Τοπικά

Μονόδρομος η επιχειρηματική εξωστρέφεια

Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα σκεφτεί κάθε ζευγάρι μελλόνυμφων, καθώς ξεκινά την προετοιμασία του γάμου, είναι και ο στολισμός της εκκλησίας, αλλά και τα λουλούδια που θα επιλέξει κατά τη διάρκεια της τελετής. Ο ανθοπώλης κ. Μάξιμος Ζάντζος, μέλος του νέου διοικητικού συμβουλίου στον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου και Νέας Ιωνίας, μίλησε για τα δεδομένα που προέκυψαν από την κίνηση των τελευταίων μηνών. Αναφέρθηκε επίσης στους προορισμούς της Μαγνησίας, που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις για την τέλεση γάμων, αλλά και την ανάγκη εξωστρέφειας των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο.

Η πτώση στους τζίρους των ανθοπωλείων αγγίζει το 20%, σύμφωνα με τον Βολιώτη ανθοπώλη και ιδιοκτήτη του «Floral Zantzos». Έτσι, ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί η μεγάλη μείωση της κατανάλωσης, είναι η εκμετάλλευση των επιχειρηματικών ευκαιριών που υπάρχουν στην αγορά των λουλουδιών. «Μόνο έτσι μπορούν να τονωθούν τα μεγέθη και να εξασφαλιστεί η επιβίωση του κλάδου μας», υπογράμμισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Ο γάμος είναι κάτι ιδιαίτερο και όλα εξαρτώνται από τις υπηρεσίες που προσφέρει ο ανθοπώλης και πώς μπορεί να προσελκύσει περισσότερους πελάτες στους γαμήλιους στολισμούς, όχι μόνο από τη Μαγνησία, αλλά και το εξωτερικό ακόμη. Στη δική μου επιχείρηση για παράδειγμα, πλέον ταξιδεύουμε παντού στην Ελλάδα για έναν γάμο. Η τελευταία μας δουλειά ήταν στη Χαλκιδική. Είχαμε ένα ζευγάρι Άγγλων. Φέρνουμε και συνάλλαγμα, ενώ αυτό είναι που μας σώζει. Αυτό το καλοκαίρι ήταν στρατηγική επιλογή να δουλέψουμε με λιγότερους γάμους, αλλά με μεγαλύτερα μπάτζετ».

Πώς μπορεί να επιτευχθεί η εξασφάλιση καλύτερων προϋποθέσεων; Ο κ. Ζάντζος είπε: «Κάτι που επαναλαμβάνουμε συνεχώς στα σεμινάρια, είναι ότι οι ανθοπώλες οφείλουν να αναπτύσσουν τις τεχνικές τους και να εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους πάνω στο λουλούδι και την ανθοδετική. Από εκεί και πέρα, να καταλάβουν ότι δεν είναι μόνο η τιμή που κάνει τη διαφορά και θα κερδίσει τον πελάτη, αλλά η προσφορά σε σχέση με την τιμή των υπηρεσιών και την ποιότητα. Δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι εάν ρίξουμε πολύ την τιμή μας, θα καταφέρουμε να έχουμε ποιοτικούς και πολλούς γάμους. Μπορεί και να μην καταφέρουμε τίποτα με χαμηλές τιμές. Σημασία έχει η ποιότητα που προσφέρουμε στον πελάτη και να μην εμμένουμε σε τιμές τόσο χαμηλές, οι οποίες ενδεχομένως θα μας βγάλουν από το παιχνίδι κάποια ημέρα».

Αν και σε σχέση με πέρυσι στον Νομό φαίνεται πως τελέστηκαν περισσότεροι γάμοι, ο κ. Ζάντζος δεν έμεινε ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την εικόνα της αγοράς: «Φέτος, όντως είχαμε αύξηση των γάμων, τουλάχιστον 10-15% σε σχέση με το 2016 που ήταν και δίσεκτο έτος. Μέσα στο 2017 καταγράφηκαν περισσότερα ζευγάρια που θέλησαν να παντρευτούν. Το θέμα είναι ότι έγιναν λίγες τελετές υψηλού τζίρου και γενικότερα τα κόστη ενός γάμου για τον στολισμό έπεσαν αισθητά. Λόγω της οικονομικής κρίσης, τα ζευγάρια δεν μπορούν να κινηθούν με μεγάλα ποσά πλέον. Η πτώση του τζίρου φτάνει το 15-20%. Εκεί που ο προϋπολογισμός για ένα ζευγάρι άγγιζε κατά μέσο όρο τα 900 ευρώ για στολισμό, τώρα βλέπουμε το «ταβάνι» να μην ξεπερνά το ποσό των 700 ευρώ».

Τα «σκαμπανεβάσματα» ήταν χαρακτηριστικά για τους περισσότερους ανθοπώλες, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον Βόλο και τη Νέα Ιωνία, με τον κ. Ζάντζο να σημειώνει: «Ο Μάιος ήταν ένας μέτριος μήνας, ενώ και ο Ιούνιος κύλησε άσχημα. Δουλέψαμε καλά τον Ιούλιο, ενώ από τον Δεκαπενταύγουστο μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου περίπου είναι προγραμματισμένοι οι πιο «δυνατοί» γάμοι. Θα έλεγα ότι οι τζίροι των ανθοπωλείων ήταν εφάμιλλοι των κερδών που είχαν και οι υπόλοιποι επαγγελματίες, που δραστηριοποιούνται στην εστίαση και τον ξενοδοχειακό κλάδο».
Όσο για τους προορισμούς της Μαγνησίας που δείχνουν να βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού; Ο Βολιώτης ανθοπώλης τόνισε: «Το Πήλιο πάει πολύ καλά. Προσελκύει πολλούς Αθηναίους και Θεσσαλονικείς, αλλά και Λαρισαίους, ενώ από το εξωτερικό οι περισσότεροι που επιλέγουν την περιοχή για να παντρευτούν, προέρχονται από Αγγλία, Γερμανία και ΗΠΑ. Φέτος ήταν στα πάνω τους οι Πινακάτες, η Τσαγκαράδα, ο Άγιος Ιωάννης και η Νταμούχαρη, αλλά και κλασικοί προορισμοί, όπως οι Μηλιές, η Πορταριά και η Μακρινίτσα. Για τα νησιά των Βορείων Σποράδων υπήρχαν μεγαλύτερες προσδοκίες. Η Σκιάθος παραμένει, πάντως, στον κατάλογο με τα πιο εμπορικά νησιά, πίσω από Σαντορίνη και Μύκονο».

του Χριστόφορου Σεμέργελη

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το