Τοπικά

Λιγότεροι επισκέπτες, στην πλειοψηφία τους Έλληνες, το 2015 στο Βόλο – Στα 45 ευρώ το δίκλινο

 

DSC_5970λαωρ (Small)

Η διατήρηση και ενίσχυση της εξωστρέφειας του Δήμου Βόλου στην Ελλάδα, η ενίσχυση των δράσεων προβολής στο εξωτερικό, η ποιοτική υποδοχή επισκεπτών και κυρίως η σταδιακή ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού, αποτελούν τους κύριους άξονες του σχεδίου τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου για το 2016 που παρουσιάστηκε σήμερα.

Παράλληλα παρουσιάστηκαν τα αποτέλεσμα έρευνας με συγκέντρωση πρωτογενών στοιχείων σε δείγμα καταλυμάτων για το 2015. Σύμφωνα με αυτά, η μέση πληρότητα στο σύνολο των καταλυμάτων εκτιμάται ότι ήταν 40%. Υπήρξε συρρίκνωση της περιόδου υψηλής πληρότητας καθώς η θερινή περίοδος έχει περιοριστεί στον μήνα Αύγουστο.

Ο μήνας Ιούνιος εμφανίζει το μικρότερο ποσοστό πληρότητας στο σύνολο του έτους.

Στο σύνολο των μηνών το μεγαλύτερο ποσοστό καταλυμάτων (40-50%) δήλωσαν κυρίως μείωση της πληρότητας τους.

Τα ποσοστά πληρότητας συγκλίνουν στο σύνολο των κατηγοριών κατά τους θερινούς μήνες και κυρίως τον Αύγουστο.

Αντίθετα στις υπόλοιπες περιόδους, υψηλότερες πληρότητες (30-40%) εμφανίζουν τα ξενοδοχεία με τα παραδοσιακά να υπερτερούν ελαφρά κατά τους μήνες Δεκέμβριο και Ιανουάριο.

Αυξημένες συγκριτικά πληρότητες εμφανίζονται ανάλογα με το μέγεθος της δυναμικότητας. Έτσι στα καταλύματα κάτω των 10 δωματίων η μέση πληρότητα είναι 30% ενώ στα άνω των 11 δωματίων η μέση είναι 48%.

Τέλος ως προς τον τόπο του καταλύματος, τα καταλύματα του Βόλου εμφανίζουν υψηλότερες πληρότητες στο σύνολο των μηνών, ακόμη και στους θερινούς μήνες. Η μέση πληρότητα κατά έτος είναι 55% με μέγιστα τον Αύγουστο και τον Δεκέμβριο.  Ακολουθούν τα ορεινά καταλύματα όπου η πληρότητες είναι χαμηλότερες με μέση τιμή 37% και μέγιστα τους μήνες Αύγουστο 62%, Δεκέμβριο 59%, Ιανουάριο 57% και Απρίλιο 50%.

Τέλος ακολουθούν τα παραθαλάσσια με μέση τιμή 28% και με πληρότητες που κατά τους θερινούς μήνες (Ιούλιο και Αύγουστο) προσεγγίζουν αλλά δεν ξεπερνούν αυτές των ξενοδοχείων, ενώ τον Ιούνιο το ποσοστό πληρότητας ήταν χαμηλότερο και των ορεινών.

Ως προς την εκτίμηση της μεταβολής στην πληρότητα η τάση είναι όμοια μεταξύ των κατηγοριών με υψηλότερο ποσοστό καταλυμάτων να δηλώνουν μείωση με εξαίρεση τον Αύγουστο όπου αύξηση πληρότητας δηλώθηκε στα παραδοσιακά.

Το 73% των τουριστών παραμένουν Έλληνες με το ποσοστό των αλλοδαπών στη σύνθεση των επισκεπτών να μην έχει αυξηθεί.

Βασικές χώρες προέλευσης είναι: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισραήλ. Ακολουθούν η Ρουμανία και η Σερβία. Σε επόμενη θέση είναι η Βουλγαρία, Ολλανδία και Αγγλία, Αυστρία και Βέλγιο.

