Τοπικά

Μαθητές χτίζουν το μέλλον με “εργαλείο” την ρομποτική – Καινοτόμες ιδέες παρουσιάστηκαν χθες στο Π.Θ. (photos)

Διακόσιοι μαθητές από διάφορα μέρη της Θεσσαλίας συμμετείχαν χθες στον διαγωνισμό ρομποτικής και καινοτομίας FLL 2020, ο οποίος πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για τρίτη συνεχή χρονιά, με τοπικό στρατηγικό συνεργάτη και διοργανωτή του περιφερειακού αγώνα το τοπικό Ακαδημαϊκό Ίδρυμα και ειδικότερα την Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας (ΕΑΔΠ).

Το παραλιακό συγκρότημα Παπαστράτου μετατράπηκε σε μια κυψέλη καινοτόμων ιδεών για την πόλη του μέλλοντος, όπως τη φαντάζονται οι μαθητές. Δεκαεννιά projects συμμετείχαν στον διαγωνισμό, περισσότερα από κάθε άλλη φορά, με τις ιδέες των μαθητών να ενθουσιάζουν και να δείχνουν ότι η νέα γενιά έχει την ευαισθησία, τη γνώση και το δημιουργικό πνεύμα για να αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα της σύγχρονης καθημερινότητας.

Δεκαεννιά καινοτόμες προτάσεις για το αύριο
Η θεματική του φετινού FLL είχε τον τίτλο «City shaper» και πραγματευόταν όσα αφορούν μια σύγχρονη πόλη και τις συνθήκες ζωής για τους κατοίκους της.
Εκ των διοργανωτών, ο ερευνητής και διδάκτορας εκπαιδευτικής τεχνολογίας, κ. Σπύρος Κούριας, επισήμανε πως «η χθεσινή μέρα ήταν πολύ σημαντική για τα παιδιά, καθώς εργάστηκαν εδώ και μερικούς μήνες σε διάφορα project που αφορούν στη βελτίωση των συνθηκών ζωής σε μια σύγχρονη πόλη. Συνομίλησαν με ειδικούς, ενημερώθηκαν και μας παρουσίασαν τις προτάσεις τους με καινοτόμες λύσεις για ρεαλιστικά προβλήματα. Παράλληλα υπήρχε και το κομμάτι της εκπαιδευτικής ρομποτικής, στην οποία έπρεπε να έχουν δημιουργήσει με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιλύσει μια σειρά αποστολών. Η ρομποτική και ο προγραμματισμός αποτελούν την τεχνολογία αιχμής».

Από την πλευρά του ο ερευνητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γιώργος Πρώιας επισήμανε πως «οι μαθητές με τα project που παρουσίασαν, έδωσαν τη δικιά τους πινελιά για το πώς φαντάζονται την πόλη του αύριο. Και επειδή είναι οι μελλοντικοί πολίτες, είναι καλό να τους ακούσουμε πολύ προσεκτικά».

Ο κ. Κούριας ανέφερε πως «φέτος οι συμμετέχουσες ομάδες αυξήθηκαν, φτάνοντας τις 19, και προέρχονταν από Βόλο, Τρίκαλα, Ελασσόνα, Γρεβενά και άλλες περιοχές. Βέβαια γενικά οι επισκέπτες που ήρθαν να δουν τον διαγωνισμό και τις δημιουργίες είναι πολύ περισσότεροι».

Κατασκευή για αποθήκευση των ποδηλάτων
Ο ιδιοκτήτης του Εκπαιδευτικού Κέντρου Ρομποτικής Atom, Θρασύβουλος Φαρμάκης, ανέφερε πως «η ομάδα μας που συμμετείχε στον διαγωνισμό, αποτελείται από δέκα μαθητές και ως ιδέα σκέφθηκαν την ανάπλαση των πεζοδρομίων, με μια καινοτόμο κατασκευή, μέσω της οποίας θα μπορούν να αποθηκεύουν τα ποδήλατα, χωρίς να εμποδίζουμε τους πεζούς και κυρίως τους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, τις μητέρες με καροτσάκια. Τα υλικά τους ήταν κυρίως από lego, αλλά και από υλικά χειροτεχνίας, ενώ μυήθηκαν και σε γλώσσες προγραμματισμού. Επίσης μέσα από τις περιηγήσεις στους δρόμους, γνώρισαν τα προβλήματα της πόλης».

