Τοπικά

Ο κόμβος Τελωνείου ξεκίνησε χωρίς μελέτη για τις γραμμές του ΟΣΕ

Καμία πρόβλεψη για τις γραμμές του ΟΣΕ δεν υπήρχε στη μελέτη για τον υπό κατασκευή κυκλικό κόμβο Τελωνείου, όπως αυτή εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου στις 27 Μαρτίου 2017. Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό από τον ΟΣΕ μετά το αλαλούμ που επικράτησε τις προηγούμενες ημέρες οι γραμμές θα εγκιβωτιστούν προσωρινά σε βάθος 5 εκατοστών ώστε ανά πάσα στιγμή να υπάρχει δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν. Στο μεταξύ, ο Οργανισμός με ασφαλιστικά μέτρα τόσο το 1997 όσο και το 2003 έχει δικαιωθεί ως προς το δικαίωμα κυριότητας και νομής επί του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής με αφορμή εκτελούμενα έργα από τον Δήμο Βόλου.

Για «προχειρότητα από πλευράς Δήμου Βόλου σε ένα τόσο σοβαρό θέμα» έκανε λόγο η πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας Νάνσυ Καπούλα, επισημαίνοντας παράλληλα πως «στη μελέτη δεν έχει εξεταστεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς του εδάφους που γίνεται το έργο. Η συγκεκριμένη μελέτη ήταν ο γεωμετρικός σχεδιασμός του κόμβου δηλαδή έκαναν απλά μια κυκλοφοριακή ρύθμιση επιφανειακά του δρόμου, βγάζοντας τη διάμετρο του κόμβου. Όταν αυτό έρχεται να γίνει τεχνικό έργο, απαιτούνται και άλλα πράγματα, όπως η απορροή των όμβριων υδάτων. Ο ΟΣΕ έχει δίκιο στο θέμα των γραμμών» προσέθεσε χαρακτηριστικά η ίδια.
Όπως προαναφέρθηκε η μελέτη του έργου που εγκρίθηκε σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου πέρυσι τον Μάρτιο δεν περιλαμβάνει καμία πρόβλεψη για τις γραμμές του ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, στην παράγραφο που αναφέρεται στη γενική διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου Τελωνείου, επισημαίνονται τα παρακάτω:
Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του κόμβου είναι παρόμοια με εκείνα του κόμβου Δημαρχείου και υπερκαλύπτουν τις κυκλοφοριακές απαιτήσεις.
Βασικές κυκλοφοριακές ροές εμφανίζονται στη Λαμπράκη εκατέρωθεν του κόμβου και δευτερευόντως στις αριστερές στροφές Λαμπράκη- Πυράσου, Λαμπράκη- Παπαδιαμάντη και Αργοναυτών- Παπαδιαμάντη. Οι προσβάσεις της οδού Λαμπράκη στον κόμβο είναι δίιχνες με πλάτος λωρίδας d=3.5m, ενώ όλες οι άλλες προσβάσεις είναι μονόιχνες. Το πλάτος των μονόιχνων προσβάσεων προσδιορίστηκε με χρήση της μεθόδου των οπισθοτροχιών που βασίζεται στην κίνηση του τυπικού οχήματος μελέτης (επικαθήμενο L=18M) και αστικό λεωφορείο (L=12m).

Να αναφερθεί, επίσης, ότι ο σχεδιασμός του κυκλικού κόμβου στόχευσε:
-Στην αμφιδρόμηση της οδού Παπαδιαμάντη ώστε να αναβαθμιστεί η πρόσβαση από και προς τον Σιδηροδρομικό Σταθμό.
-Στην ομαλή προσαρμογή και πρόσβαση της οδού Αργοναυτών στον κόμβο και εξάλειψη παράνομων κινήσεων (Αργοναυτών- Πυράσου).
-Στην κυκλοφοριακή οργάνωση της οδού Πυράσου.
-Στην ομαλή προσαρμογή και ασφαλή κυκλοφοριακή διαχείριση της οδού Λαμπράκη εκατέρωθεν του κόμβου.
Στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής με διαμόρφωση μεγάλων εκτάσεων με φύτευση και χρήση από πεζούς και ποδηλάτες.

Ασφαλιστικά μέτρα το 1997 και το 2003
Όπως προαναφέρθηκε, ο ΟΣΕ τόσο το 1997 όσο και το 2003 είχε καταθέσει κατά του Δήμου Βόλου ασφαλιστικά μέτρα και είχε δικαιωθεί ως προς το δικαίωμα κυριότητας και νομής επί του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής με αφορμή εκτελούμενα έργα.
Το 1997 τα ασφαλιστικά μέτρα κατατέθηκαν με αφορμή την κατασκευή νησίδας πάνω στη σιδηροδρομική γραμμή, με τον Δήμο Βόλου να δέχεται πως σε περίπτωση επαναλειτουργίας της, θα αναλάβει να άρει κάθε έργο που είχε κατασκευαστεί επί του επίδικου τμήματος.
Το 2003 τα ασφαλιστικά μέτρα αφορούσαν στην κατασκευή πεζοδρομίου ύψους 30 εκατοστών πάνω στη σιδηροδρομική γραμμή σε μήκος 30 μέτρων και πλάτος 3 μέτρων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ελλάδα 2004».
Μετά τη συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων στις 29 Ιουλίου 2003 ο Δήμος Βόλου και σε αυτή την περίπτωση αναγνώρισε το δικαίωμα κυριότητας και νομής του ΟΣΕ επί του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής, αναλαμβάνοντας την υποχρέωση επαναφοράς των πραγμάτων στην προτέρα κατάσταση.
Επιπλέον, να αναφερθεί ότι στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και συγκεκριμένα στο φύλλο 322 της 24ης Μαΐου 1985 με υπουργική απόφαση χαρακτηρίζεται ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο η σιδηροδρομική γραμμή του Τρένου Πηλίου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το