Τοπικά

Κίνητρα για τόνωση αγοράς αυτοκινήτου zητούν έμποροι του Βόλου “Θ”

teli aftokiniton

Τη θέσπιση ουσιαστικών κινήτρων για τους αγοραστές, προκειμένου να τονωθεί η αγορά αυτοκινήτου, αναμένουν από την κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έμποροι του Βόλου, στο πλαίσιο των αλλαγών που προωθούνται ήδη στη φορολόγηση των ΙΧ. Παράλληλα, οι σχετικές παρεμβάσεις του αρμοδίου υπουργείου χαρακτηρίζονται από εμπόρους προς το παρόν τουλάχιστον ως συγκεχυμένες και αόριστες, διαπιστώνονται επιφυλάξεις στα αντικίνητρα για τα παλιάς τεχνολογίας οχήματα, ενώ εκφράζεται ανησυχία σχετικά με ενδεχόμενο «πάγωμα» της αγοράς μέχρι να νομοθετηθούν και να εφαρμοστούν στην πράξη οι κυβερνητικές εξαγγελίες.
Στάση αναμονής των εξελίξεων τηρούν προς το παρόν τουλάχιστον έμποροι του Βόλου σχετικά με τις έξι συνολικά παρεμβάσεις στη φορολόγηση των αυτοκινήτων, τις οποίες προωθεί ήδη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
Έμποροι του Βόλου αναμένουν από το αρμόδιο υπουργείο περισσότερες διευκρινήσεις σχετικά με τις προωθούμενες αλλαγές στη φορολόγηση αυτοκινήτων, θέτοντας ως κυρίαρχη προτεραιότητα την παροχή ουσιαστικών κινήτρων στους αγοραστές και εκφράζοντας, ωστόσο, ανησυχία σχετικά με ενδεχόμενο «πάγωμα» της αγοράς το χρονικό διάστημα μέχρι οι εξαγγελίες να εφαρμοστούν στην πράξη.
Επιφυλάξεις, επίσης, εκφράζονται και στο ζήτημα των αντικινήτρων για τα παλιάς τεχνολογίας οχήματα, καθώς υποστηρίζεται ότι όσοι τα διατηρούν αδυνατούν να αγοράσουν καινούργια λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας.
Σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, οι έξι παρεμβάσεις στοχεύουν στη δικαιότερη φορολόγηση των αυτοκινήτων, με βασικότερη την κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού.
Το υπουργείο Οικονομικών στην προσπάθειά του για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης σχεδιάζει:
– Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
– Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
– Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
– Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης, το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
– Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
– Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στο πλαίσιο εφαρμογής της σχετικής απόφασης το υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
«Σε ένα γενικότερο πλαίσιο» επισημαίνει η έμπορος αυτοκινήτων κ. Λητώ Μάτσικα «οι έξι παρεμβάσεις του υπουργείου Οικονομικών κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, αρνητικό είναι το γεγονός ότι το υπουργείο δημοσιοποιεί τις προθέσεις του χωρίς να νομοθετεί και να διευκρινίζει περαιτέρω, προκαλώντας αναστάτωση στην αγορά. Δεν χρειάζεται αναστάτωση στην αγορά σχετικά με τις αλλαγές που προωθούνται να εφαρμοστούν. Ο λόγος είναι ότι η αγορά αυτοκινήτου ενδεχομένως να «παγώσει» μέχρι τα μέτρα να τεθούν σε πλήρη ισχύ. Υπάρχει το ενδεχόμενο ένας αγοραστής που θα πήγαινε σήμερα να αγοράσει αυτοκίνητο, ακούγοντας τις εξαγγελίες να περιμένει μέχρι την υλοποίησή τους, η οποία θα αργήσει να εφαρμοστεί. Με τη δημοσιοποίηση του πλάνου και την καθυστέρηση νομοθέτησης, αυτόματα η αγορά καθίσταται επιφυλακτική. Σχετικά με την κατάργηση του κριτηρίου κυβισμού είναι ένα σωστό και δίκαιο μέτρο, είναι εξυγίανση. Η θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων είναι από τη μία ένα σωστό μέτρο, γιατί τα συγκεκριμένα οχήματα ρυπαίνουν το περιβάλλον, ωστόσο από την άλλη στη δυσμενή οικονομική συγκυρία κάποιος που έχει ένα παλιό όχημα προφανώς αδυνατεί να αγοράσει καινούργιο, γεγονός που πρέπει να ληφθεί υπόψη από την κυβέρνηση» υπογραμμίζει η κ. Λητώ Μάτσικα.
Από την πλευρά της η κ. Χρύσα Χατζηγούλα σημειώνει ότι «είναι συγκεχυμένες και αόριστες οι εξαγγελίες του υπουργείου Οικονομικών και δεν έχουμε σαφή εικόνα. Υπάρχουν ασάφειες στις έξι παρεμβάσεις, όπως τι θα γίνει με το όφελος της απόσυρσης. Το Κράτος χάνει χρήματα από τις πωλήσεις αυτοκινήτων και σε αυτό το πλαίσιο θέλουμε να ελπίζουμε ότι τα προωθούμενα μέτρα θα είναι τελικά προς όφελος τόσο της αγοράς, όσο και των αγοραστών. Το ζητούμενο είναι να δοθούν κίνητρα στην αγορά αυτοκινήτου» είναι η τοποθέτηση της κ. Χρύσας Χατζηγούλα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το