Τοπικά

Η τράπεζα θεμάτων δυσκόλεψε τους μαθητές

 

Δυσκολίες συνάντησαν οι μαθητές της Α’ Τάξης Λυκείου με την τράπεζα θεμάτων, η οποία εφαρμόστηκε μετά από αρκετά χρόνια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις ανάμεσα στον προφορικό και τον γραπτό βαθμό και οι επιδόσεις αρκετών μαθητών να μην είναι ικανοποιητικές.

Οι βαθμολογίες που έλαβαν αρκετοί μαθητές, ήταν μικρότερες των προσδοκιών τους και αν δεν υπήρχε ο πολύ χαμηλός πήχης με τον βαθμό για να προάγεται κάποιος στην επόμενη τάξη, θα είχαμε και αρκετούς μετεξεταστέους.
Όπως αναφέρουν διευθυντές Λυκείων, με την τράπεζα θεμάτων παρουσιάστηκε το φαινόμενο οι πολύ καλοί μαθητές να γράψουν κοντά στις δυνατότητές τους, αλλά οι μέτριοι και πιο χαμηλοί στις γνώσεις μαθητές, να κατρακυλήσουν σε χαμηλές βαθμολογίες.
Και οι καθηγητές του Νομού δίνουν διάφορες ερμηνείες για αυτή την εξέλιξη.
Η πρώτη και βασικότερη είναι πως μετά από ενάμιση χρόνο τηλεκπαίδευσης οι μαθητές έχουν αποκτήσει αρκετά γνωστικά κενά που δεν ήταν δυνατόν να καλυφθούν μέσα σε μια χρονιά, η οποία, επίσης, είχε πολλές δυσκολίες με τα συνεχή κρούσματα και τις απουσίες μαθητών και εκπαιδευτικών.
Επίσης οι μαθητές δεν είχαν δώσει για δύο χρόνια γραπτές ενδοσχολικές εξετάσεις, επομένως δεν διέθεταν εμπειρία διαχείρισης αυτών των καταστάσεων.
Η τράπεζα θεμάτων εφαρμόστηκε στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου μετά από αρκετά χρόνια.
Οι καθηγητές επέλεγαν από την τράπεζα τα δύο από τα τέσσερα θέματα που εξετάζονταν συνολικά οι υποψήφιοι.
«Για το κάθε θέμα είχαμε τρεις επιλογές. Επιλέγαμε το ζήτημα που θεωρούσαμε ότι ήταν πιο κοντά σε αυτά που είχαμε διδάξει» ανέφερε μαθηματικός και συμπλήρωσε πως «παρά ταύτα οι επιδόσεις πολλών μαθητών δεν ήταν οι αναμενόμενες. Οι αποκλίσεις ανάμεσα στην προφορική και τη γραπτή βαθμολογία ήταν μεγάλες, μέχρι και πέντε με επτά βαθμούς».
Τα πράγματα για τους μαθητές θα ήταν ακόμη πιο δύσκολα, αν εφαρμοζόταν η αρχική σκέψη του υπουργείου Παιδείας να βαθμολογούν τα γραπτά με καλυμμένο το όνομα καθηγητές άλλων σχολείων.
Τώρα τα γραπτά βαθμολογούνταν από τους καθηγητές του σχολείου, οπότε γνώριζαν την ποιότητα των μαθητών τους, τα δυνατά και αδύνατα σημεία, τι είχαν διδάξει.
Οι καθηγητές κλήθηκαν να διδάξουν όλη τη διδακτέα ύλη ξαφνικά προς το τέλος της σχολικής χρονιάς.
«Οι χαμηλές επιδόσεις στις γραπτές εξετάσεις ισοφαρίστηκαν κάπως από τον υψηλότερο συντελεστή βαρύτητας που αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας για τους προφορικούς βαθμούς. Ο τελικός βαθμός προέκυπτε από μια αναλογία 60% στον προφορικό βαθμό και 40% στον γραπτό βαθμό» ανέφερε διευθυντής.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το