Τοπικά

Κατάληψη πεζοδρομίων και πεζοδρόμων στο κέντρο του Βόλου “Θ”

unnamed

Τραγική χαρακτηρίζεται η κατάσταση που επικρατεί στα πεζοδρόμια και τους πεζόδρομους στο κέντρο του Βόλου. Η διέλευση των πεζών γίνεται με δυσκολία και τα παράπονα είναι πάρα πολλά, λόγω της κατάληψης από δίκυκλα και ποδήλατα, αλλά ακόμη και από αυτοκίνητα. Στο κέντρο του Βόλου έχουν οριοθετηθεί θέσεις στάθμευσης δικύκλων, αλλά και ειδικές κατασκευές για τα ποδήλατα, δυστυχώς όμως η κυκλοφοριακή παιδεία του Έλληνα είναι ανεπαρκής και πολλές θέσεις είναι κενές. Πεζοί προσπαθούν να διασχίσουν πεζοδρόμια ανάμεσα σε μηχανάκια και ποδήλατα, ενώ στους πεζόδρομους κυκλοφορούν ανενόχλητα μέχρι και… αυτοκίνητα.

Το φωτογραφικό οδοιπορικό της «Θ» κατέγραψε άπειρες περιπτώσεις παραβάσεων σε πεζόδρομους και πεζοδρόμια μετά από αρκετά παράπονα πολιτών. Στην πλατεία Πανεπιστημίου, στον Άγιο Νικόλαο, στη Σκενδεράνη, στην Κουταρέλια, στη Σωκράτους, στην Γκλαβάνη, στη Δον Δαλεζίου, στην Τ. Οικονομάκη, στην Ερμού, στη Σπ. Σπυρίδη, στην Κουμουνδούρου και σχεδόν όπου υπάρχει πεζόδρομος, δρόμος ήπιας κυκλοφορίας και πεζοδρόμια αυτά είναι κατειλημμένα από δίκυκλα, ποδήλατα μέχρι και αυτοκίνητα, με την αναρχία και την παρανομία να κυριαρχούν. Χαρακτηριστικά παραδείγματα σύμφωνα με το φωτογραφικό υλικό, αλλά και τους περίοικους και τους καταστηματάρχες:

-Στην πλατεία Πανεπιστημίου στην οδό Μακεδονομάχων ο πεζόδρομος έχει μετατραπεί σε πάρκιν δικύκλων.
-Στον Άγιο Νικόλαο παρά την τοποθέτηση της μπάρας την Παρασκευή αυτή ήταν ανοιχτή και η πρόσβαση και η διέλευση πάσης φύσεως οχημάτων γίνονταν χωρίς καμία ενόχληση, με την πλατεία να έχει κατακλυστεί από αυτοκίνητα και δίκυκλα.
-Στην οδό Κουταρέλια ανάμεσα σε Ερμού και Δημητριάδος αυτοκίνητα και μηχανάκια ήταν σταθμευμένα σχεδόν από το πρωί μέχρι το μεσημέρι.
-Στην οδό Σωκράτους ανάμεσα σε Κ. Καρτάλη και Σπ. Σπυρίδη, που είναι ήπιας κυκλοφορίας, ένθεν και ένθεν του δρόμου, που υποτίθεται είναι πεζοδρόμιο, δεν υπήρχε ούτε εκατοστό, για να κινηθεί κάποιος πεζός.
-Στην Γκλαβάνη ανάμεσα στις οδούς Δημητριάδος και Αλεξάνδρας (δρόμος ήπιας κυκλοφορίας) τα πεζοδρόμια ήταν κατειλημμένα από δίκυκλα και ποδήλατα, τη στιγμή που υπήρχαν κενές θέσεις για ποδήλατα στην ειδική κατασκευή, που τοποθέτησε πρόσφατα ο Δήμος Βόλου, όπως υπήρχαν και άδειες θέσεις πάρκιν για δίκυκλα λίγα μέτρα πιο πάνω από την Αλεξάνδρας επί της Γκλαβάνη.
-Στη Δον Δαλεζίου ανάμεσα σε Γαλλίας και Τ. Οικονομάκη ο πεζόδρομος έχει μετατραπεί σε πάρκιν αυτοκινήτων.
-Στον πεζόδρομο της οδού Ερμού εκτός των δικύκλων υπήρχαν μέχρι και αυτοκίνητα.
-Στην πλατεία Ελευθερίας και συγκεκριμένα η οδός Αντωνοπούλου έχει γίνει ένα απέραντο πάρκιν και τα γύρω από την πλατεία πεζοδρόμια επίσης.
-Στην οδό Σπ. Σπυρίδη κάτω από την 28ης Οκτωβρίου στο δρόμο ήπιας κυκλοφορίας ούτε πεζός δεν μπορεί να περάσει από το πεζοδρόμιο από τα παρκαρισμένα δίκυκλα και από τα ποδήλατα, που είναι κλειδωμένα από τα κάγκελα.
Οι περιπτώσεις ήταν πάρα πολλές, αδύνατον να καταγραφούν όλες. Αυτό που προκαλεί τη μεγαλύτερη εντύπωση, είναι το γεγονός πως στους πεζόδρομους εκτός των παράνομα παρκαρισμένων δικύκλων και αυτοκινήτων, κινούνται οχήματα με άνεση ανάμεσα σε πεζούς και ιδίως μικρά παιδιά, με κίνδυνο για τη σωματική τους ακεραιότητα.
Το κέντρο του Βόλου και ειδικότερα τα πεζοδρόμια και οι πεζόδρομοι είναι απροσπέλαστα, δεν είναι φιλικά προς τον πεζό, τις μητέρες με καροτσάκια και ιδίως προς τα ΑμεΑ, η αναρχία κυριαρχεί και σε συνδυασμό με τις άλλες μορφές κατάληψης, όπως για παράδειγμα ζαρντινιέρες, καφάσια, πραμάτεια εμπορικών καταστημάτων κ.ά. αποτελούν μια εκρηκτική κατάσταση χωρίς αρχή, μέσο και τέλος.
Πολίτες αναφέρουν ότι κάτι πρέπει να γίνει άμεσα και να δοθεί λύση. Το σίγουρο είναι ότι ο καθένας δεν μπορεί να έχει και από έναν τροχονόμο από πίσω του, για να τηρούνται τα προβλεπόμενα από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Όλα ξεκινούν από την κυκλοφοριακή παιδεία, που για τους Έλληνες είναι ανύπαρκτη, ενώ πρέπει να υπάρχει σεβασμός προς τον πεζό και το συνάνθρωπο.
Από την πλευρά τους οδηγοί δικύκλων επισημαίνουν την ανάγκη δημιουργίας και άλλων θέσεων στάθμευσης, έτσι ώστε να μην αναγκάζονται να παρκάρουν σε πεζόδρομους και πεζοδρόμια, αφού οι ελεύθεροι ή οριοθετημένοι ειδικοί χώροι πάρκιν είναι ελάχιστοι και δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της πόλης, η οποία θεωρείται πανελλαδικώς από τις πρώτες σε κυκλοφορία δικύκλων σε σχέση με τον αριθμό κατοίκων της.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το