Τοπικά

Μαθητής του 8ου ΓΕΛ Βόλου διακρίθηκε σε διαδικτυακό φεστιβάλ λύνοντας μαθηματικούς γρίφους

Αριστείο διάκρισης λύνοντας γρίφους στο πλαίσιο του 1ου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ, το οποίο διεξήχθη στις 7 και 8 Απριλίου, απέσπασε ο μαθητής της Β΄ Τάξης του 8ου ΓΕΛ Βόλου Κυριαζής Νικολέρης.
Την επιμέλεια διεξαγωγής του φεστιβάλ είχε ο συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας κ. Κωνσταντίνος Μπουραζάνας και πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, ενώ είχαν τη δυνατότητα να το παρακολουθήσουν μαθητές, εκπαιδευτικοί, καθώς και όσοι ενδιαφέρονται και αγαπούν τα Μαθηματικά. Αξίζει να σημειωθεί πως στο Φεστιβάλ συμμετείχαν κορυφαίοι ομιλητές, όπως οι κ.κ. Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, καθηγητής του ΜΙΤ και Αθανάσιος Φωκάς, καθηγητής του Cambridge, ενώ απηύθυναν χαιρετισμό η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός Ζέττα Μακρή.

Η επίλυση γρίφων
Στο πλαίσιο του Διαδικτυακού Μαθηματικού Φεστιβάλ περιλαμβανόταν και η επίλυση γρίφων, όπου όποιος επιθυμούσε, ακόμη και αν δεν ήταν μαθητής, μπορούσε να διαγωνιστεί. Οι γρίφοι ήταν ταξινομημένοι κατά τάξη και σε κάθε τάξη υπήρχε τράπεζα θεμάτων, μέσα από την οποία γινόταν τυχαία η επιλογή των ασκήσεων για τον κάθε συμμετέχοντα. Όσοι από τους συμμετέχοντες στην επίλυση γρίφων συγκέντρωσαν βαθμολογία μεγαλύτερη του 80%, έλαβαν αριστείο διάκρισης. Ο Κυριαζής Νικολέρης, μόλις πληροφορήθηκε τη διεξαγωγή του Μαθηματικού Φεστιβάλ, θεώρησε αυτονόητη τη συμμετοχή του για την απόκτηση επιπλέον εμπειριών. Στον διαγωνισμό με τους γρίφους αξιοποίησε τις γνώσεις και την αποφασιστικότητά του, καταφέρνοντας να λάβει αριστείο διάκρισης. Η επιτυχία για τον μαθητή δεν ήρθε τυχαία. Πιο συγκεκριμένα η αγάπη του και η κλίση του προς τα Μαθηματικά είχε φανεί από πολύ νωρίς, καθότι συμμετέχει ανελλιπώς από την Ε΄ Δημοτικού στους ετήσιους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρείας, με πολλές διακρίσεις και αριστεία.

Επιτυχίες και στη Ρομποτική
Εκτός, όμως από τα Μαθηματικά, μια από τις αγαπημένες ενασχολήσεις του είναι και η Ρομποτική, όπου εκεί συνδυάζονται διάφορες επιστήμες, όπως τα Μαθηματικά, η Πληροφορική, ο Προγραμματισμός. Μάλιστα ο μαθητής αποτέλεσε βασικό μέλος της ομάδας Ρομποτικής «Argo Droids» του 8ου Γυμνασίου Βόλου, με την οποία επίσης είχε πολλές διακρίσεις, με κορυφαία-μεταξύ άλλων την 1η θέση στο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Το ενδιαφέρον για τον Προγραμματισμό
Η αφοσίωση στα μαθηματικά και τη ρομποτική απαιτούσαν και απαιτούν αρκετές ώρες ενασχόληση και εκτός σχολείου, προπονήσεις και συμμέτοχή στα σχολικά εργαστήρια, δράσεις που γεμίζουν όλα αυτά τα χρόνια τον μαθητή με ικανοποίηση και του προσφέρουν πολύτιμα γνωστικά εφόδια για τη συνέχεια με ορίζοντες και τις πανελλαδικές εξετάσεις. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά ο ίδιος επισημαίνει, «η συμμετοχή μου στη σχολική ομάδα Ρομποτικής ήταν καθοριστική για την αρχική μου επαφή με τον Προγραμματισμό, ο οποίος θα αποτελεί και τον κύριο παράγοντα επιλογής της πανεπιστημιακής σχολής, που επιθυμώ να φοιτήσω».

Η εμπειρία της τηλεκπαίδευσης
Παράλληλα σχολίασε και την εμπειρία της τηλεκπαίδευσης λέγοντας πως «θεωρώ πως δεν μπορεί να αντικαταστήσει την προσωπική επαφή που προσφέρει η δια ζώσης, ακόμα και με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Ωστόσο, μέσω της διαδικασίας στην οποία υποβληθήκαμε, διευρύναμε τους ορίζοντές μας, μαθαίνοντας νέες ιδιότητες του διαδικτύου και των σύγχρονων αυτών μέσων, και παράλληλα αντιληφθήκαμε τη συμβολή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να την εμπλουτίσουν. Τόσο εμείς οι μαθητές όσο και οι καθηγητές μας συμβάλλαμε με την υπομονή μας και την επιμονή μας στην ομαλή ολοκλήρωση της διαδικασίας της τηλεκπαίδευσης».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το