Τοπικά

Ο Κων. Μαραβέγιας στη Βουλή για το λιμάνι του Βόλου:Βασικός στόχος η πλήρης σύνδεσης με τα δίκτυα μεταφορών

Την ανάγκη να προχωρήσει άμεσα η πλήρης σύνδεση του λιμένα Βόλου με το εθνικό σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, καθώς και με το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, υπογράμμισε από το βήμα της Βουλής ο βουλευτής Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Μαραβέγιας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την κύρωση της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ.

Ο κ. Μαραβέγιας επισήμανε καταρχάς ότι στρατηγική συμφωνία Ελλάδας – Γαλλίας δημιουργεί μεταξύ άλλων καινούργια δεδομένα για τον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο και πλέον ανατέλλει μια νέα εποχή για την Ανατολική Μεσόγειο. Η Ελλάδα προετοιμάζεται για το μέλλον αυτό με την διεύρυνση των θαλάσσιων δρόμων μεταφορών που περνούν από τη χώρα μας. Βασικός πυλώνας αυτής της πολιτικής είναι και η ενίσχυση των λιμενικών υποδομών με την προσέλκυση ξένων επενδύσεων και τη διευκόλυνση υλοποίησης τους.

«Το λιμάνι του Βόλου είναι ένα από τα μεγαλύτερα της νότιας Βαλκανικής και το γεγονός αυτό αποτελεί πολύτιμο συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα», τόνισε ο κ. Μαραβέγιας και ενημέρωσε το Σώμα ότι πριν λίγες μέρες πήρε την πρώτη έγκριση από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας η Μονάδα Αποθήκευσης, Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου, μια επένδυση που εκτιμάται στα 400 εκατομμύρια δολάρια. Η εγκατάσταση αυτή θα συνοδεύεται από ηλεκτροπαραγωγική μονάδα συνδυασμένου κύκλου, ισχύος 300 MW, η οποία αναμφίβολα θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής.

Επίσης, αναφέρθηκε στα έργα που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη για τη βελτίωση του εξοπλισμού και των υποδομών του λιμανιού, όπως η μεταφορά της δραστηριότητας διακίνησης scrap στο λιμάνι του Βόλου, ένα έργο προϋπολογισμού 2.9 εκατομμυρίων ευρώ που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και θα αναδείξει τον ΟΛΒ σ’ έναν περιβαλλοντικά υπεύθυνο εταίρο της τοπικής κοινωνίας. Σημαντική είναι επίσης η πρόσφατη απόκτηση νέου αυτοκινούμενου γερανού φορτοεκφόρτωσης 125 τόνων, του μεγαλύτερου που διαθέτει ο ΟΛΒ, κόστους 3 εκατομμυρίων ευρώ αλλά και η προμήθεια μοναδικού οχήματος στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων.

Κλείνοντας, αναφέρθηκε στο διαχρονικό αίτημα σύνδεσης του λιμένα του Βόλου με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, επισημαίνοντας ότι αν και είναι το τρίτο εμπορικό λιμάνι της χώρας, ο Βόλο δεν έχει μέχρι σήμερα αξιοποιήσει το σύνολο των δυνατοτήτων διασύνδεσης του τόσο με τις ΒΕΠΕ – ΒΙΠΕ Βόλου, όσο και με την βιομηχανική συγκέντρωση στον Αλμυρό. Εκεί βρίσκονται πολλές εξωστρεφείς παραγωγικές επιχειρήσεις που αναζητούν νέες αγορές για τα προϊόντα τους, ενώ στην ευρύτερη Κεντρική Ελλάδα, υπάρχουν οι βιομηχανικές περιοχές της Λάρισας, της Καρδίτσας, της Λαμίας αλλά και αρκετές παραγωγικές μονάδες, εκτός βιομηχανικών περιοχών, που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του ΟΛΒ και φυσικά θα ωφελούνταν και εκείνες από την σιδηροδρομική πρόσβαση στο λιμάνι του Βόλου.

«Η πλήρης σύνδεση του λιμένα με το εθνικό σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο καθώς και με το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου οφείλει να παραμείνει βασικός στόχος μας. Γιατί όχι μόνο θα μειώσει τα κόστη μεταφοράς προϊόντων και πρώτων υλών για τις παραγωγικές δυνάμεις της Θεσσαλίας αλλά θα δημιουργήσει νέες προοπτικές και για τον ίδιο τον ΟΛΒ ως τον κύριο εμπορικό Λιμένα της Κεντρικής Ελλάδας», κατέληξε ο κ. Μαραβέγιας..

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το