Τοπικά

Κλιματική αλλαγή-περιβάλλον στο επίκεντρο σχολικών δραστηριοτήτων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας 

Σε ένα ιδιαίτερα ευχάριστο κλίμα πραγματοποιήθηκε συνάντηση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας της υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σοφίας Κανταράκη με τον διευθυντή κ. Σπύρο Κιουλάνη και με τον υπεύθυνο του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Γιώργο Μπαντή, εν όψει του 3ου Διεθνούς Βιωματικού Συνεδρίου Εφαρμοσμένης Διδακτικής.

Κύριος σκοπός η συνεργασία και η ανταλλαγή απόψεων σε θέματα που αφορούν στις Σχολικές Δραστηριότητες και την εκπόνηση προγραμμάτων και δράσεων ευαισθητοποίησης στα σχολεία σχετικά με τα περιβαλλοντικά θέματα και ιδιαιτέρως σε ό,τι αφορά στην κλιματική αλλαγή.

Βασικό ζητούμενο την τρέχουσα χρονιά και για τους δυο υπευθύνους αποτελεί η ευαισθητοποίηση των μαθητών και η ενημέρωσή τους πάνω στα προβλήματα που ταλαιπωρούν εντόνως τον πλανήτη και απομυζούν την ενέργειά του.
«Ως εν δυνάμει ενεργοί πολίτες οι μαθητές οφείλουν να πάρουν θέση και να σταθούν δυναμικά απέναντι στην επερχόμενη περιβαλλοντική καταστροφή, την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, τα όλα και ακραία καιρικά φαινόμενα (πλημμύρες, καύσωνες, πυρκαγιές), ξηρασία, εξαφανίσεις ειδών κ.ά. Αν και τα μηνύματα της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας είναι ισχυρά και το μέλλον τους διακυβεύεται, η κοινωνία και οι θεσμοί δεν φαίνεται να ενεργοποιούνται επαρκώς για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής» τόνισε η κ. Σοφία Κανταράκη.

Μέσω των προγραμμάτων των Σχολικών Δραστηριοτήτων και με τη συνδρομή των Κ.Π.Ε. και των Συντονιστών Αειφορίας των ΠΕ.Κ.Ε.Σ, οι μαθητές μπορούν να εμπλακούν βιωματικά, να ευαισθητοποιηθούν, να νιώσουν το πρόβλημα, να συζητήσουν για την πρόληψη, τον σχεδιασμό, την ανάγκη μετριασμού της κλιματικής αλλαγής, να ανταλλάξουν απόψεις, προβληματισμούς και να προτείνουν ιδέες και δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην πόλη τους.

«Είναι σημαντικό να δοθεί ο λόγος στους μαθητές, να ακουστούν οι προβληματισμοί τους, οι προτάσεις και οι ιδέες τους για μια πόλη που λαμβάνει υπόψη τις προκλήσεις που θέτει η κλιματική αλλαγή και που ανταποκρίνεται στις ανησυχίες των αυριανών πολιτών της. Άλλωστε η περιβαλλοντική εκπαίδευση στο σχολείο μπορεί να αποτελέσει ανάχωμα απέναντι στην εξάπλωση και επέκταση της «φτηνής» ζωής που δημιουργείται από την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, καθώς κεντρικός της σκοπός είναι η δημιουργία πολιτών που γνωρίζουν, νοιάζονται και προστατεύουν το περιβάλλον, ενώ μεγάλη σημασία έχει και η προσωπική θέση και σχέση των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα, στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό, να υλοποιούνται οι σκοποί και οι στόχοι της» συμπλήρωσε.

Στη συνάντηση τονίσθηκε το γεγονός ότι οι φιλο-περιβαλλοντικές στάσεις των μαθητών αποδυναμώνονται σε βάθος χρόνου, καθώς οι δράσεις τους αρκετές φορές είναι μονοδιάστατες και βασικό ζητούμενο μέσω των περιβαλλοντικών προγραμμάτων είναι τα παιδιά να εκδηλώσουν έντονες θετικές και ενσυναισθητικές στάσεις προς το περιβάλλον.

Όσον αφορά στο 3ο Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής που θα διεξαχθεί στη Δράμα 10-12 Μαΐου 2020 και στο οποίο συμμετέχει με εισήγησή της η υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σοφία Κανταράκη, ο εμπνευστής του και διευθυντής της ΔΔΕ Δράμας κ. Σπύρος Κιουλάνης επεσήμανε ότι η βασική ιδέα του Συνεδρίου, με θέμα «Νέες Προκλήσεις στην Εκπαίδευση», βασίζεται στην παραδοχή ότι τα εκπαιδευτικά συστήματα πρέπει να είναι ευέλικτα, να προσαρμόζονται στις εξελίξεις σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει και οι σύγχρονες κοινωνίες διαρκώς εξελίσσονται. Άλλωστε μια από τις θεματικές σχετίζεται και με το περιβάλλον, με θέμα «Εκπαίδευση για την Αειφορία».

Δίχως αμφιβολία, τα σύγχρονα δεδομένα επιβάλλουν σημαντικές αναπροσαρμογές στα περιεχόμενα σπουδών, αλλά και στους τρόπους διδασκαλίας και μάθησης. «Στο πλαίσιο αυτό καλούμαστε να επανεξετάσουμε και να αναθεωρήσουμε τον τρόπο που προσεγγίζουμε τη γνώση και τη μάθηση, ενώ ο εκπαιδευτικός καλείται να σχεδιάζει δραστηριότητες, με τις οποίες να προσεγγίζει τις συνθήκες και τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Κάτω από αυτές τις σκέψεις ο στόχος αυτού του Συνεδρίου είναι να αναδείξει καινοτόμες πρακτικές, τάσεις, προοπτικές, σύγχρονες παιδαγωγικές κατευθύνσεις και να διερευνήσει τις νέες προκλήσεις για την εκπαίδευση, μέσα από δέκα βασικές συνιστώσες, οι οποίες αποτελούν και τις θεματικές περιοχές του Συνεδρίου» ανέφερε η κ. Σοφία Κανταράκη για να προσθέσει: «Θεωρούμε σημαντικό το γεγονός ότι εκτός από τη δημοσίευση των Πρακτικών, στόχος μας είναι τα βασικά συμπεράσματα αυτού του Συνεδρίου να ομαδοποιηθούν ανά θεματική ενότητα και να αποσταλούν στις σχολικές μονάδες προκειμένου να αποτελέσουν μία πρόταση, αλλά συνάμα και ένα πλαίσιο διαλόγου και περαιτέρω επεξεργασίας από την εκπαιδευτική κοινότητα».

«Άλλωστε, αν δεχθούμε τη διακήρυξη του John Dewey ότι κάθε γνήσια μορφή εκπαίδευσης γεννιέται από την εμπειρία για την εμπειρία και μέσω της εμπειρίας, τότε αυτό το Συνέδριο φιλοδοξεί να προωθήσει έναν ζωντανό τρόπο σύνδεσης της γνώσης με την εμπειρία, να κινητοποιήσει σκέψεις και συναισθήματα και να ενθαρρύνει τη δημιουργική έκφραση» κατέληξε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το