Το μείγμα πελατών είναι όμοιο ανά κατηγορία με τα παραδοσιακά ξενοδοχεία να έχουν δηλώσει συγκριτικά ελαφρά πιο αυξημένο ποσοστό αλλοδαπών.

Αντίθετα η κατανομή Ελλήνων και αλλοδαπών δεν μεταβάλλεται με την δυναμικότητα.

Η μέση τιμή δίκλινου είναι 45€ και δηλώνεται κυρίως ως αμετάβλητη στο 60% των καταλυμάτων.

DSC_5984 (1)δρακεια (Small)

Το πρόγραμμα προβολής για το 2016

Το πρόγραμμα για το 2016 προέκυψε από τη διαμόρφωση της συνολικής στρατηγικής του Δήμου Βόλου, την αξιοποίηση της εμπειρίας και τον απολογισμό του έτους 2015, την συλλογή και επεξεργασία πρωτογενών στοιχείων για τον τουρισμό και την υλοποίηση ερευνών πεδίου, την συγκέντρωση και επεξεργασία προτάσεων τοπικών φορέων.

Συμπεράσματα – στόχος:

Ανάγκη υποστήριξης της πληρότητας ορεινών και παραθαλάσσιων περιοχών με την προσέγγιση αντίστοιχων αγορών.

Προσαρμογή αγορών στόχου με βάση την ικανοποίηση της παραπάνω ανάγκης με εστίαση στις αγορές του εξωτερικού.

(Ισραήλ / Γαλλία / Ιταλία / Γερμανία / Σερβία / Ρουμανία / Ολλανδία)

Ανάγκη διατήρηση της παρουσίας της περιοχής σε δράσης προβολής στο εσωτερικό.

Ανάγκη υπενθύμισης του προορισμού στην αρχή της θερινής περιόδου στο εσωτερικό, ώστε να ανακτηθεί η χαμένη θερινή περίοδος.

Ανάγκη ενίσχυσης, εμπλουτισμού και διαφοροποίησης της προβολής στο εξωτερικό.

Προσέγγιση των αγορών με περισσότερες δράσεις, επιπρόσθετες των εκθέσεων.

Προσέγγιση των μεμονωμένων πελατών καθώς το επίπεδο συνεργασιών των τοπικών επιχειρήσεων με οργανωμένους Τ.Ο. είναι χαμηλό. Ανάγκη δηλαδή αξιοποίηση του διαδικτύου και Προσέγγιση μικρών εξειδικευμένων γραφείων τουρισμού αγορών του εξωτερικού.

Αυτό φυσικά επιπλέον προϋποθέτει διαφοροποίηση και εμπλουτισμό του προϊόντος καθώς προκύπτει κορεσμός σε μικρό χρονικό διάστημα και έλλειμμα στο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Δεδομένης της αντίληψης ότι ο προορισμός είναι ενιαίος, θα προβλεφτεί η οργάνωση ενός ελάχιστου βασικού πλαισίου τουριστικής προβολής  που θα είναι κοινό σημείο αναφοράς για το σύνολο των δράσεων προβολής του προορισμού και θα κινητοποιεί συνέργιες και συνεργασίες με τοπικούς  φορείς.

DSC_5980 δρακεια (Small)

Άξονες – δράσεις

Συνοπτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει   4 μεγάλες ενότητες:

Δράσεις εξωστρέφειας

Εκθέσεις: συμμετοχή σε εκθέσεις της Ελλάδας και του Εξωτερικού με τη συνεργασία κυρίως  των ΟΤΑ του Πηλίου ως ενιαίου προορισμού και την Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Διαφήμιση: Παραγωγή διαφημιστικού σποτ (ειδικότερα σειράς διαφημιστικών σποτ) με αξιοποίηση του λογότυπου και των τοπικών μύθων και στόχο την προβολή σε τηλεοπτικά κανάλια και διαδικτυακά μέσα.

Δημόσιες σχέσεις: με σκοπό την  υποστήριξη FAM TRIP

Ενιαίος φορέας τουρισμού – προώθηση αερολιμένα: με σκοπό να στηριχθεί η πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει από ττην Ένωση Ξενοδόχων του Νομού.

