Τοπικά

Ο εφιάλτης συνεχίζεται – Ρεκόρ υπερβάσεων στα αιωρούμενα σωματίδια τις τελευταίες ώρες στον Βόλο 

Ακόμα μια εφιαλτική μέρα για την ατμόσφαιρα της πόλης του Βόλου ξημέρωσε σήμερα Πέμπτη 21 Ιανουαρίου. Στις 9 το πρωί ο μέσος όρος των 12 σταθμών μέτρησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που μετρούν τα PM 2,5, έδειξε 86,3 mgr/m3, ενώ η αντίστοιχη τιμή του 24ώρου (από 9 χθες το πρωί μέχρι σήμερα την ίδια ώρα) ήταν 70,44 mgr/m3 με όριο τα 25 mgr/m3!

Η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας καταγγέλλει ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ο Δήμος Βόλου παρακολουθούν απαθώς την κατάσταση και ενοχοποιούν τα τζάκια, τα οποία αποκλείεται να είναι αναμμένα στις 9 το πρωί. Αντίθετα οι βιομηχανίες δουλεύουν κανονικά και η καύση φυτικής ύλης συνεχίζεται περιμετρικά του Βόλου, χωρίς καμία παρέμβαση της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Το μήνα Δεκέμβριο και για 24 μέρες υπήρξαν υπερβάσεις στα αιωρούμενα σωματίδια PM 2,5 στο Βόλο, τα οποία είναι επικίνδυνα για την υγεία του πληθυσμού και ιδιαίτερα για τις ευπαθείς ομάδες. Αυτά τα στοιχεία προκύπτουν όχι από ένα, αλλά από 12 σταθμούς μέτρησης.

Η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας καλεί την Περιφέρεια Θεσσαλίας και το Δήμο Βόλου να αναλάβουν τις ευθύνες τους, επισημαίνοντας ότι “οι πολίτες δεν τους εξέλεξαν για να είναι θεατές στα προβλήματά τους, αλλά για να ενεργούν αποτελεσματικά για να τους προστατεύσουν. Θα το κάνουν;”

Η Περιβαλλοντική με επιστολή της σε  όλους τους φορείς της Μαγνησίας, ζητά να υπογραφεί καταγγελία προς την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η επιστολή αναφέρει:

Είναι γνωστό σε όλους μας το μεγάλο πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης που ταλαιπωρεί την πόλη του Βόλου και υπονομεύει την υγεία των πολιτών. Πολλές προσπάθειες, από πολλές πλευρές, έχουν γίνει μέχρι σήμερα για την επίλυση του προβλήματος, χωρίς αποτέλεσμα.  Στις 31 Μαρτίου 2021 εκδικάζεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσφυγή της Περιβαλλοντικής Πρωτοβουλίας Μαγνησίας (ΠΠΜ) και του Πανελληνίου Δικτύου Οικολογικών Οργανώσεων (ΠΑΝΔΟΙΚΟ) κατά της Απόφασης του τέως αν. Υπουργού Περιβάλλοντος κ. Σ. Φάμελλου με την οποία αναβαθμίστηκε η ΑΕΠΟ της ΑΓΕΤ και δόθηκε το πράσινο φως για την καύση σκουπιδιών που μεταφέρονται από το εξωτερικό (κυρίως την Ιταλία) και καίγονται στο εργοστάσιο της ΑΓΕΤ στο Βόλο. Ήδη από το 2008 η ΠΠΜ έχει κάνει καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση του Βόλου και τη συμμετοχή σε αυτή της ΑΓΕΤ. Η σχετική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιείχε θετικά στοιχεία. Φυσικά από το 2008 μέχρι σήμερα, αντί η κατάσταση να βελτιωθεί έχει γίνει πολύ χειρότερη. Είναι γνωστή και η παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την ατμοσφαιρική ρύπανση στη Θεσσαλονίκη. Ανεξάρτητα από την έκβαση της προσφυγής μας στο ΣτΕ πιστεύουμε ότι πρέπει ΟΛΟΙ οι φορείς της Μαγνησίας, από κοινού, να προβούν σε καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που έχουμε ως πολίτες της ΕΕ.

