Τοπικά

Λευτέρης Νικολάου -Αλαβάνος από τον Βόλο: Προδιαγεγραμμένο έγκλημα η τραγωδία στα Τέμπη

Στον Βόλο βρέθηκε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Λευτέρης Νικολάου – Αλαβάνος μετά από πρόσκληση της Περιβαλλοντικής Πρωτοβουλίας Μαγνησίας για να συμμετέχει σε εκδήλωση που διοργανώνει σχετικά με τα σοβαρά προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πόλη του Βόλου, από την καύση σκουπιδιών στην ΑΓΕΤ, αλλά και τα σχέδια για την εγκατάσταση μονάδας αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Όπως τόνισε ο ευρωβουλευτής σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε «το ΚΚΕ όλα αυτά τα χρόνια με τα στελέχη και τα μέλη του που δραστηριοποιούνται στο λαϊκό κίνημα, με τους βουλευτές και τους ευρωβουλευτές του, έχει αναδείξει αυτό το ζήτημα, έχει συμβάλει στην οργάνωση της πάλης για την προστασία της υγείας του λαού της περιοχής και του περιβάλλοντος από τις καρκινογόνες ουσίες που εκλύονται. Τον περασμένο Σεπτέμβριο υποστηρίξαμε την αναφορά που έχει καταθέσει η περιβαλλοντική πρωτοβουλία στην επιτροπή αναφορών του ευρωκοινοβουλίου και θα συνεχίσουμε την πάλη μας ενάντια στο απαράδεκτο αυτό έργο».

Δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι οι τελευταίες μέρες έχουν στιγματιστεί από το αποτρόπαιο σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη που στοίχισε τουλάχιστον 57 ανθρώπινες ζωές, κυρίως νέων παιδιών, φοιτητών.
«Το ΚΚΕ εκφράζει τη βαθιά συμπαράσταση και τα συλλυπητήριά του προς όλες τις οικογένειες των θυμάτων και τονίζει από την πρώτη στιγμή ότι δε θα ξεχαστεί, θα πρέπει να πληρώσουν οι υπαίτιοι. Μπροστά στο θέατρο του παραλόγου που είδαμε να εξελίσσεται τις μέρες που ακολούθησαν την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, με την αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ να στέκεται στην κορυφή του παγόβουνου, μιλώντας για «ανθρώπινο λάθος», ξεπλένοντας τις ευθύνες του κράτους, της ιδιωτικής επιχείρησης, για επιτροπές εμπειρογνωμώνων με προκατασκευασμένα πορίσματα, θέλουμε πραγματικά να χαιρετίσουμε τις μαζικότατες συγκλονιστικές πρωτόγνωρες κινητοποιήσεις εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων σε όλη τη χώρα, και στην πόλη του Βόλου, που κορυφώθηκαν με την προχθεσινή απεργία και συνεχίζονται σε όλη τη χώρα, οι οποίες αποτελούν εγγύηση ότι το έγκλημα αυτό δεν θα ξεχαστεί» .

Ο κ. Νικολάου -Αλαβάνος επισήμανε ότι δε θα ξεχαστούν οι εγκληματικές ευθύνες όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων που κατάτμησαν, χώρισαν το «βαγόνι» από τη «ράγα», ιδιωτικοποίησαν και ξεπούλησαν τον ΟΣΕ, υλοποιώντας την στρατηγική της ΕΕ για απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
«Τη στρατηγική δηλαδή που παρέδωσε το κερδοφόρο μεταφορικό έργο σε ιδιώτες, τους οποίους επιδοτεί με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και ταυτόχρονα τους απαλλάσσει από την τήρηση μέτρων ασφαλείας και προδιαγραφών εάν κι εφόσον αυτό θα περιορίσει την κερδοφορία τους. Υποχρηματοδοτεί το δίκτυο, τη συντήρησή του, θεωρώντας την ασφάλεια ως «το χαμηλότερο δυνατό κόστος». Αποψιλώνει από προσωπικό το σιδηρόδρομο, όπου οι ελάχιστοι εργαζόμενοι, στην πλειοψηφία τους χωρίς μόνιμη και σταθερή εργασία, εργάζονται έως και 9 ημέρες χωρίς ρεπό, έως και 11 ώρες την ημέρα.Αυτό είναι το υπόβαθρο που δημιουργεί το «πάμε κι όπου βγει» το οποίο πραγματικά «δεν βγαίνει πουθενά» όπως επισήμαναν οι δεκάδες χιλιάδες που διαδηλώνουν αυτές τις μέρες».

