Οικονομία

Ηλεκτρονική «απόχη» για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα

ix

Άνοιξε ο δρόμος για την αποστολή ειδοποιητηρίων σε περίπου 700.000 Ελληνες ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων που αφορούν στην υποχρέωση ασφάλισης και την καταβολή προστίμου 250 ευρώ

Οσοι αγνοήσουν τα «ραβασάκια» αυτά απειλούνται με ποινή φυλάκισης, ακόμη πιο «τσουχτερά» πρόστιμα και φυσικά αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων.

Η πολυετής ύφεση στην Ελλάδα οδήγησε χρόνο με τον χρόνο όλο και περισσότερους ιδιοκτήτες στην επιλογή να μην ασφαλίσουν το όχημά τους, βοηθούμενοι και από την απουσία ελέγχου εκ μέρους του κράτους. Ενδεικτικά είναι και τα στοιχεία του «Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων» για την περυσινή χρονιά.

Σύμφωνα με αυτά, ενώ το 2014 ο αριθμός των αποζημιώσεων σε παθόντες που ενεπλάκησαν σε ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα ανήλθε σε 1.899, το 2015 «εκτοξεύθηκαν» στις 3.002. Παράλληλα, τα ποσά των αποζημιώσεων από 8 εκατ. ευρώ περίπου το 2014 αυξήθηκαν στα 12,7 εκατ. ευρώ το 2015. Ακόμη, αύξηση σημείωσε και ο αριθμός των αναγγελθεισών ζημιών από 3.301 το 2014 σε 3.694 το 2015, καθώς διογκώθηκε περαιτέρω ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων στη χώρα μας.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι οι πληροφορίες που διέρρεαν από την περυσινή χρονιά για την αποστολή ειδοποιητηρίων στους «αμελείς» ιδιοκτήτες οδήγησαν αρκετούς από αυτούς στην ασφάλιση του οχήματος. Ωστόσο, όπως αναφέρουν παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, τα πακέτα που επιλέγονται από την πλειοψηφία των ιδιοκτητών αφορούν μόνο τη βασική και υποχρεωτική ασφάλιση, χωρίς να καλύπτονται δηλαδή ουσιαστικές καλύψεις όπως είναι π.χ. η κλοπή, η πυρκαγιά ή άλλες ζημίες του οχήματος, καθώς και η νομική ευθύνη.

Σύμφωνα λοιπόν με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων -η οποία θα είναι η αρμόδια υπηρεσία για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων και τη συμμόρφωση των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών κυρώσεων και ποινών- θα διενεργεί διασταυρώσεις στοιχείων δύο φορές τον χρόνο (σε συγκεκριμένες ημερομηνίες). Η διασταύρωση των στοιχείων θα γίνεται μέσω τριών αρχείων:

• Του αρχείου της ΓΓΔΕ, όπως αυτό ενημερώνεται με τις μεταβολές και τις νέες άδειες κυκλοφορίας που εκδίδονται από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων καθώς και με τις μεταβολές (όπως ακινησίες) των κατά τόπους ΔΟΥ.

• Του αρχείου του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων (εφεξής Κέντρο Πληροφοριών), για τα οχήματα που είναι ασφαλισμένα.

• Των αρχείων οποιασδήποτε άλλης δημόσιας υπηρεσίας ή υπουργείου που νομιμοποιείται σύμφωνα με τη νομοθεσία να εκδίδει άδεια κυκλοφορίας οχημάτων, στα οποία τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των οχημάτων αυτών.

Οι ιδιοκτήτες θα ειδοποιούνται είτε μέσω του taxisnet (εφόσον είναι πιστοποιημένοι χρήστες) είτε μέσω επιστολής στην ταχυδρομική διεύθυνση κατοικίας τους, προκειμένου να προβούν άμεσα στην ασφάλιση του οχήματός τους και εντός 15 ημερών θα πρέπει να προχωρήσουν στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος του προσκομίζοντας σε ασφαλιστική επιχείρηση το ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους 250 ευρώ και προαιρετικά την ειδοποιητήρια επιστολή.

Σε περίπτωση μη εμφάνισης η Δ.ΗΛΕ.Δ. σε εύλογο χρόνο -και πάντως όχι πέραν διμήνου από τη διενέργεια της διασταύρωσης για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων- θα στείλει τα στοιχεία του οχήματος στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή, για την σε βάρος του επιβολή των κυρώσεων και ποινών που προβλέπονται από τον νόμο. Οσοι… αγνοήσουν το «ραβασάκι», θα έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων και υψηλότερο χρηματικό πρόστιμο που θα φτάνει τα 500 ευρώ.

Εάν πάρουν κλήση
Τι πρέπει να κάνουν όσοι έχουν απαλλαγεί

Ο ιδιοκτήτης που δεν υποχρεούται να προβεί σε ασφάλιση του οχήματός του για οποιονδήποτε λόγο -όπως για παράδειγμα εάν υπάρχει απαλλαγή υποχρέωσης ή μπορεί να τεκμηριωθεί η ακινησία του οχήματος ή έχει διαπιστωθεί λάθος στα στοιχεία ασφάλισης ή κυκλοφορίας- θα μπορεί να απευθύνεται στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες (ΔΟΥ, Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Ασφαλιστική Επιχείρηση, Αστυνομία), προκειμένου να ενημερώσουν τα αρχεία τους και στη συνέχεια την Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για τον αποχαρακτηρισμό του οχήματος ως ανασφάλιστου.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το