Η ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΜΕΝΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ:

Είμαι αστική εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που λειτουργώ στην περιοχή του Ν. Μαγνησίας από το έτος 1997 με πρωταρχικό σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος και την  περιβαλλοντική αναβάθμιση του τόπου και της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Ν. Μαγνησίας.

Η ευρύτερη περιοχή της πόλης του Βόλου αντιμετωπίζει σημαντικότατο πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, το οποίο σταδιακά επιδεινώνεται, με δυσμενείς συνέπειες στη δημόσια υγεία και το περιβάλλον της περιοχής.

Σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες και τους ιατρούς η συσχέτιση ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ζημιάς στη δημόσια υγεία είναι επιστημονικά τεκμηριωμένες. Στην ατμοσφαιρική ρύπανση αποδίδεται σύμφωνα με τους ειδικούς ιατρούς και τη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία  η συχνή τα τελευταία χρόνια εμφάνιση παθήσεων όπως η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, η χρόνια βρογχίτιδα, το εμφύσημα, καθώς και το βρογχικό άσθμα. .Από επιδημιολογικές μελέτες βρέθηκε ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων (έμφραγμα μυοκαρδίου, αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο) θανατηφόρων και μη. Επίσης αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του πνεύμονα και παθήσεις του αναπνευστικού. Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος σε ευαίσθητες ομάδες. Σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες, περίπου 400.000 Ευρωπαίοι κάθε χρόνο χάνουν πρώιμα τη ζωή τους λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Οι ασθένειες που οφείλονται στα σημερινά επίπεδα των αερόφερτων σωματιδίων προκαλούν ανά έτος 100.000 επιπλέον εισαγωγές σε νοσοκομεία

Το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην περιοχή του Βόλου εντοπίζεται κυρίως σε δύο ρυπαντές α) τα αιωρούμενα σωματίδια TSP (διάμετρος μικρότερη ή ίση με 500μm) και β) τα ΡΜ10 σωματίδια (διάμετρος μικρότερη ή ίση των 10μm). Το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης διαπιστώνεται μέσω μετρήσεων που πραγματοποιεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και ειδικότερα το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Βιομηχανίας, το οποίο  έχει εγκαταστήσει σταθμό μέτρησης των αιωρούμενων σωματιδίων στο Πεδίο του Άρεως. Η μέτρηση αφορά τα μικρά σωματίδια PM10.  Η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της Κοινοτικής Οδηγίας 1999/30/ EC, έχει θέσει ως  γραμμή του επίσημου ορίου (50 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα), η οποία δεν επιτρέπεται να ξεπερνιέται πάνω από 35 ημέρες το χρόνο ως ημερήσια μέση τιμή.[4]  Τα στοιχεία  του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ειδικά για τα σωματίδια  PM 10  είναι άκρως ανησυχητικά. Οι τιμές της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ξεπερνούν κατά πολύ το όριο των 35 ημερών ανά έτος.  Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι  πολύ πρόσφατα την 26 και 27 Φεβρουαρίου 2008 σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η μέγιστη τιμή των PM 10 έφτασαν στα 409 mg , δηλαδή 8 φορές πάνω από τα όρια.

Από τα στοιχεία των μετρήσεων προκύπτουν αναμφισβήτητα τα εξής συμπεράσματα :

– Η μέση ετήσια τιμή των σωματιδίων ΡΜ10 για τα έτη 2003, 2004, 2005 και 2006 ανέρχεται στο ύψος των 49mg/m3, 49mg/m3, 50mg/m3, 54mg/m3, πολύ υψηλότερη δηλαδή της ετήσιας οριακής τιμής για την προστασία της ανθρώπινης υγείας των 40mg/m3 που ορίζεται στο Παράρτημα ΙΙΙ της Πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) 34/2002 (ΦΕΚ 125/5.6.2002).

