μορφής δρόμο – κλειστό με παράπλευρους. Με μία, όμως, προσθήκη φρέσκου αποτυπώματος. Τα Τέμπη του μέλλοντος αφού περνά και μέσα από δομημένες περιοχές.
Η δε σοβαρότερη και μεγαλύτερη επίπτωση είναι η συντριβή για την ακρίβεια καταστροφή, του αγροτικού τομέα.
Οι ντόπιοι κάτοικοι που διαμαρτύρονται και προτείνουν λύσεις οι οποίες προφανώς, απορρίπτονται, δίχως να μελετηθούν, ίσως λόγω άλλων συμφερόντων.
Θα ερωτηθούν ποτέ οι κάτοικοι;
Θα μελετηθούν οι προτάσεις τους;
Γιατί, ποιος γνωρίζει καλύτερα τις ανάγκες και τα ευαίσθητα σημεία της περιοχής αν όχι ο ντόπιος αγροτικός και μη πληθυσμός;
Οι πολίτες της περιοχής
Οι υπογραφές των πολιτών βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το