Τοπικά

Λογοτεχνικές διακρίσεις για μαθήτριες του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας

Μέσα από το διήγημα και την ποίηση εκφράζονται και δημιουργούν, αποτυπώνοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Για τις μαθήτριες η λογοτεχνία είναι μια δημιουργική δύναμη μέσα από την οποία βάζουν και άλλα στοιχεία στην οπτική τους για την πραγματικότητα.
Οκτώ μαθήτριες του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας διακρίθηκαν στο 12ο Πανελλήνιο Σχολικό Λογοτεχνικό Διαγωνισμό του Μορφωτικού Ομίλου Πετρούπολης.
Οι μαθήτριες συμμετείχαν στον Διαγωνισμό με την καθοδήγηση των φιλολόγων γράφοντας διηγήματα και ποιήματα και καταφέρνοντας να συνδυάσουν τη φαντασία, με τη σκέψη, το συναίσθημα και τον εκφραστικό λόγο.
Η μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου Ιωάννα Βασίλη έλαβε τον Γ’ έπαινο για το αστυνομικό διήγημα «Ζωή χωρίς επιλογή» τονίζοντας πως «από μικρή ηλικία διάβαζα τέτοιου είδους μυθιστορήματα και ήταν η πρώτη φορά που έγραψα διήγημα. Μάλιστα αυτό το διήγημα έχει μια αντίθεση που μένει στον αναγνώστη. Χρειάστηκε τρεις και τέσσερις μέρες για να το γράψω και ακόμη μια εβδομάδα για να το τελειοποιήσω».

Από την πλευρά της η μαθήτρια της Α’ Τάξης Άννα Βουλτσιάδου που έλαβε τον Γ’ έπαινο για το διήγημα επιστημονικής φαντασίας «Ταξίδι χωρίς αύριο» είπε πως «της αρέσουν οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Είχα ένα γενικό πλάνο στο μυαλό μου για τη λογοτεχνία και αποφάσισα να το αναπτύξω με την έμπνευση της φιλολόγου κ. Γεράκα».
Παίρνοντας τον λόγο η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Μαριάννα Ζενούνι που απέσπασε τον Α’ έπαινο για το δραματικό διήγημα «η ζωή χωρίς εσένα» είπε πως «μου αρέσει πολύ το συναίσθημα στα δράματα. Το διήγημα αναφέρεται σε μια μάνα που έχασε τον γιο της την επόμενη μέρα που τον γέννησε. Ήταν η πρώτη φορά που έγραψα ένα διήγημα και ένιωσα πολύ όμορφα».
Στη συνέχεια η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Κατερίνα Καλαμπουκά που απέσπασε τον Β’ έπαινο για το ποίημα «Μαύρη Γη», επισήμανε πως «εδώ και τέσσερα χρόνια έχω ξεκινήσει και γράφω ποιήματα. Η ποίηση είναι ένας τρόπος έκφρασης. Μέσα από ένα ποίημα μπορείς να μεταφέρεις στον κόσμο τα συναισθήματά σου. Η ποίηση έχει ιδιαίτερη επίδραση για σοβαρά θέματα, όπως ο πόλεμος με τον οποίο ασχολήθηκα στο συγκεκριμένο ποίημα».

Η μαθήτρια της Α’ Τάξης Αθηνά Λιαποπούλου που απέσπασε έπαινο για το χιουμοριστικό διήγημα «Τα χαμένα χάμστερ», τόνισε πως «είναι σημαντικό που βάζουμε το μυαλό να δουλέψει παράλληλα με τον χαρακτήρα του διηγήματος. Το χιουμοριστικό διήγημα είναι κάτι που μου αρέσει και με γοητεύουν οι κωμικές ταινίες. Για πρώτη φορά έγραφα ένα διήγημα».
Η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Χριστίνα Λίτσα απέσπασε Α’ έπαινο για το αστυνομικό διήγημα «Το αδύνατο δυνατό» και τόνισε πως «μου αρέσει πολύ η λογοτεχνία και είναι ένα από τα αγαπημένα μου μαθήματα. Μου αρέσει να διαβάζω βιβλία και θεωρώ πως ο εκφραστικός λόγος αποτελεί ένα σημαντικό μέσο».
Η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Μυρσίνη Παπαθεοδώρου που έλαβε το Β’ έπαινο για αισθηματικό διήγημα «Σπίτια γεμάτα συναισθήματα» είπε πως «αγαπώ την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων, αλλά και τη συγγραφή λογοτεχνικών κειμένων. Συμμετείχα στον Διαγωνισμό, γιατί ήθελα να δοκιμάσω τις δυνατότητές μου. Κάποια από αυτά που γράφω στο διήγημά μου, είναι εμπνευσμένα από προσωπικά μου βιώματα»

Η μαθήτρια της Β’ Τάξης Έλενα Σκοτεινιώτη απέσπασε τον Γ’ έπαινο για το ιστορικό διήγημα «Ταξίδι στις εποχές». «Μου αρέσει να πηγαίνω στα μουσεία και να παρατηρώ, να βλέπω πώς προήλθαν τα διάφορα αγγεία, τα αγάλματα. Από εκεί έλαβα τα ερεθίσματα και την έμπνευση για να γράψω το ιστορικό διήγημα που το ολοκλήρωσα σε τρεις μέρες» ανέφερε.
Η διευθύντρια του σχολείου κ. Ελένη Χατζηδημητρίου και από την πλευρά των φιλολόγων του Γυμνασίου η κ. Βασιλική Γεράκα, τόνισαν πως «ο διαγωνισμός και η διάκριση λειτουργούν ως κίνητρο για να ασχοληθούν τα παιδιά με τη δημιουργική γραφή και να αγαπήσουν τη λογοτεχνία. Στόχος του σχολείου είναι να συμμετέχουν σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και να ασχολούνται με τη συγγραφή».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το