– Αναφορικά δε με την 24ωρη οριακή τιμή των 50mg/m3 της οποίας σύμφωνα με την ΠΥΣ 34/2002 δεν πρέπει να σημειώνεται υπέρβαση περισσότερες από 35 φορές ετησίως, παρατηρείται επίσης υπέρβαση κατά πολύ περισσότερες ημέρες του επιτρεπόμενου ορίου. Συγκεκριμένα οι ημέρες υπέρβασης της οριακής τιμής των 50mg/m3 για τα ημερολογιακά έτη 2003, 2004, 2005 και 2006 αναφέρονται σε 97, 109, 116 και 124 ανά έτος αντίστοιχα. Επίσης σύμφωνα με τις μετρήσεις της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑΜΒ) οι υπερβάσεις το έτος 2007 ήταν 124 μέρες και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας αντίστοιχα 93. Σημειώνουμε ότι οι μετρήσεις αυτές γίνονται σε πάρκα και αυλές σχολείων. Θεωρούμε ότι αν γίνονταν στο δρόμο στο σημείο που κινείται και αναπνέει ο άνθρωπος οι τιμές θα ήταν ακόμα μεγαλύτερες.

Αναλύοντας τα στοιχεία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι έχουμε ιδιαίτερα αυξημένες τιμές και τους καλοκαιρινούς μήνες, που δεν λειτουργούν οι καυστήρες, αλλά και τις νυχτερινές ώρες, 3π.μ., 4π.μ., που έχουμε πολύ μειωμένη, συγκριτικά, κίνηση οχημάτων. Σημειώνεται επίσης, ότι όταν οι μετρήσεις στο Βόλο ξεπερνούν τα 200, 300, 400, μgr/m3 , οι αντίστοιχες επίσημες μετρήσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ σε περιοχές ατμοσφαιρικά κατά παράδοση ιδιαίτερα επιβαρυμένες όπως σε περιοχές Αθήνα (Πατήσια, Παγκράτι)  δεν ξεπερνούν τα 30-40 μgr/m3. Συνεπώς προκύπτει μια συγκεκριμένη τάση επιδείνωσης του προβλήματος από έτος σε έτος, βάσει των μέσων ετήσιων τιμών αλλά και των 24ωρων τιμών μέτρησης των συγκεντρώσεων των PM10.   

Αναμφισβήτητα το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πόλη του Βόλου είναι υπαρκτό, δεδομένο, ανησυχητικό και αυξανόμενο. Σε γενικές γραμμές η αύξηση του ποσοστού στον αέρα των μικροσωματιδίων οφείλεται, σύμφωνα με όλους τους επιστήμονες, στους ακόλουθους κύριους παράγοντες:  α) βιομηχανίες,  β) κυκλοφοριακό,  γ) καυστήρες, δ) οικοδομικές εργασίες, εργασίες οδοποιίας. Ωστόσο ένας από τους κυριότερους παράγοντες που επιτείνουν το πρόβλημα αυτό είναι η ανεξέλεγκτη λειτουργία μεγάλων βιομηχανιών κοντά στην πόλη, οι οποίες χωροθετήθηκαν πριν από 30 χρόνια περίπου, όταν το ανθρωπογενές οικοσύστημα ήταν τελείως διαφορετικό. Μια από αυτές τις βιομηχανίες είναι και το εργοστάσιο παραγωγής τσιμέντου «ΟΛΥΜΠΟΣ» της εταιρείας ΑΓΕΤ – ΗΡΑΚΛΗΣ, ισχύος 101.000 KW, και εκπομπών περίπου 3.000.000 τόνων CO2 το οποίο λειτουργεί στο 5ο χλμ Ε.Ο Βόλου – Αγριάς στο Νομό Μαγνησίας. Η λειτουργία μιας τόσο μεγάλης σε όγκο βιομηχανικής εγκατάστασης δίπλα από το πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου παραβιάζει την αρχή της φέρουσας ικανότητας της περιοχής και δημιουργεί πολλά περιβαλλοντικά προβλήματα.

