Τοπικά

Με ελλείψεις πάει στο ΚΤΕΟ το 64% των ελαφρών οχημάτων

Με δευτερεύουσες, αλλά και σοβαρές ελλείψεις σε ποσοστό που φτάνει το 64% προσήλθαν το 2019 για τεχνικό έλεγχο στο Δημόσιο ΚΤΕΟ της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων Μαγνησίας-Βορείων Σποράδων 383 συνολικά ελαφρά οχήματα. Σαφώς καλύτερη ήταν η εικόνα στα βαρέα οχήματα, όπου σε σύνολο 387 ελεγχθέντων οχημάτων, το 15,5% βρέθηκε με δευτερεύουσες και σοβαρές ελλείψεις, ενώ μόνο σε ένα καταγράφηκαν επικίνδυνες ελλείψεις. Στο μεταξύ, ελάχιστοι ήταν οι έλεγχοι από την Κινητή Μονάδα ΚΤΕΟ την περασμένη χρονιά λόγω έλλειψης προσωπικού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δημόσιου ΚΤΕΟ, το 2019 ελέγχθηκαν συνολικά 383 ελαφρά οχήματα διαφόρων τύπων, εκ των οποίων 291 για περιοδικό έλεγχο, 74 για αρχικό, 17 για επανέλεγχο και 1 για εκούσιο.
Από τα 291 οχήματα στην κατηγορία του περιοδικού ελέγχου στα 107 ήταν επιτυχής (27,94%), στα 166 καταγράφηκαν δευτερεύουσες ελλείψεις (43,34%) και στα 18 σοβαρές (4,7%).
Από τα 74 οχήματα στην κατηγορία του αρχικού ελέγχου στα 24 ήταν επιτυχής (6,27%), στα 47 καταγράφηκαν δευτερεύουσες ελλείψεις (12,27%), ενώ σε 3 σοβαρές (0,78%).
Από τα 17 οχήματα που προσήλθαν για επανέλεγχο στα 4 (1,04%) κρίθηκε επιτυχής και τα 13 (3,39%) βρέθηκαν με δευτερεύουσες ελλείψεις, ενώ στο ένα όχημα που προσήλθε για εκούσιο έλεγχο, καταγράφηκαν δευτερεύουσες ελλείψεις (0,26%).
Να αναφερθεί ότι όσα οχήματα καταγράφονται με σοβαρές ελλείψεις «κόβονται» από τον έλεγχο και ο ιδιοκτήτης του οφείλει να προχωρήσει σε προκαθορισμένο χρόνο να επανέλθει για επανέλεγχο, αφού πρώτα έχει μεταβεί σε συνεργείο για να διορθώσει τα κακώς κείμενα στο ΙΧ σύμφωνα με τις παρατηρήσεις.
Επίσης, σε όσα ΙΧ καταγραφούν δευτερεύουσες παρατηρήσεις οι ιδιοκτήτες τους οφείλουν επίσης να προβούν σε επισκευές βάσει των παρατηρήσεων, καθώς σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο.

Τα βαρέα οχήματα
Όπως προαναφέρθηκε, καλύτερη ήταν η εικόνα στα βαρέα οχήματα, όπου σε σύνολο 387 ελεγχθέντων οχημάτων, μόνο το 15,5% βρέθηκε με δευτερεύουσες και σοβαρές ελλείψεις, ενώ μόνο σε ένα καταγράφηκαν επικίνδυνες ελλείψεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2019 ελέγχθηκαν συνολικά 387 βαρέα οχήματα διαφόρων τύπων, εκ των οποίων 217 για περιοδικό έλεγχο, 77 για αρχικό, 30 για επανέλεγχο, 62 για εκούσιο και ένα για έκδοση Κάρτας Καυσαερίων.
Από τα 217 οχήματα στην κατηγορία του περιοδικού ελέγχου, στα 165 ήταν επιτυχής (42,64%), στα 24 καταγράφηκαν δευτερεύουσες ελλείψεις (6,2%), στα 27 σοβαρές (6,98%), ενώ σε ένα όχημα καταγράφηκαν επικίνδυνες ελλείψεις.
Από τα 77 οχήματα στην κατηγορία του αρχικού ελέγχου, στα 69 ήταν επιτυχής (17,83%), στα 6 καταγράφηκαν δευτερεύουσες ελλείψεις (1,55%), ενώ σε 2 σοβαρές (0,52%).
Από τα 30 οχήματα που προσήλθαν για επανέλεγχο, στα 24 (6,2%) κρίθηκε επιτυχής, τα 5 (1,29%) βρέθηκαν με δευτερεύουσες ελλείψεις και σε ένα (0,26%) καταγράφηκαν σοβαρές ελλείψεις.
Επίσης, προσήλθαν 62 (16,0%) βαρέα οχήματα για εκούσιο έλεγχο και σε όλα κρίθηκε επιτυχής.

Η Κινητή Μονάδα ΚΤΕΟ
Στο μεταξύ, ελάχιστοι ήταν οι έλεγχοι το 2019 από την Κινητή Μονάδα ΚΤΕΟ, λόγω έλλειψης προσωπικού στην Υπηρεσία, σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ηλία Τσαμπίρα. Η Κινητή Μονάδα ΚΤΕΟ παραχωρείται κάθε χρόνο στην Υπηρεσία μετά από σχετικό αίτημα στο αρμόδιο υπουργείο και οι έλεγχοι είναι περιοδικοί και κάποιες φορές σε συνεργασία με την Τροχαία και το Λιμενικό.
Το 2019 ελέγχθηκαν 35 μόνο ΙΧ για καυσαέρια και Κάρτα Καυσαερίων χωρίς να καταγραφεί παράβαση. «Δεν υπάρχει προσωπικό για να λειτουργήσει περισσότερες φορές η Μονάδα, καθώς στην ουσία μόνο δυο άτομα είναι στην Υπηρεσία για τους ελέγχους ΚΤΕΟ» επισήμανε ο κ. Τσαμπίρας.
Να αναφερθεί ότι σε κάθε τεχνικό έλεγχο που γίνεται στο ΚΤΕΟ εκδίδεται στα οχήματα και Κάρτα Καυσαερίων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το