Τοπικά

Κενές 9.000 θέσεις στα πανεπιστήμια – Ο Στρ. Στρατηγάκης σε εκδήλωση των φροντιστών στον Βόλο

 

Την εκτίμηση πως φέτος θα μείνουν κενές 9.000 θέσεις στα πανεπιστήμια λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, έκανε ο μαθηματικός – αναλυτής σύμβουλος σταδιοδρομίας κ. Στράτος Στρατηγάκης ο οποίος μίλησε χθες σε εκδήλωση στον Βόλο.
Παράλληλα ανέφερε πως εκτίμηση για την πορεία των βάσεων φέτος δεν μπορεί να γίνει, γιατί θα λειτουργήσουν ως νέα δεδομένα και οι συντελεστές βαρύτητας που πλέον τίθενται από το κάθε τμήμα ξεχωριστά.
Πιο συγκεκριμένα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Μαγνησίας διοργάνωσε σε συνεργασία με τον κ. Στράτο Στρατηγάκη, σεμινάριο Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τίτλο «Σχολές, Σπουδές και Ορθή Συμπλήρωση Μηχανογραφικού».


Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Μαγνησίας και φυσικός Κωνσταντίνος Νάνος ανέφερε ότι «μετά από δύο χρόνια απουσίας ο σύλλογος επαγγελματικού προσανατολισμού διοργανώνει ημερίδα για την ορθή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου. Να δώσουμε στα παιδιά πολλά συγχαρητήρια ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, καθώς οι υποψήφιοι που δώσανε φέτος εξετάσεις δεν είχανε διαγωνιστεί ποτέ σε ενδοσχολικές εξετάσεις κι αυτό είναι μια πρόκληση. Επίσης να δώσουμε συγχαρητήρια και στους γονείς που στέκονται πάντα δίπλα στα παιδιά σε δύσκολους καιρούς οικονομικά».
Από την πλευρά του ο μαθηματικός ερευνητής σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης ανέφερε πως «οι αλλαγές που έχουμε, είναι ο διαφορετικός τρόπος υπολογισμού μορίων, γιατί από φέτος, τα τμήματα των πανεπιστημίων ορίζουν δικούς τους συντελεστές βαρύτητας για κάθε μάθημα, οπότε τα παιδιά θα έχουν διαφορετικά μόρια για κάθε τμήμα. Αυτή η αλλαγή είναι μεγάλη, αλλά δεν θα έχει τρομερές επιπτώσεις στα παιδιά. Η αλλαγή που είχε τις τρομερές επιπτώσεις ήταν πέρυσι και αφορούσε στην ελάχιστη βάση εισαγωγής που άφησε 18.000 κενές θέσεις, ενώ φέτος θα είναι λιγότερες, γιατί μειώθηκε ο αριθμός των εισακτέων κατά 9.000 οπότε, αντί για 18.000 κενές θέσεις του 2021 θα έχουμε 9.000. Η λογική της ελάχιστης βάσης εισαγωγής είναι ότι αφήνει το 1/3 των υποψηφίων εκτός πανεπιστημίων».

Σχολιάζοντας τα θέματα των πανελλαδικών, ο κ. Στρατηγάκης ανέφερε ότι τα θέματα ήταν σχετικά βατά, όπως είπανε όλοι. «Οι καλοί μαθητές ανταποκρίθηκαν, αλλά εκείνο που δεν ξέρουμε είναι τι έγινε με τους μέτριους και αδύνατους μαθητές, γιατί η διαφορά τους είναι ότι οι πολύ καλοί μαθητές έχουν μεγαλύτερη πειθαρχία, ενώ οι αδύνατοι δεν έχουν καλή πειθαρχία. Είναι θέμα πειθαρχίας και στοχοπροσήλωσης. Με την πανδημία και όλες τις συνέπειές της αυτοί ήταν ακόμη πιο δύσκολο να κρατηθούν σε πρόγραμμα διαβάσματος και οι αδύνατοι μαθητές μπορεί να έχουν γράψει άσχημα αλλά οι καλοί μαθητές δεν πιστεύω ότι θα έχουν πρόβλημα. Την Τρίτη 28 Ιουνίου που θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες θα πάρουμε μια ιδέα».

Ερωτηθείς για τις βάσεις συγκριτικά με πέρυσι, ανέφερε ότι «Δεν μπορούμε να κάνουμε σύγκριση, γιατί πέρυσι τα μόρια υπολογίστηκαν με διαφορετικό τρόπο απ΄ ό,τι φέτος και είναι μη συγκρίσιμα τα μεγέθη.
Αναφορικά με όσους επιλέξουν να μη δώσουν εξετάσεις, αλλά να ενταχθούν στο 10%, είπε ότι «είναι περίεργη ιστορία. Δεν είναι κάτι που είναι πάντα ξεκάθαρο».

Όσον αφορά στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού για την εισαγωγή και σε δημόσια ΙΕΚ, ο κ. Στρατηγάκης, διευκρίνισε ότι τα ΙΕΚ είναι μια εκπαιδευτική μονάδα με την οποία δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά κανείς υπουργός Παιδείας. Τα δημόσια ΙΕΚ δεν έχουν δικά τους κτήρια ούτε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και είναι μια προβληματική κατάσταση.

Τέλος ερωτηθείς για τις προτιμήσεις των υποψηφίων, ο κ. Στρατηγάκης επεσήμανε ότι αλλάζουν οι επιλογές των υποψηφίων κάθε χρόνο όχι μόνο λόγω της πανδημίας, αλλά και γιατί αλλάζουν και οι λόγοι που κάνουν τις συγκεκριμένες επιλογές. Κάποιες στάνταρ επιλογές ήταν οι ιατρικές, καθώς πριν την κρίση επέλεγαν την Ιατρική για να εργαστούν στο εσωτερικό, μετά την κρίση, όμως, το βρίσκουν ως διαβατήριο για να εργαστούν στο εξωτερικό».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το