Παρά τις επίμονες διαμαρτυρίες τις δικές μας αλλά και άλλων φορέων, όπως π.χ. του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας, δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη από κανέναν αρμόδιο φορέα, τα εξής ερωτήματα που αφορούν τον μεγαλύτερο το εργοστάσιο ΟΛΥΜΠΟΣ της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ

  1. Πως λειτουργούν και με ποιο καθεστώς τα λατομεία παραγωγής πρώτης ύλης;
  2. Ποιος ελέγχει τα μη «επικίνδυνα», όπως τα χαρακτηρίζει η εταιρεία, απόβλητα που χρησιμοποιεί;
  3. Ποιος ελέγχει τις αέριες εκπομπές επικίνδυνων ρυπαντών από την παραγωγή κλίνκερ και τσιμέντου;
  4. Ποιος ελέγχει την υγεία των εργαζομένων (επικίνδυνες συγκεντρώσεις βαρέων μετάλλων στο αίμα τους);
  5. Ποιος ελέγχει τα υγρά θερμικά απόβλητα που είναι ένα εκατομμύριο κυβικά- στον όποιο αποδέκτη;
  6. Ποιος ελέγχει τη λάσπη από τον «βιολογικό» καθαρισμό των υγρών αποβλήτων;
  7. Ποιος ελέγχει την ποιότητα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται (petcoke, κάρβουνο, μαζούτ);
  8. Ποιος ελέγχει την ποιότητα της ιπτάμενης τέφρας που χρησιμοποιείται για την παραγωγή τσιμέντού; Ποια η συγκέντρωση της ραδιενέργειας σε αυτή;
  9. Ποία είναι η Κοινωνική ευθύνη της εταιρείας και πότε ανακοίνωσε στο κοινό (άρθρο 12 της 22912/1117/6-6-06 απόφαση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Ανάπτυξης, ΠΕΧΩΔΕ, και Δημόσιας Διοίκησης) τα στοιχεία παραγωγής και ρύπανσης του περιβάλλοντος

Για το εν λόγω εργοστάσιο έχει εκδοθεί η υπ’ αρ. ΔΒΜ600/Φ14.849/4.5.1998 άδεια λειτουργίας αορίστου διάρκειας και η υπ’ αρ. 59567/29.1.2002 απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων με χρονική ισχύ μέχρι την 29.1.2007. Ωστόσο παρά την παρέλευση της συγκεκριμένης προθεσμίας το εργοστάσιο συνεχίζει να λειτουργεί έως και σήμερα παράνομα και αυθαίρετα με τους προϊσχύοντες εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, παρά το Ν. 1650/1986, (παρ. 7 αρ. 4) όπως τροπ. με το Ν. 3010/2002, σύμφωνα με τον οποίο η έγκριση περιβαλλοντικών όρων μπορεί να εκδίδεται για ορισμένο χρονικό διάστημα που καθορίζεται στην ίδια απόφαση μετά την πάροδο του οποίου υπόκειται σε αναθεώρηση ή ανανέωση.

Η ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ έχει υποβάλλει στη Δ/ση ΕΑΡΘ του ΥΠΕΧΩΔΕ νέα μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την αναθεώρηση της Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, η οποία είναι στη φάση αξιολόγησης της.

Παρά τη διαπιστωμένη παραβίαση των σχετικών περιβαλλοντικών διατάξεων (οι οποίες εναρμονίζουν κοινοτικές οδηγίες 97/11/ΕΕ και 96/61/ΕΕ)  δεν έχει επιβληθεί η παραμικρή διοικητική κύρωση, ενώ το εργοστάσιο συνεχίζει και λειτουργεί κανονικά χωρίς την έγκριση περιβαλλοντικών όρων.

  Στο εργοστάσιο «ΟΛΥΜΠΟΣ» της  «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ» χρησιμοποιούνται ετησίως, σύμφωνα με την προηγούμενη έγκριση περιβαλλοντικών όρων, 330.000 τόνοι γαιάνθρακα, 100.000 τόνοι  Pet Coke. και 12.000 τόνοι βαρύ καύσιμο πετρέλαιο (μαζούτ).

