Τοπικά

Νέοι αριστούχοι από τον Βόλο με όνειρο να συνδράμουν στην έξοδο από την ανθρωπιστική κρίση

Πιστεύουν στην πρόοδο της Ελλάδας μέσα από τις ριζικές μεταρρυθμίσεις και την καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, δίνουν ιδιαίτερη αξία στις πανεπιστημιακές σπουδές, ενώ υπογραμμίζουν τη μεγάλη σημασία που έχει για την εξέλιξη ενός μαθητή και την επιτυχία του στις πανελλαδικές εξετάσεις, η θεμελίωση των κατάλληλων βάσεων από τα πρώτα βήματα στο σχολείο καθώς και η στήριξη από τους καθηγητές και το οικογενειακό περιβάλλον.

Ελάχιστες μέρες πριν την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, τρεις υποψήφιες των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, Ευανθία Λεφάκη του 2ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας, η Αφροδίτη Χονδρονίκου του 2ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας και η Ιωάννα Μαρία Πανάγου από το 8ο ΓΕΛ Βόλου που αρίστευσαν, μιλούν στην «Θ» αναλύοντας τα μυστικά της επιτυχίας, τους στόχους τους στα νέα κεφάλαια που ανοίγονται στη ζωή τους, αλλά και τι ελπίζουν για την Ελλάδα της επόμενης δεκαετίας και πώς οι νέοι μπορούν να βοηθήσουν.
Μάλιστα οι τρεις υποψήφιες έχουν ακόμη ένα κοινό χαρακτηριστικό, καθώς προετοιμάστηκαν για όλα τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων στον εκπαιδευτικό οργανισμό «Διάσταση» λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα εφόδια που εκπορεύονται από το γνωστικό υπόβαθρο των καθηγητών, τις αναβαθμισμένες υλικοτεχνικές υποδομές, αλλά και την παροχή των σύγχρονων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Παράλληλα και οι τρεις υποψήφιες υπογράμμισαν τη στήριξη που έλαβαν από το σχολείο τους.

Ιατρική και στο μέλλον νευροχειρουργική

Η Ευανθία Λεφάκη

Η Ευανθία Λεφάκη συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ των υποψηφίων στον Νομό Μαγνησίας, 19.186 μόρια, γράφοντας στη Φυσική βαθμό 19,4, στη Χημεία 19,5, στη Βιολογία 19,7 και στην Έκθεση 17,7.
«Στόχος μου είναι να εισαχθώ στην Ιατρική Λάρισας, καθώς θέλω να βοηθώ τους συνανθρώπους μου, ενώ όσον αφορά την πόλη, εκεί σπουδάζει και η αδελφή μου. Όνειρό μου είναι να αποκτήσω την ειδικότητα του νευροχειρουργού. Θέλω να ασχοληθώ με τα βλάβες του εγκεφάλου που μπορούν να επηρεάσουν καθοριστικά την υγεία ενός ανθρώπου».
Αναφερόμενη στις Ιατρικές σχολές της χώρας μας είπε πως «παρέχουν υψηλό επίπεδο γνώσεων».
Έχοντας ήδη μεσολαβήσει ένα ικανοποιητικό διάστημα ξεκούρασης από μια ιδιαίτερη χρονιά, όπως αυτή των πανελλαδικών η Ευανθία μας επισήμανε πως «η περυσινή χρονιά ήταν πολύ απαιτητική και δύσκολη. Χρειαζόταν πολύ διάβασμα. Για να έρθει μια επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, χρειάζεται ο μαθητής να διαθέτει κατάλληλες βάσεις από τα προηγούμενα χρόνια, ακόμη και από το Γυμνάσιο. Ίσως να μην αρκούν μόνο τα δύο τελευταία χρόνια του Λυκείου. Απαιτείται το κτίσιμο των βάσεων από νωρίς».

