Άρθρα

Ήρθε η ώρα της μεγάλης αλλαγής στη Θεσσαλία

Του Γιάννη Αναστασίου,
υποψήφιου περιφερειακού συμβούλου ΠΕ Μαγνησίας με την «Πρωτοβουλία»
του Δημήτρη Κουρέτα

Προτεραιότητα η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών,
η μείωση των ανισοτήτων και η αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου

Η παράταξη υπό τον Δημήτρη Κουρέτα δεν μηδενίζει το έργο της Περιφερειακής Αρχής. Επιθυμεί με τις προτάσεις και την κριτική της να συμβάλει στην αναπτυξιακή προοπτική της Θεσσαλίας που με την 12ετή καθοδήγηση του κ. Αγοραστού έκανε μικρότερα βήματα από αυτά που θα έπρεπε στην ισόρροπη αναλογική ανάπτυξη των τεσσάρων νομών που αποτελούν βάση των χαρακτηριστικών τους τη μικρογραφία της χώρας μας.
Ο Κώστας Αγοραστός είναι ένας μέτριος περιφερειάρχης που διακρίνεται και για διαχειριστική του ανεπάρκεια. Η απόδειξη για αυτή την πολιτική διαπίστωση προκύπτει από τα αναπτυξιακά αποτελέσματα της Θεσσαλίας και της σύγκρισής της με τις άλλες περιφέρειες της χώρας, αλλά και της Ευρώπης.

Ένας κρίσιμος δείκτης απόδειξης που πιστοποιεί τον πολιτικό χαρακτηρισμό του μέτριου διαχειριστή του περιφερειάρχη Θεσσαλίας, είναι τα αποτελέσματα που έχει καταγράψει η Θεσσαλία σε σχέση με τις άλλες ως προς την απορροφητικότητα των ΕΣΠΑ που έχει διαχειριστεί, των έργων γέφυρα από το ένα στο άλλο πλαίσιο στήριξης, αλλά και από την ιεράρχηση και ανορθολογική αξιολόγηση των προτάσεων χρηματοδότησης, οι οποίες στις περισσότερες των περιπτώσεων, αποτελούν προτάσεις των Δήμων της περιοχής, που όμως σε μεγάλο βαθμό ικανοποιούνται με μικροπολιτικά κριτήρια χωρίς ιεραρχημένο Στρατηγικό Σχεδιασμό και ουσιαστική διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες και τις ανάγκες της.
Η Περιφερειακή Αρχή Αγοραστού κρίνεται στο σύνολό της και όχι μόνο στον πλαίσιο της τελευταίας τετραετίας. Η έννοια του πολιτικού χρόνου για τον τρεις φορές περιφερειάρχη συνδέεται με την επικοινωνιακή προπαγάνδα στην οποία διαπρέπει με τα κοινοτικά χρήματα προβολής των ΠΕΠ, με τα οποία ελέγχει, ή μονοπωλεί τα ΜΜΕ, προβάλλοντας το ψευδεπίγραφο αφήγημά του περί κοσμογονικής αλλαγής της Θεσσαλίας, το οποίο στην πραγματικότητα δεν υφίσταται.
Είναι δε χαρακτηριστικό της πολιτικής κουτοπονηριάς του περιφερειάρχη Κ. Αγοραστού το γεγονός ότι σπεύδει να οικειοποιηθεί τις πολιτικές πρωτοβουλίες των κυβερνήσεων σε κρίσιμα αναπτυξιακά ζητήματα της περιοχής, βγάζοντας ωστόσο περίτεχνα πολιτικά την ουρά του εκτός, όταν αυτές οι πολιτικές υστερούν και είναι προβληματικές.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι επιπτώσεις του Ιανού όταν πλημμύρισε η Καρδίτσα και ο θεσσαλικός κάμπος ή οι πρόσφατες φωτιές στη Μαγνησία. Για τις επιπτώσεις του Ιανού έφταιγε η κλιματική αλλαγή και το κράτος που δε χρηματοδοτούσε αντιπλημμυρικά έργα και όχι η οκταετή ανυπαρξία διεκδίκησης από την Περιφέρεια πόρων και ωρίμανσης μελετών για τη δρομολόγηση αναγκαίων παρεμβάσεων που θα απέτρεπαν την καταστροφή.