Δράσεις ανάπτυξης θεματικών μορφών τουρισμού

Γαστρονομία:  δημιουργία ενός event εβδομάδας γαστρονομίας με σκοπό την ανάδειξη του Βόλου στα τηλεοπτικά ΜΜΕ

Περιπατητικός τουρισμός: στον τομέα του περιπατητικού τουρισμού έχει δημιουργηθεί μια πρόταση χάραξης διαδροής και κυρίως μιας δημιουργίας ένός νέου τουριστικού προϊόντος. Παράλληλα από τη συνεργασία των υπηρεσιών του Δήμου (Τεχνική Υπηρεσίας και Τμήματος Τουρισμού) έχει σχηματοποιηθεί το πρώτο τμήμα πεζοπορίας: Το μονοπάτι των χωριών στο Πήλιο

Το Πήλιο είναι γνωστό για τα 24 γραφικά και διατηρημένα χωριά με ιστορία  μεγαλύτερη των 500 ετών. Τα μονοπάτια-καλντερίμια, μαζί με το σιδηρόδρομο Βόλου – Μηλεών, αποτελούσαν μέχρι την δεκαετία του ’50 το μοναδικό άξονα επικοινωνίας των χωριών μεταξύ τους και με το Βόλο.  Τα παλιά μονοπάτια διατηρούνται σε πολύ καλή κατάσταση χάρη στη φροντίδα των τοπικών κοινωνιών. Το μονοπάτι των χωριών ταξιδεύει σε αυτές τις παλιές στράτες, ενώνοντας διαδοχικά τα περισσότερα από αυτά τα όμορφα χωριά. Η διαδρομή είναι  πλήρως προσβάσιμη για τους πεζοπόρους, μέσα σε δάσος οξιάς και καστανιάς,  ποτάμια και ρυάκια, σε ένα πραγματικό ταξίδι μέσα στη φύση, την τοπική κουλτούρα και τα μονοπάτια του βουνού. Κάθε χωριό αποτελεί μοναδικό αξιοθέατο.

Στα περισσότερα χωριά υπάρχουν υπηρεσίες διαμονής, εστίασης και μετακίνησης.

Η  προσπάθεια που ξεκινά περιλαμβάνει συνολικά   8  τμήματα, ενώνει  7 χωριά  σε μια διαδρομή  30 χιλιομέτρων

Η διαδρομή ξεκινά  από 2 σημεία,  το Φυτικό ή τις Αηδονοφωλιές και θα περνά από Μακρινίτσα, Σταγιάτες, Πορταριά, Δράκεια, Άγ. Λαυρέντιο, Αγ. Βλάσιο και μέχρι τα Λεχώνια.

Έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη, έχει προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό η σήμανση και σύντομα θα ξεκινήσει η δράση προβολής του μονοπατιού.

Πολιτιστικός / Κρουαζιέρα : προβλέπεται η έκδοση έντυπου υλικού

Ακτές: προβλέπεται η ένταξη στο πρόγραμμα Γαλάζιων σημαιών  ακόμη μίας  ακτής.

pinakida_pelionroutes

Δράσεις πληροφόρησης

Προγραμματίζεται η δημιουργία  δικτύου σημείων πληροφόρησης στο σύνολο του Δήμου και η συνέχιση των σταθερών σημείων πληροφόρησης

Δράσεις υποστήριξης

Υλοποίηση σταθερών ετήσιων υποστηρικτικών δράσεων όπως  συλλογή από Πρωτογενές υλικό / Δημιουργικό –  Παραγωγή υλικού / Μελέτες κλπ.

