Τοπικά

Μαγνησία: Λιγότερα θανατηφόρα τροχαία – 180.000 ευρώ τον μήνα πρόστιμα σε οδηγούς στην ΠΑΘΕ

Τον χαμηλότερο αριθμό σε επίπεδο τριετίας κατέγραψαν τα τροχαία δυστυχήματα στη Μαγνησία, χάνοντας τη ζωή τους συνολικά 10 άνθρωποι το 2021, έναντι 13 το 2020 και 12 το 2019, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Αστυνομίας.

Επιπλέον, σε σχέση με το 2019, σημειώθηκαν λιγότερα ελαφρά τροχαία, αλλά και αυτά που καταγράφονται ως σοβαρά με βαρείς τραυματισμούς οδηγών και πεζών. Την ίδια στιγμή, περίπου 180.000 ευρώ σε πρόστιμα επιβάλλονται κάθε μήνα σε οδηγούς φορτηγών, που παραβιάζουν το ωράριο εργασίας τους από αστυνομικούς της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Μαγνησίας. Ειδικότερα, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Αστυνομίας, πέρσι σε επίπεδο Νομού είχαμε 10 δυστυχήματα, ενώ παράλληλα υπήρξαν άλλα 15 σοβαρά ατυχήματα, ενώ σημειώθηκαν 32 συνολικά ελαφρά τροχαία. Αντίστοιχα το 2020, υπήρξαν τρία περισσότερα θανατηφόρα τροχαία (13), με τα σοβαρά να φτάνουν σε μονοψήφιο αριθμό και συγκεκριμένα στα εννιά και τα ελαφρά τροχαία τα 31. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2020 ήταν χρονιά εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων και για αρκετούς μήνες απαγορευόταν οι μετακινήσεις από Νομό σε Νομό, ενώ και η καραντίνα κράτησε για μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν επέτρεψε την κινητικότητα, χωρίς να υπάρχει λόγος. Το 2019, έτος κανονικότητας, είχαμε 12 τροχαία δυστυχήματα, όπως επίσης και 17 σοβαρά ατυχήματα. Τέλος, το ίδιο διάστημα, σημειώθηκαν και 42 ελαφρά τροχαία.

Εκατοντάδες χιλιάδες σε πρόστιμα
Ακόμα και στα 180.000 ευρώ ανέρχονται τα ποσά των προστίμων που επιβάλλονται από την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Μαγνησίας κάθε μήνα σε οδηγούς φορτηγών, τόσο εσωτερικού, όσο και εξωτερικού, οι οποίοι παραβιάζουν το ωράριο εργασίας τους, δουλεύοντας σε κάποιες περιπτώσεις, περισσότερες από 11 ώρες πάνω στο τιμόνι, σε μια ημέρα. Σύμφωνα με τον διοικητή της παραπάνω υπηρεσίας, αστυνομικό υποδιευθυντή, Ελευθέριο Αναδιώτη η οδηγική αυτή συμπεριφορά φτάνει στα όρια της κατηγορίας «εγκληματική», καθώς μπορούν ανά πάσα να προκαλέσουν κάποιο δυστύχημα, με πολλά θύματα, από τη στιγμή που η κούραση τούς έχει καταβάλει. Κατά μέσο όρο τον μήνα στο τμήμα της εθνικής οδού που διασχίζει τη Μαγνησία, επιβάλλονται από 65 έως και 70 πρόστιμα παραβίασης ωραρίου σε οδηγούς βαρέων οχημάτων, με το κάθε πρόστιμο να κυμαίνεται από 15.000 έως και 20.000 ευρώ. Ωστόσο, όταν σημειώνεται κάποια παραβίαση ωραρίου, όπως αναφέρει στη «Θ» ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας Περιφέρειας Θεσσαλίας, ενημερώνεται με τη σειρά της και η Επιθεώρηση Εργασίας, που επιβάλει και αυτή το προβλεπόμενο από την εργατική νομοθεσία πρόστιμο, με το τελικό ποσό που μπαίνει στα δημόσια ταμεία, να αυξάνεται. «Ένα μεγάλο μέρος των οδηγών μπορεί να παραβιάζει λίγο το όριο των 56 ωρών, που θα πρέπει να δουλεύει την εβδομάδα, αλλά υπάρχει ένα 15% με 20% αυτών, που ξεπερνούν τις 60 ώρες, ορισμένοι και τις 11 ώρες οδήγησης σε μια ημέρα, αποτελώντας δημόσιο κίνδυνο», επισημαίνει. Στο μεταξύ επιβεβαιώθηκε από τα στοιχεία της νεκροψίας, η οποία παραγγέλθηκε από την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας, πως ο θάνατος του 37χρονου φορτηγατζή, που είχε αφήσει την τελευταία του πνοή πάνω στο τιμόνι, στις 16 Ιανουαρίου, οφείλεται σε ανακοπή καρδιάς. Υπενθυμίζεται πως ο άτυχος άνδρας κινούνταν στην ΠΑΘΕ, έχοντας ως συνοδηγό τον 11χρονο γιο του, όταν στο ύψος του κόμβου της Σούρπης έχασε τις αισθήσεις του και έπεσε με χαμηλή ταχύτητα πάνω στο στηθαίο. Ο 37χρονος μετέφερε αγροτικά προϊόντα από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Τέλος, ο κ. Αναδιώτης συνιστά στους οδηγούς να είναι προσεκτικοί, καθώς στο ύψος του κόμβου Αλμυρού υπάρχει αμφιδρόμηση, λόγω έργων που πραγματοποιούνται από την παραχωρησιούχο εταιρεία, από το 286ο έως και το 289ο χιλιόμετρο της ΠΑΘΕ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το