Μετά από έλεγχο που διενήργησε η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ) του ΥΠΕΧΩΔΕ στις 24.5.2006  διαπιστώθηκε ότι η ΑΓΕΤ καίει παράνομα καθ’ υπέρβαση της Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΕΠΟ)  σχεδόν διπλάσιους τόνους Pet Coke 150.00 – 200.000 tn/ετος αντί 100.000 tn. Για την παράβαση αυτή επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο  14.760€

Η ΑΓΕΤ – ΗΡΑΚΛΗΣ δεν έχει προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες σύνδεσης με το δίκτυο φυσικού αερίου, παρόλο που υπάρχει αυτή η δυνατότητα από το 2005 κατά παράβαση της παρ. 4 του αρ. 14 του Ν. 3325/2005.  δεδομένου ότι η εγκατεστημένη θερμική ισχύς είναι της τάξης των 101.000ΚW. Η παράνομη λειτουργία του συγκεκριμένου εργοστασίου προκαλεί τεράστιο ζήτημα ευνομίας για την Πολιτεία ενώ οι ευθύνες για την προστασία της υγείας των πολιτών είναι εξίσου μεγάλες. Επιπλέον, η κατάσταση που επικρατεί επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο, καθώς το ανωτέρω εργοστάσιο όχι μόνο δεν συμμορφώνεται με τους περιβαλλοντικούς όρους, αλλά δείχνει να αδιαφορεί και για την χρήση φυσικού αερίου[9], παρόλο που υπάρχουν ήδη οι  υποδομές στο πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου.

Ιδιαίτερα προβλήματα προκύπτουν για την υγεία των κατοίκων της συνοικίας του Παλιού Λιμεναρχείου γιατί, στη διάχυτη ατμοσφαιρική ρύπανση της πόλης, προστίθεται και αυτή από τις δραστηριότητες του λιμανιού, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να έχουν ήδη προσβληθεί από καρκίνο.

Η βιομηχανία έχει αρχίσει να αποθηκεύει βιομάζα, χωρίς σχετική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και σχετική άδεια, πράγμα που εγκυμονεί κινδύνους για το περιβάλλον.

Η ΑΓΕΤ επίσης έχει συνάψει συμφωνία με εταιρείες για καύση πολύ μεγάλων ποσοτήτων RDF (είδος σκουπιδιών) και λυματολάσπης, χωρίς εγκεκριμένη σχετική άδεια.

ο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Βόλο δεν θα ήταν τόσο μεγάλο αν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Κράτους τηρούσαν τις συνταγματικές επιταγές και τους νόμους, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί σε συμμόρφωση και με το κοινοτικό δίκαιο. Τα κυριότερα προβλήματα  έγκεινται στα εξής :

α) Δε λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα για την πρόληψη της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, έτσι όπως αυτά περιγράφονται στην υπ’ αρ. 34/2002 Π.Υ.Σ.

β) Δεν υπάρχει ορθολογικά καταρτισμένος κατάλογος ζωνών και οικισμών για τον έλεγχο των υπερβάσεων και κατ’ επέκταση για την αποτελεσματικότερη λήψη μέτρων[10].

γ) Δεν λαμβάνονται μέτρα όταν διαπιστώνεται η υπέρβαση των ορίων που θέτει η ΕΕ και η κείμενη νομοθεσία.

δ) Δεν λαμβάνονται μέτρα προφύλαξης του κοινού, ούτε όταν η υπέρβαση ξεπερνά τα όρια του συναγερμού

ε) Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα βραχυπρόθεσμα, πολύ περισσότερο για τα μακροπρόθεσμα μέτρα προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος των καθημερινών υπερβάσεων των ορίων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

στ) Δεν υπάρχει έγκαιρη και πλήρης ενημέρωση του κοινού.