Σημείωσε πως από τη πρώτη στιγμή το ΚΚΕ χαρακτήριίσε το τραγικό γεγονός σαν προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Όπως δήλωσε «όλα τα αστικά κόμματα που από την πρώτη στιγμή χαιρέτησαν την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξυπηρετώντας τα οφέλη των επιχειρηματικών ομίλων στον κλάδο των μεταφορών, και στον απόηχο της σύγκρουσης προσπαθούσαν να καλύψουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τις ευθύνες τους, 20 μόλις μέρες πριν η παράταξη που στηρίζει το ΠΑΜΕ στους σιδηροδρομικούς προειδοποιούσε δημόσια για τον κίνδυνο δυστυχήματος λόγω των ελλιπών μέτρων ασφαλείας. Άλλωστε είχαν προηγηθεί συχνές βλάβες και άλλα ατυχήματα πριν την τραγωδία στα Τέμπη. Το ΚΚΕ σε σχετική συζήτηση στην ελληνική Βουλή τον Ιανουάριο 2023 είχε αναφερθεί διεξοδικά για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη τήρηση κανονισμών ασφαλείας, λειτουργίας και κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, οι μεγάλες ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό και η υποχρηματοδότηση για την συντήρηση και την ασφάλεια των γραμμών» .

Ακόμη πρόσθεσε πως τέτοια φαινόμενα δεν είναι αποκλειστικό χαρακτηριστικό της Ελλάδας, αλλά συμβαίνουν σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ όπου οι σιδηροδρομικές μεταφορές λειτουργούν με βάση το κέρδος, είτε είναι ιδιωτικοποιημένες είτε παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο, διότι για να πολλαπλασιαστούν τα κέρδη χρειάζεται να περιοριστούν αναγκαίες υποδομές ασφαλείας.

«Το 2021 στις χώρες της ΕΕ τα σιδηροδρομικά ατυχήματα ανέρχονται σε 1389 με 683 νεκρούς και 513 τραυματίες, με τα 97 ατυχήματα να αφορούν σύγκρουση τρένων. Η ίδια η ΕΕ με οδηγίες της εξαιρεί την υποχρέωση των εταιρειών που διαχειρίζονται το δίκτυο από την εφαρμογή κανόνων ασφαλείας εάν απειλείται η κερδοφορία τους. Το ευρωκοινοβούλιο με έκθεσή του το καλοκαίρι του 2021 με θέμα την ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας επισημαίνει ότι μόνο το 15% του ευρωπαϊκού δικτύου σιδηροδρόμων καλύπτεται από συστήματα τηλεδιοίκησης. Δηλαδή, σήμερα, όπου μέσω του κινητού μας τηλεφώνου μπορούμε να παρακολουθήσουμε σε πραγματικό χρόνο την πορεία οποιουδήποτε αεροσκάφους, τα τρένα σε ολόκληρη την ΕΕ πάνε στα τυφλά. Η έκθεση αυτή, που μόνο το ΚΚΕ καταψήφισε, επιχειρεί να δικαιολογήσει το γεγονός ότι δεν έχουν γίνει οι απαιτούμενες επενδύσεις ασφαλείας, διότι έχουν αργή απόσβεση. Δηλαδή, δεν είναι κερδοφόρες για τα μονοπώλια».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το