Για τις πυρκαγιές στις χορτολιβαδικές εκτάσεις του Βόλου, της Αγχιάλου, του Δήμου Ρήγα Φεραίου και του Αλμυρού, έφταιγε ο συντονιστής της ΠΥ, ενώ τα πολιτικά πρόσωπα της Περιφέρειας που έχουν τις αρμοδιότητες της αντιπυρικής προστασίας και ελέγχου, δήλωναν πως δεν φέρουν καμία ευθύνη τη στιγμή που στο Συντονιστικό Όργανο που προΐσταται η αντιπεριφερειάρχης δεν είχε γίνει αντιληπτό ότι, οι Δήμοι δεν είχαν ούτε καν γεννήτριες στα αντλιοστάσια ώστε να μη μείνουν χωρίς νερό τα χωριά την ώρα της μάχης, ή δεν είχαν ακόμη βγάλει τους αναδόχους της αντιπυρικής προστασίας.
Ένα κλασικό πλέον παράδειγμα αυτής της κουτοπόνηρης πολιτικής οικειοποίησης πρωτοβουλιών της κεντρικής διοίκησης από την Περιφερειακή Αρχή, είναι το έργο της Κάρλας, το οποίο ανατέθηκε από το υπουργείο στην Περιφέρεια για να διεκπεραιώσει με πλήρη χρηματοδότηση τις τελευταίες εργολαβίες, όταν δηλαδή το έργο είχε φτάσει ήδη στο 94% της ολοκλήρωσής του. Ο Κώστας Αγοραστός σε ένα κρεσέντο προπαγάνδας έπεισε όλους τους Θεσσαλούς ότι αυτός έκανε το έργο της Κάρλας για το οποίο βραβεύεται συνεχώς (!), όπως έπεισε τους πολίτες πως πίσω από το υποβρύχιο μουσείο της Αλοννήσου, βρίσκεται ο ίδιος, ενώ πρόκειται για καθυστερημένη εναρμόνιση της νομοθεσίας από το υπουργείο Πολιτισμού σε σχέση με το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο των υποβρύχιων μουσείων που διεκδικούσε η Αλόννησος μαζί με άλλα νησιά της χώρας.
Τα μεγάλα οδικά έργα της περιοχής σε μεγάλο βαθμό υλοποιήθηκαν ως τεχνική διεκπεραίωση από την Περιφέρεια του σχεδιασμού του υπουργείου Υποδομών. Οι εργολαβίες των τμημάτων του E 65 και οι συνδέσεις της Λάρισας με τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα, παραμένουν ημιτελείς, ενώ δεν έχουν δρομολογηθεί οι οδικές συνδέσεις Φαρσάλων – Λάρισας, Μικροθηβών – Φαρσάλων, η παράκαμψη του Τυρνάβου και ο Περιφερειακός του Βόλου. Η περίπτωση του Περιφερειακού του Βόλου, όπως και το υπό διεκδίκηση έργο του νέου κτιρίου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της πόλης, είναι δε, χαρακτηριστικά παραδείγματα της λάθος ιεράρχησης και της κατανομής των πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας, η οποία επιλέγει αντί αυτών να χρηματοδοτήσει με 15 εκ. ευρώ τη σύνδεση του Ρακοπόταμου με το Κεραμίδι και την κατασκευή με 10 εκ. του λάθους έργου του ποδηλατοδρομίου στον Βόλο.