ζ) Δεν υφίσταται από την πλευρά της Ελληνικής Διοίκησης ένα πλήρες και αξιόπιστο σύστημα μετρήσεων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, το οποίο θα είναι σε πλήρη λειτουργία. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχει ξεκαθαρίσει το θέμα αρμοδιότητας παρακολούθησης της ποιότητας του αέρα. Υπάρχει διαφωνία μεταξύ των υπηρεσιών της Δ/σης Περιβάλλοντος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ν. Μαγνησίας (Ν.Α.Μ.) και της Περιφέρειας Θεσσαλίας Επιπλέον ενώ το Παράρτημα VII της ΠΥΣ 34/2002 ορίζει ως ελάχιστο αριθμό σημείων δειγματοληψίας για σταθερές μετρήσεις συγκεντρώσεων των σωματιδίων, έναν σταθμό μέτρησης της βασικής αστικής ρύπανσης και έναν σταθμό της κυκλοφοριακής ρύπανσης, στην περιοχή του Βόλου υπάρχει μόνο ένας μόνιμα εγκατεστημένος σταθμός (στην αυλή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου).

η) Δεν υπάρχει έλεγχος των πηγών ρύπανσης στην περιοχή, ειδικά των μεγάλων βιομηχανιών.

θ) Δεν επιβάλλονται κυρώσεις για τις διαπιστωμένες παραβιάσεις των βιομηχανιών στο θέμα της ρύπανσης.  Επειδή με τις ανωτέρω συνεχείς και κατ’ εξακολούθηση πράξεις και παραλείψεις της Ελληνικής Διοίκησης, υπάρχει σαφής παραβίαση του κοινοτικού δικαίου και των αρχών της Ε.Ε. Ειδικότερα παραβιάζεται η Οδηγία 1999/30/EΚ[12] «σχετικά με τις οριακές τιμές του διοξειδίου του θείου, διοξειδίου του αζώτου κα διοξειδίων του αζώτου, σωματιδίων και μολύβδου στον αέρα του περιβάλλοντος», η Οδηγία 96/62/ΕΚ[13]  «για τη εκτίμηση και τη διαχείριση της ποιότητας του αέρα και του περιβάλλοντος». Περαιτέρω παραβιάζεται η περιβαλλοντική πολιτική της ΕΕ στην ατμοσφαιρική ρύπανση, η οποία αποτελεί μία από τις επτά προτεραιότητες της και μια από τις θεματικές στρατηγικές που προβλέπονται στο Έκτο Πρόγραμμα Δράσης για το Περιβάλλον καθώς και των κατευθύνσεων που έχει θέσει το Πρόγραμμα «Καθαρός Αέρας για την Ευρώπη» (CAFΕ) και της από τον Σεπτέμβριο του 2005 Ανακοίνωση της Επιτροπής προς το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Επειδή δεν  έχουν γίνει στο παρελθόν διαβήματα σε υπηρεσίες της Επιτροπής ή σε άλλα όργανα ή κοινοτικές αρχές

Επειδή σε εθνικό επίπεδο έχουμε απευθυνθεί με καταγγελίες μας και υπομνήματα στον Πρωθυπουργό της Ελλάδας και στον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, ενώ έχουμε προβεί σε καταγγελία στην ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή «Συνήγορος του Πολίτη» Οι ανωτέρω πράξεις αποτελούν παράνομες πράξεις που τιμωρούνται και από τον Ποινικό Κώδικα. Για το λόγο αυτό έχω υποβάλλει στον Εισαγγελέα Πλημ/κων Βόλου μήνυση την 22.6.2007 η οποία ωστόσο ακόμη βρίσκεται στο στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης.  Επειδή επιτρέπω στην Επιτροπή να αποκαλύψει τα στοιχεία μου κατά τα διαβήματά της στις αρχές του κράτους μέλους κατά του οποίου στρέφεται η καταγγελία.

 

Για τους λόγους αυτούς

  • Καταγγέλλω τις ανωτέρω πράξεις και παραλείψεις της Ελληνικής Διοίκησης.
  • Ζητώ την άμεση παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την τήρηση της κοινοτικής νομοθεσίας, όπως αυτή έχει εναρμονιστεί μέσω των εγχώριων νομοθετημάτων και την προστασία της υγείας των πολιτών της και τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το