«Τα όνειρά μου αντίδοτο στην κρίση»
Πώς βλέπει το μέλλον της Ελλάδας; «Υπάρχει ακόμη μεγάλη ανεργία σε διάφορους τομείς, ακόμη και στην ιατρική που θέλω να ακολουθήσω, αλλά ελπίζω να βελτιωθούν τα πράγματα στη χώρα μας» τόνισε η υποψήφια, ενώ στο ερώτημα κατά πόσο την επηρέασαν οι γενικότερες επικρατούσες στη χώρα κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες κρίσης, απάντησε «είχα σκοπό να κυνηγήσω το όνειρό μου και να το πραγματοποιήσω και γι’ αυτό δεν επηρεάστηκα από την κρίση. Πίστευα στο στόχο μου, στην αξία του πτυχίου και με αυτό πορεύτηκα. Αν σκεφτόμουν ότι και να σπουδάσω, υπάρχει ο κίνδυνος της ανεργίας αυτό θα με κατέβαλλε προσωπικά».

Η πληροφορική που αλλάζει τον κόσμο

Η Ιωάννα Μαρία Πανάγου

Η Ιωάννα Μαρία Πανάγου της θετικής κατεύθυνσης από το 8ο ΓΕΛ Βόλου συγκέντρωσε 18.711 μόρια γράφοντας βαθμό 19,9 στη Φυσική, 18, 6 στα Μαθηματικά, 18,1 στη Χημεία και 17,9 στην Έκθεση.
Στόχος της είναι η εισαγωγή στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στον Βόλο, καθώς θεωρεί ότι πρόκειται για μία από τις καλύτερες σχολές στην Ελλάδα, ενώ δεν παραγνωρίζει ότι θα βοηθηθεί και η οικογένειά της από την εξοικονόμηση των φοιτητικών εξόδων που απαιτούνταν, αν σπούδαζε σε κάποια άλλη πόλη. Παράλληλα στα περιφερειακά Πανεπιστήμια δημιουργούνται πιο αρμονικές και παραγωγικές σχέσεις ανάμεσα στους φοιτητές και τους καθηγητές.
«Μου άρεσε από μικρή ηλικία να ασχολούμαι με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Πρόκειται για έναν κλάδο με συνεχή εξέλιξη και πρόοδο και θα ήθελα να συμμετάσχω σε αυτή την πορεία βοηθώντας την ανθρωπότητα» επισήμανε η Ιωάννα.
Η ίδια βλέπει με ανακούφιση τη χρονιά που πέρασε τονίζοντας πως χρειάστηκε πολύ διάβασμα για την επιτυχία, αλλά όχι μόνο αυτό. Καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε η στήριξη και καθοδήγηση από τους καθηγητές του φροντιστηρίου και του σχολείου, η βοήθεια από την οικογένεια».
Κάνοντας όλα τα μαθήματα στο ίδιο φροντιστήριο είπε πως οι καθηγητές με τη σωστή οργάνωση μάς ενέπνεαν μια ομαδικότητα που μάς βοήθησε πολύ» συμπληρώνοντας πως το σχολείο πρέπει να εξελιχθεί, η εξεταστέα ύλη να γίνει πιο σύγχρονη και τα μαθήματα κατευθύνσεων να διδάσκονται σε πιο ολιγομελή τμήματα, καθώς και εκεί οι καθηγητές διαθέτουν γνώσεις.

Οι τεχνολογικές υποδομές
Η Ιωάννα δίνει μεγάλη σημασία στην αναβάθμιση των τεχνολογικών και ψηφιακών υποδομών της χώρας, ώστε να μην χάσει το τρένο της ανάπτυξης. «Μετά από δέκα χρόνια κρίσης οι Έλληνες κατάλαβαν ότι πρέπει να εργαστούν πιο μεθοδικά για την ανάκαμψη της χώρας. Περάσαμε δύσκολα χρόνια, με φτώχεια, και πρέπει να αρχίσουμε να δημιουργούμε και να παράγουμε πλούτο. Άλλωστε και προ κρίσης υπήρχε ένα καλό επίπεδο ζωής που όμως ήταν σε ένα βαθμό τεχνητό, με δανεικά χρήματα από τους ξένους. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Οι Έλληνες έχουν αποδείξει ότι στα πολύ δύσκολα μπορούν να κάνουν θαύματα επιστρατεύοντας την εξυπνάδα για το συλλογικό καλό και λειτουργώντας ομαδικά. Μάλιστα η Ελλάδα θα πρέπει να επενδύσει ιδιαίτερα στον τομέα των τεχνολογικών και ψηφιακών υποδομών, όπου άλλες χώρες είναι πιο μπροστά. Επίσης πρέπει να τονωθεί ο πρωτογενής τομέας και να στηριχθεί η μικρή επιχειρηματικότητα» ανέφερε η Ιωάννα.
Μάλιστα είπε πως η ίδια θα μπορούσε να παραμείνει στον Βόλο, καθώς στον δικό της κλάδο είναι ανεπτυγμένη η τηλεργασία. «Πιστεύω να είμαστε η γενιά που θα βοηθήσουμε την Ελλάδα να εξελιχθεί εισάγοντας την 4η Βιομηχανική Επανάσταση».