Βιοκλιματικό κιόσκι στη σχολική αυλή
Το 8ο Γυμνάσιο Βόλου συμμετείχε στον χθεσινό διαγωνισμό με δέκα μαθητές και, όπως τόνισε ο καθηγητής πληροφορικής κ. Νίκος Σαμαράς, «οι μαθητές ασχολήθηκαν με την αυλή του σχολείου. Τα παιδιά κατασκεύασαν ένα καινοτόμο κιόσκι που μπορεί να τοποθετηθεί στις σχολικές αυλές και να λειτουργήσει σαν αυτόνομη βιοκλιματική μονάδα που θα λαμβάνει ενέργεια από φωτοβολταϊκά. Έχει σχεδιαστεί εσωτερικά, ώστε να είναι ελκυστικό και άνετο στους μαθητές και να μπορούν να το αξιοποιούν στις βροχοπτώσεις και όχι μόνο. Επίσης η χρήση του μπορεί να επεκταθεί και μετά το σχολικό ωράριο, να ανοίξει δηλαδή η χρήση του ευρύτερα στην τοπική κοινωνία».

Αντιμετώπιση της ηχορύπανσης
Από την ομάδα TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η προπονήτρια της ομάδας Μαρίνα Παπαϊωάννου, ανέφερε πως «οι μαθητές ασχολήθηκαν με την ηχορύπανση και σκέφθηκαν έναν έξυπνο τρόπο για να μετατρέψουν τις κόρνες από τα αυτοκίνητα σε οπτική πληροφορία πάνω στο καντράν του αμαξιού και ο ήχος να αναπαράγεται εσωτερικά από τα ηχεία του οχήματος».

Πύργος για τη διαμονή των προσφύγων
Η ομάδα των δέκα μαθητών της Ακαδημίας Ρομποτικής των φροντιστηρίων Παπακυρίτση, ασχολήθηκε με το προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα, που ως γνωστόν έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, με τους πρόσφυγες να διαβιούν σε άθλιες συνθήκες. Ειδικότερα, είδαν το θέμα της διαμονής αυτών των ανθρώπων και στο πλαίσιο αυτό εμπνεύστηκαν από το Capsule tower της Ιαπωνίας και τα τετράγωνα τουβλάκια της lego.

Αξιοποιώντας κατόπιν μελέτης το ρεύμα αρχιτεκτονικής «Μεταβολισμός», προχώρησαν στη δημιουργία ενός κτιρίου με έναν κεντρικό πυλώνα, όπου θα προστίθενται πάνω σε αυτό δωμάτια που θα στεγάσουν τους μετανάστες.

Αξιοποίηση της θερμότητας της ασφάλτου
Το Κέντρο Εκπαίδευσης Πολιτισμού και Επιστημών στον Βόλο «Αριστοτέλειο», συμμετείχε με δύο ομάδες στον χθεσινό διαγωνισμό.
Η υπεύθυνη της πρώτης ομάδας, η κ. Αλίκη Μακρή ανέφερε πως «το θέμα ενασχόλησης ήταν η υπερθέρμανση του πλανήτη και πώς μπορούμε να παρέμβουμε. Έτσι ακουμπήσαμε το ζήτημα των δρόμων που έχουν μεγάλη θερμότητα και πώς αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί προς όφελός μας».

Ειδικότερα, ο μαθητής Δημήτρης Τσανακτσής επισήμανε πως «η άσφαλτος θερμαίνεται πολύ τόσο από τις ηλιακές ακτίνες, όσο και την τριβή από τα λάστιχα των οχημάτων. Σκεφθήκαμε, λοιπόν να αξιοποιήσουμε αυτή τη θερμότητα για να μειώσουμε το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Έτσι βάλαμε σωληνώσεις κάτω από την άσφαλτο, ώστε το νερό να θερμαίνεται και να το αξιοποιούν τα νοικοκυριά, χωρίς να ξοδεύεται ρεύμα από καυστήρες και εργοστάσια. Επίσης, γύρω από τους σωλήνες βάλαμε χαλκό και μαγνήτες στα λάστιχα των αυτοκινήτων, ώστε να παράγεται ηλεκτρισμός που θα φωτίζει τις λάμπες και τους φωτεινούς σηματοδότες».

Ο μαθητής Ηλίας Σαράτσης είπε πως «εκτός από τη θερμότητα, εκμεταλλευόμαστε και όλη την πίεση που υπάρχει στην άσφαλτο με πιεζοηλεκτρικά κάτω από την άσφαλτο. Ακόμη στις νησίδες, πάλι με πιεζοηλεκτρικά, αξιοποιούμε τον θόρυβο που παράγουν τα αυτοκίνητα και τον μετατρέπουμε σε ηλεκτρισμό».
Αναφορικά με τη δεύτερη ομάδα του «Αριστοτέλειου», η κ. Ροξάνθη Νίκου είπε πως «οι μαθητές ασχολήθηκαν με τις πράσινες ταράτσες στα σχολεία».

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το