Τοπικά

Λάτρης του αερομοντελισμού στο Λαύκο – Kατασκευάζει αεροπλάνα και έχει δημιουργήσει μοντελοδρόμιο “Θ”

20150724_112745

Λάτρης των αιθέρων και των αεροπλάνων. Ασχολείται με τον αερομοντελισμό τα τελευταία χρόνια και έχει ο ίδιος κατασκευάσει εξολοκλήρου πέντε τηλεκατευθυνόμενα αεροπλάνα και είναι μέλος της Αεραθλητικής Λέσχης Μαγνησίας. Το κυρίως υλικό που χρησιμοποιεί είναι το ξύλο. Ο λόγος για τον κ. Γιώργο Τσιάμη, 62 χρόνων, συνταξιούχο και μόνιμο κάτοικο Λαύκου. Οι δημιουργίες του έχουν προκαλέσει το θαυμασμό πολλών ατόμων, ενώ εκθέτει τα δημιουργήματά του σχεδόν κάθε χρόνο το καλοκαίρι. Επίσης συλλέγει μικρά μεταλλικά αεροπλάνα, ενώ και ο ίδιος πετάει με μηχανοκίνητο αετό (τράικ), εκτός από το γεγονός ότι είναι ο εμπνευστής και κατασκευαστής του μοντελοδρομίου στο Λαύκο.
Η «Θ» συνάντησε για πρώτη φορά τον κ. Γιώργο Τσιάμη σε έκθεσή του στην παραλία της Μηλίνας πριν από περίπου δύο εβδομάδες. Όλος ο κόσμος, μόνιμοι κάτοικοι και επισκέπτες, είχε κατακλύσει την παραλία για να θαυμάσει τα δημιουργήματά του. Η «Θ» έκλεισε μαζί του ραντεβού και τον συνάντησε στην πλατεία του Λαύκου προχθές για να μας δείξει και το τελευταίο του δημιούργημα με άνοιγμα φτερών πέντε μέτρων και οκτώ εκατοστών. Όπως ο ίδιος τονίζει και οι πέντε του κατασκευές είναι από ξύλο και τα αεροπλάνα τα έχει φτιάξει μόνο με μία σέγα.
Η ενασχόλησή του με τα αεροπλάνα άρχισε το 2006 αν και αποτελούσε όνειρο από μικρό παιδί. Η αρχή έγινε όταν για πρώτη φορά παρακολούθησε στο μοντελοδρόμιο του Βόλου αεροπλάνα να πετάνε, με αποτέλεσμα και ο ίδιος να αγοράσει ένα μικρό αεροπλάνο. Η επόμενη κίνηση του κ. Γιώργου Τσιάμη, λόγω της απόστασης από το Βόλο, ήταν να βρει ένα μέρος στο Λαύκο για να κατασκευάσει μοντελοδρόμιο. Τελικά βρέθηκε ένας δημοτικός χώρος δίπλα από το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία στο Λαύκο και μετά από άδεια του τότε Δήμου Σηπιάδος κατασκεύασε το μοντελοδρόμιο. Στην αρχή με δικά του έξοδα έφτιαξε ένα διάδρομο εκατό περίπου μέτρων, χωμάτινο στην αρχή, στο οποίο στη συνέχεια έριξε 3Α. Μετά από καιρό ο τότε Δήμος ασφαλτόστρωσε τον αεροδιάδρομο.