Με στόχο τη Σχολή Ικάρων Μηχανικών

Η Αφροδίτη Χονδρονίκου

Στα 18.603 ανήλθαν τα μόρια που συγκέντρωσε η Αφροδίτη Χονδρονίκου από το 2ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας Βόλου γράφοντας στα Μαθηματικά βαθμό 19, στη Φυσική 19,9, στη Χημεία 18,4 και στην Έκθεση 16,4.
Μια επιτυχία που στηρίχθηκε στο διάβασμα και την σωστή καθοδήγηση. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Αφροδίτη, τα εφόδια για την επιτυχία της ήταν το διάβασμα και από τις προηγούμενες τάξεις του σχολείου και όχι μόνο στην τρίτη Λυκείου, η σωστή καθοδήγηση από τους καθηγητές του φροντιστηρίου, αλλά και η στήριξη της οικογένειάς μου».
Στόχος της είναι να εισαχθεί στην σχολή Ικάρων ως μηχανικός (ΣΜΑ), καθώς «μου αρέσει το επάγγελμα του μηχανικού και ταυτόχρονα θαυμάζω την αδερφή μου η οποία είναι στρατιωτικός και θέλω να γίνω και εγώ».
Έχοντας ήδη αποφοιτήσει από το Λύκειο τι πιστεύει ότι πρέπει να αλλάξει στο σχολείο; «Είναι φανερό πως υπάρχουν εγγενείς αδυναμίες στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα. Ωστόσο αρκετοί είναι οι καθηγητές στο δημόσιο οι οποίοι κάνουν πολύ καλή δουλειά και συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων των μαθητών» ενώ για το φροντιστήριο, όπου προετοιμάστηκε, είπε πως «διαδραμάτισε τον πιο σημαντικό ρόλο για την επίτευξη των στόχων μου, καθώς με το πρόγραμμα των μαθημάτων και αρκετών διαγωνισμάτων και τη στήριξη των καθηγητών κατάφερε να με προετοιμάσει κατάλληλα για τις πανελλήνιες».

Ριζικές μεταρρυθμίσεις για την ανάκαμψη
Τί χρειάζεται για να γυρίσει σελίδα η χώρα; «Για να ανακάμψει η χώρα χρειάζονται ριζικές μεταρρυθμίσεις. Με όσα παρακολουθούσαμε τα τελευταία χρόνια, είδαμε ότι η κρίση ήταν πολυεπίπεδη και δεν αφορούσε μόνο την οικονομία αλλά η οικονομία ήταν η πηγή των περισσότερων δεινών που είχαμε να αντιμετωπίσουμε έως τώρα. Για αυτό οι φορείς κοινωνικής πρόνοιας πρέπει να ανταπεξέλθουν στο έργο τους. Σίγουρα πρέπει να ξεφύγουμε από τη νοοτροπία του να κάνουμε αυτοσκοπό την απόκτηση αγαθών και να προσανατολιστούμε στην ανοικοδόμηση των ανθρώπινων σχέσεων. Η αλήθεια είναι ότι η χώρα δεν έχει βγει από την οικονομική κρίση, γι’ αυτό και η έξοδος από την ανθρωπιστική κρίση είναι μέλημα δικό μας» απάντησε με νόημα η Αφροδίτη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το