Η χρηματοδότηση επίσης σε κάθε κωμόπολη της Θεσσαλίας κατασκευής χλοοτάπητα 5ης γενιάς για τις ερασιτεχνικές ομάδες της περιοχής σε συνδυασμό με τα προαύλια των εκκλησιών και την χωρίς έλεγχο χρηματοδότηση πολιτιστικών εκδηλώσεων, καθιστά τη διαχείριση του πορτοφολιού των Θεσσαλών πολιτών από την Περιφερειακή Αρχή προβληματική. Προβληματική είναι και η εκτίναξη του κόστους του αποχιονισμού στους τέσσερις νομούς, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δημοσιοποιηθεί, φαίνεται σημαντική αύξηση διάθεσης πόρων σε σχέση με την περίοδο όπου την αρμοδιότητα είχαν οι αιρετές νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις.
Η απουσία πραγματικής διαβούλευσης με τους δήμους και τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλίας αποτελεί μία από τις κρίσιμες αδυναμίες της Περιφερειακής Αρχής Αγοραστού.
Η διαβούλευση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του δημοκρατικού προγραμματισμού και ιεράρχησης των αναγκών της περιφερειακής ανάπτυξης, η οποία ως ευρωπαϊκό κεκτημένο πλέον οφείλουμε να της δώσουμε προοδευτικά χαρακτηριστικά που στηρίζουν τους πολίτες μειώνοντας το χάσμα και τις ανισότητες. Ο κ. Αγοραστός και η ομάδα του, όχι μόνο στην πραγματικότητα δεν διαβουλεύεται με την τοπική κοινωνία, αλλά στην ουσία η Περιφέρεια δεν έχει το δικό της σχέδιο και όραμα για την ανάπτυξη της Θεσσαλίας. Αρκείται στις γενικές κατευθύνσεις των στόχων του ΕΣΠΑ και στην καθυστερημένη διεκπεραίωση των στόχων που τίθενται από το εκάστοτε πρόγραμμα, χωρίς στην πραγματικότητα να εξειδικεύει και να λαμβάνει πρωτοβουλίες για τη εξεύρεση λύσεων σε κρίσιμους παραγωγικούς τομείς, όπως η αγροτική οικονομία, η τυποποίηση των προϊόντων, ο τουρισμός και η διασύνδεσή όλων των κλάδων της τοπικής περιφερειακής οικονομίας μεταξύ τους.

Η αδιαφορία για την προβολή και το μάρκετινγκ του αεροδρομίου Κεντρικής Ελλάδος στην Αγχίαλο, ως το μέσο – πλεονέκτημα, για την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού όλης της Θεσσαλίας, όπως και η με ρυθμούς χελώνας αξιοποίηση των πόρων που υπάρχουν για την ανάδειξη και ενοποίηση των αρχαίων θεάτρων της Λάρισας και των Μικροθηβών και της σύνδεσής τους με τα Μετέωρα και τον μύθο της Αργούς και το λιμάνι του Βόλου ως μία πολιτιστική διαδρομή που θα έχει κατάληξη το Τρενάκι του Πηλίου, δείχνουν την έλλειψη οράματος της Περιφερειακής Αρχής που έχει αποτύχει να δώσει ουσιαστικό πολιτικό περιεχόμενο στον θεσμό της περιφερειακής αυτοδιοίκησης.
Η παράταξή μας «Πρωτοβουλία» με υποψήφιο υποψήφιο περιφερειάρχη τον Δημήτρη Κουρέτα έχει προοδευτική ταυτότητα και αναπτυξιακό όραμα για τη Θεσσαλία, που όμως δεν διαχωρίζει, αλλά ενώνει τους πολίτες από διαφορετικές πολιτικές αφετηρίες, γιατί θέτει στην κρίση τους σύγχρονες ρεαλιστικές προτάσεις και στόχους που με τους σωστούς ανθρώπους στη διοίκηση της Περιφέρειας μπορούν να οδηγήσουν τη Θεσσαλία σε πραγματικό αναπτυξιακό άλμα, που θα μεταφράζεται σε θέσεις απασχόλησης, βελτίωση της ποιότητας ζωής και μείωση των ανισοτήτων. Το περιβάλλον δε και η προστασία του βρίσκεται στον πυρήνα της πολιτικής μας πρότασης ως βασική αναπτυξιακή προϋπόθεση και όχι ως μικροπολιτική ανάγκη αποφυγής ευθυνών.

Η Περιφέρεια οφείλει ως πολιτικό όργανο να συμβάλει αποφασιστικά στην υλοποίηση των πολιτικών του κεντρικού κράτους, οφείλει ωστόσο από την άλλη να είναι και να παραμένει θεσμός διεκδίκησης που θα συνδιαμορφώνει με σοβαρότητα, αξιοπιστία και συγκεκριμένες προτάσεις, την αναπτυξιακή πολιτική της Θεσσαλίας.
Στην εκλογική αναμέτρηση που επίκειται οι πολίτες οφείλουν να σκεφτούν εάν ο μέτριος περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός έχει να δώσει κάτι περισσότερο μετά από 12χρονια εξουσίας, σε σχέση με την οραματική και ρεαλιστική πρόταση της «Πρωτοβουλίας» και τον Δημήτρη Κουρέτα για τη βελτίωση και αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της Θεσσαλίας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το