004
Το μοντελοδρόμιο αποτελεί σημείο αναφοράς πλέον για το Λαύκο. Αερομοντελιστές από το Λαύκο, το Βόλο και τη Λάρισα κάθε Κυριακή του καλοκαιριού μαζεύονται και απασχολούνται με το αγαπημένο τους χόμπι-άθλημα σε ένα χώρο με καταπληκτική θέα τον Παγασητικό και το νησάκι του Αλατά.
Το πρώτο αεροπλάνο που κατασκεύασε τού το έφερε ένας φίλος του από την Αυστρία. «Νόμιζα στην αρχή ότι το αεροπλάνο θα ήταν έτοιμο και εγώ απλώς θα έδενα κάποια κομμάτια. Όμως όταν άνοιξα το κουτί ήταν γεμάτο από αμέτρητα μικρά ξυλάκια» αναφέρει ο κ. Γιώργος Τσιάμης.
Στη συνέχεια αφού κόλλησε το «μικρόβιο» άρχισε να κατασκευάζει αεροπλάνα από την αρχή χωρίς να αγοράζει κάτι έτοιμο, εκτός βέβαια από τη μηχανή και τα ηλεκτρονικά. Αισίως έχει φτάσει στα πέντε αεροπλάνα, ένα Piper και ένα Douglas 5,50 μέτρων και 5,08 μέτρων αντίστοιχα, ένα Stuka 2,50 μέτρων, ένα Douglas 2,50 μέτρων και Piper 2,20 μέτρων. Τα μεγάλα αεροπλάνα ασχολήθηκε για να τα ολοκληρώσει περίπου 4 μήνες, ενώ τα μικρότερα περίπου 2 μήνες.

005
Η κατασκευή ενός αεροπλάνου, όπως ο ίδιος εκμυστηρεύεται, σαν υλικά δεν κοστίζει πάρα πολύ. Για παράδειγμα το Douglas των 5,08 μέτρων τα υλικά σε ξύλο ήταν αξίας περίπου 800 ευρώ, ενώ αυτό που κοστίζει πάρα πολύ είναι τα ηλεκτρονικά και η μηχανή που για να τα αγοράσεις θέλεις τουλάχιστον 4.000 ευρώ (1.000 ευρώ τα ηλεκτρονικά και 3.000 ευρώ η μηχανή).
Κάθε καλοκαίρι στο Λαύκο εκτίθενται οι κατασκευές του όπως επίσης εκθέτει και μικρότερα τηλεκατευθυνόμενα αεροπλάνα, τα οποία έχει αγοράσει, ενώ έχει κατασκευάσει σε μικρογραφία αεροδρόμιο με αεροδιάδρομο, πύργο ελέγχου κ.ά. με μεταλλικά αεροπλανάκια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου παρκαρισμένα ένθεν και ένθεν του αεροδιαδρόμου. Ο κ. Γιώργος Τσιάμης προσθέτει ότι εκθέσεις έχει κάνει στη Μηλίνα ακόμη και στη Λάρισα.
Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά εξαρτήματα και τις μηχανές πλέον μπορεί κάποιος να τα βρει εύκολα είτε σε ειδικά καταστήματα αερομοντελισμού είτε μέσω του ίντερνετ.
Τα υλικά για την κατασκευή ενός αεροπλάνου είναι ξύλο και μπάλσα, ένα ειδικό ξύλο που έρχεται από τη Νότια Αμερική από ένα χιλιοστό πάχος έως έναν πόντο όπου ένα κυβικό ξύλου ζυγίζει περίπου τρία κιλά, για αυτό και το Douglas (5,08 μέτρα άνοιγμα φτερών και 3,90 μέτρα η άτρακτος) ζυγίζει περίπου σαράντα κιλά.
Στην ερώτηση από πού προμηθεύεται τα σχέδια απάντησε ότι «τα σχέδια είναι από την Αμερική μέσω του ίντερνετ και είναι σημαντικό να έχεις σωστά και καλά σχέδια, διότι η κατασκευή ενός αεροπλάνου δεν πρέπει να παρεκκλίνει ούτε στο ελάχιστο, αφού ένας πόντος να είναι λάθος το αεροπλάνο δεν μπορεί να πετάξει».
Τέλος ο ίδιος ως λάτρης του αερομοντελισμού δεν θα μπορούσε να μην είναι και λάτρης των αιθέρων και για αυτό έχει ένα μηχανοκίνητο αετό ή τράικ με δίχρονη μηχανή 30 ίππων.

20150711_211559

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το