Τοπικά

«Μάθημα» καλής διατροφής για τις πανελλαδικές εξετάσεις από τη διατροφολόγο – διαιτολόγο Ευδοκία Μαλλιαρού

Τη σημασία της σωστής διατροφής στους μαθητές που ετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, τόνισε η διατροφολόγος – διαιτολόγος Ευδοκία Μαλλιαρού, η οποία έδωσε χρήσιμες συμβουλές για την επίτευξη καλών επιδόσεων και την κάλυψη των αναγκών σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά.

Με την αντίστροφη μέτρηση των φετινών εξετάσεων να έχει αρχίσει, πέρα των ιδιαίτερων συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού, άπαντες αναγνωρίζουν πως πρόκειται για μία περίοδο με πολλές απαιτήσεις για τα παιδιά που θα διεκδικήσουν την είσοδό τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σύμφωνα με την κ. Μαλλιαρού, η ισορροπημένη διατροφή παίζει πρωτεύοντα ρόλο, προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες των ημερών. Η Βολιώτισσα επιστήμονας, η οποία αυτή την περίοδο ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό της στον τομέα της κλινικής διατροφής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αναφέρθηκε εκτενώς στις τροφές που βελτιώνουν την απόδοση, την αυτοσυγκέντρωση αλλά και την απομνημόνευση στους μαθητές, ενώ θα αποτρέψουν τα δυσάρεστα συμπτώματα της κόπωσης τροφοδοτώντας με ενέργεια σώμα και πνεύμα.

«Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις αποτελούν μία πολύ δύσκολη περίοδο, τόσο για τους μαθητές, όσο και τους γονείς. Και σίγουρα μία ισορροπημένη, πλούσια και σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει την ψυχολογία και γενικότερα την υγεία των παιδιών», σημείωσε η διαιτολόγος του Volos Diet, του διατροφολογικού γραφείου που εργάζεται από την περασμένη χρονιά. Όσο για το πώς θα πρέπει να ξεκινά η ημέρα; «Δεν λέμε τυχαία πως το πρωινό είναι το σπουδαιότερο, ίσως, γεύμα της ημέρας και θα μας βοηθήσει να έχουμε πνευματική και σωματική ευεξία. Επομένως, ένα καλό πρωινό θα μπορούσε να περιλαμβάνει ένα γαλακτοκομικό προϊόν, όπως για παράδειγμα γάλα ή γιαούρτι, συνδυασμένο με ένα αμυλούχο τρόφιμο, κατά προτίμηση δημητριακά ή φρυγανιές ολικής άλεσης, μαζί με ένα φρούτο. Ένας τέτοιος συνδυασμός δίνει τις απαιτούμενες θερμίδες, που έχει ανάγκη ο μαθητής, για να αποδώσει τα μέγιστα. Κανείς υποψήφιος δεν πρέπει να πάει να γράψει με άδειο στομάχι, αφού κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει ζαλάδα. Εννοείται πως δεν φτάνουμε και στο άλλο άκρο. Δεν πάμε να γράψουμε με βαρύ στομάχι, ενώ προσέχουμε και την κατανάλωση των γλυκών, που προκαλούν αδυναμία συγκέντρωσης, υπνηλία και νευρικότητα. Ένα ιδανικό γλυκό είναι η μαύρη σοκολάτα, ως ενδιάμεσο σνακ μαζί με ένα φρούτο. Εξίσου μεγάλη προσοχή χρειάζεται και στους καφέδες, αφού η μεγάλη ποσότητα μόνο νευρικότητα φέρνει στα παιδιά».

Στη συνέχεια η Ευδοκία Μαλλιαρού ανέφερε τις τροφές που βοηθούν την πνευματική ευεξία των υποψήφιων: «Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και παίζουν μεγάλο ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου. Τέτοιες είναι το κρέας, τα αυγά και τα γαλακτομικά. Από εκεί και πέρα, κρίνεται αναγκαίο να εξασφαλίσουμε ποικιλία στη διατροφή των μαθητών. Αν πούμε ότι δεν θα τρώμε κάθε μέρα το ίδιο, θα καταναλώνουμε καθημερινά φρούτα και λαχανικά και μέσα στην εβδομάδα θα έχουμε κρέας, όσπρια, ψάρι που δυστυχώς το παραλείπουν αρκετοί, ενώ δεν θα έπρεπε, θα δούμε θεαματική βελτίωση στη μνήμη και την πνευματική λειτουργία των παιδιών».
Η εφαρμογή στην πράξη των παραπάνω είναι ένα άλλο ζήτημα, που έθιξε στη συνέχεια η Βολιώτισσα διατροφολόγος: «Οι μαθητές έχουν ένα πολύ δύσκολο πρόγραμμα. Φεύγουν από το σχολείο, πηγαίνουν κατευθείαν στο φροντιστήριο, γενικότερα έχουν ένα πλήρες ωράριο κάθε ημέρα. Επομένως, είναι δύσκολο να εφαρμόσουν ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, αλλά όχι ακατόρθωτο. Σ’ αυτό συμβάλλουν και οι γονείς, που καλούνται να κατευθύνουν τα παιδιά. Δεν μπορούμε ξαφνικά στις Πανελλαδικές να ζητήσουμε από έναν μαθητή να μάθει να τρέφεται σωστά, ενώ όλο το προηγούμενο διάστημα δεν το έκανε. Οι βάσεις χτίζονται με τον χρόνο εισάγοντας στο διαιτολόγιο των παιδιών όλες τις αναγκαίες τροφές».
Κλείνοντας, μίλησε για τα συμπληρώματα διατροφής που κυκλοφορούν: «Λέμε «ναι» υπό προϋποθέσεις και ούτε να νομίζουμε πως παίρνοντας ένα συμπλήρωμα, μπορούμε μετά να τρώμε αλόγιστα. Επιτρέπεται η λήψη ενός πολυβιταμινούχου σκευάσματος, όμως, δεν μπορεί επ’ ουδενί λόγο να αποτελέσει υποκατάστατο μίας ισορροπημένης διατροφής. Και από εκεί και πέρα, προσέχουμε την ενυδάτωση, τον επαρκή ύπνο, αλλά και τη φυσική δραστηριότητα π.χ. έναν βραδινό περίπατο που χαλαρώνει τον μαθητή».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το