Πολιτισμός

Ίδια τα αρχαία με τα νέα ελληνικά; – Παρουσιάστηκε χθες το βιβλίο του Ασημάκη Φλιάτουρα για την ελληνική γλώσσα 

Πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ στη Χάρτα η παρουσίαση του βιβλίου του Ασημάκη Φλιάτουρα «Η μορφολογική αλλαγή στην ελληνική γλώσσα – Μια σύγχρονη και συνοπτική παρουσίαση» (εκδόσεις Πατάκη). Ο βασικός σκοπός του βιβλίου είναι να δείξει πώς η ελληνική γλώσσα μετεξελίχθηκε από την αρχαία ελληνική προς τη νέα ελληνική.
Το βιβλίο παρουσίασε η Ελένη Μότσιου, επίκουρη καθηγήτρια γλωσσολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης και ο συγγραφέας.

Ο κ. Ασημάκης Φλιάτουρας, λέκτορας Ιστορικής Γλωσσολογίας στο Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, τόνισε πως πρόκειται για ένα βιβλίο που απευθύνεται σε γλωσσολόγους, σε φιλολόγους και γενικά σε εκπαιδευτικούς, αλλά φυσικά και σε όλους τους λάτρεις της ελληνικής γλώσσας και της γλωσσολογίας.
«Ο βασικός σκοπός του βιβλίου είναι να δείξει πώς η ελληνική γλώσσα μετεξελίχθηκε από την αρχαία ελληνική προς τη νέα ελληνική, με βάση ποιους μηχανισμούς έγινε αυτή η εξέλιξη και να δώσει τις βασικές κατηγοριοποιήσεις αυτού του φαινομένου. Τελικά πίσω από αυτό κρύβεται μία προσπάθεια: Να δείξουμε ότι τα αρχαία δεν είναι ίδια με τα νέα ελληνικά» ανέφερε.

Όπως σημείωσε ο συγγραφέας, η γλώσσα αλλάζει για πολλούς λόγους. «Μπορούμε να τους κατατάξουμε σε δυο μεγάλες κατηγορίες. Στους καθαρά γλωσσικούς λόγους, σε μια προσπάθεια η γλώσσα να έχει καλύτερη επικοινωνιακή λειτουργία, να είναι περισσότερο απλή, να έχει κανονικότητα και συμμετρία. Η δεύτερη κατηγορία είναι οι εξωγλωσσικοί λόγοι. Δεν έχουν να κάνουν με το ίδιο το σύστημα, αλλά έχουν να κάνουν με την κοινωνία, με τις κοινωνικές ανάγκες, με την επιστημονική ανάπτυξη, ό,τι έχει να κάνει με το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο και σε αυτό βέβαια παίζει ρόλο και η γλωσσική πολιτική σε κάποιο βαθμό» ανέφερε.

Ο κ. Ασ. Φλιάτουρας τόνισε ότι οι νέοι αγαπούν την ελληνική γλώσσα και προσπαθούν να την μάθουν σε όλα της τα υποσυστήματα. «Το λάθος των εκπαιδευτικών είναι ότι νομίζουν πως η ελληνική γλώσσα είναι μόνο η γλώσσα του σχολείου. Υπάρχουν πάρα πολλά υποσυστήματα της γλώσσας, όπως το λόγιο, το πιο λαϊκό, η αργκό. Πλούσιος χρήστης της ελληνικής γλώσσας θεωρείται αυτός που μπορεί να χειρίζεται πολύ καλά όλα της τα υποσυστήματα» κατέληξε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το