Σύντομος Απολογισμός έως Σεπτέμβριο 2015:

  • Συμμετοχή σε 7 τουριστικές εκθέσεις (αναμένεται η συμμετοχή σε άλλη μία έκθεση εξωτερικού και 2 εκθέσεις εσωτερικού, άρα σύνολο 10 εκθέσεις)
  • Προβολή της περιοχής  σε 7 χώρες του εξωτερικού μέσω εκθέσεων (αναμένεται η προβολή σε άλλη 1 χώρα του εξωτερικού και Εσωτερικού)

Ferienmesse – Βιέννη Ιανουάριος 2015 / VAKANTIEBEURS – Ουτρέχτη Ιανουάριος 2015 / Sujan tourizma – Βελιγράδι Φεβρουάριος 2015 / Salon de Vacance – Βρυξέλλες Φεβρουάριος 2015 / Romanian Tourism Fair – Βουκουρέστι Μάρτιος 2015 / International Tourism Exhibition inTel Aviv – Τελαβίβ Φεβρουάριος 2015 / TAXIDI   2015 – ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΚΥΠΡΟΣ / WTM Λονδίνο 2015 Νοέμβριος 2015/ Philoxenia 2015 Θεσσαλονίκη Νοέμβριος 2015.

  • Συνδιοργάνωση 3ων δράσεων γαστρονομίας στην Ελλάδα και 3ων δράσεων γαστρονομίας στο Εξωτερικό, 2 δράσεων  παρουσίασης παραδοσιακού χορού στο εξωτερικό και 2 παρουσιάσεων προορισμού στο εξωτερικό.
  • Εκθέσεις: Εντυποδιανομή 15.000 εντύπων προβολής σε κοινό στο εξωτερικό, 6 διαφορετικών γλωσσών
  • Info: Εντυποδιανομή 10.000 τουριστικής πληροφόρησης σε επισκέπτες της περιοχής
  • Κρουαζιερόπλοια: 30.000 έντυπα τουριστικής πληροφόρησης.
  • Φιλοξενία 3ων αποστολών προβολής της περιοχής (press trips).
  • Οργάνωση 9 ακτές γαλάζιων σημαιών, υποστήριξη 9 πολυσύχναστων ακτών / συνολική υποστήριξη 11 ακτών
  • Υποδοχή 45  κρουαζιερόπλοιων και 55.000 επισκεπτών κρουαζιέρας (αναμένεται συνολικά η υποδοχή 56 κρουαζιερόπλοιων)
  • Υποστήριξη τοπικής αγοράς και κρουαζιέρας με 2 δράσεις

Οργανώθηκε δράση προώθησης της τοπικής αγοράς του Βόλου στους επισκέπτες Κρουαζιέρας. Στόχος ήταν να δοθεί κίνητρο στους επιβάτες των Κρουαζιερόπλοιων, ώστε η αγορά του Βόλου να γίνει πιο δελεαστική για αυτούς. Σε αυτό το πλαίσιο κλήθηκαν τα καταστήματα εμπορίου και εστίασης να συμμετέχουν σε δράση οργάνωσης προσφορών.

Διαμορφώθηκε προωθητική καμπάνιας μέσω email, και έγινε αποστολή προωθητικού υλικού σε εταιρίες κρουαζιέρας. Ενημερώθηκαν με mail list 360 διευθυντικά και ανώτερα στελέχη εταιριών κρουαζιέρας για τον προορισμό και τις δυνατότητες.

  • Υποστήριξη δράσεων

Η υποστήριξη των δράσεων γίνεται με ανάληψη και υλοποίηση ενεργειών προβολής όπως Video προβολής, δημιουργικό και εκτύπωση φυλλαδίου προβολής, άλλα υλικά παρουσίασης (αφίσα, banner, πρόγραμμα, roll up, πρόσκληση κλπ) αλλά και κατά περίπτωση οργάνωση σημείων πληροφόρησης.

Τέτοιες δράσεις ήταν:

Επιχειρηματική αποστολής στη Σμύρνη / Ημερίδας για την Παγκόσμια ημέρα Βουνού / Παγκόσμιο πρωτάθλημα μπάσκετ Κ18 / Παγκόσμιο πρωτάθλημα πόλο

  • Δημιουργικό – παραγωγή

Δημιουργήθηκαν και παρήχθησαν:

Radio spot (1) / Video spot αγώνων (3) / Video spot εκθέσεων (3) / Τουριστική σακούλα (2) / Διαφημιστικών flyer / Διαφημιστικών αυτοκόλλητων / Εντύπου εναλλακτικού τουρισμού / Αναπαραγωγή χάρτη και φυλλαδίων

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το