Τοπικά

Η Τουρκία ο καλύτερος πελάτης της Ελλάδας

unnamed

Τη Μαγνησία  ως τουριστικό προορισμό των Τούρκων τουριστών, αλλά και την πλούσια ποικιλία των προϊόντων που παράγει ο Νομός είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν Έλληνες και κυρίως Τούρκοι εκπρόσωποι Επιμελητηρίων κατά τη διάρκεια της 3ης ελληνοτουρκικής έκθεσης EXPO AEGEAN 2015 που πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη και το Αϊβαλί από τις 21 έως τις 23 Αυγούστου. Το Επιμελητήριο Μαγνησίας, ως μέλος του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών, συμμετείχε τόσο στην έκθεση όσο και στο Ελληνο – Τουρκικό Φόρουμ για τον τουρισμό, .

Το Σάββατο 22/8/2015, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου Λέσβου ξεκίνησε το διήμερο Ελληνοτουρκικό Τουριστικό Forum, με τους ομιλητές να τονίζουν ότι στην παρούσα οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα μας, πρέπει να αναζητηθούν τρόποι ανάπτυξης των τοπικών οικονομιών με την ανάπτυξη του τουρισμού και την προσπάθεια για δημιουργία κοινών πακέτων με την ευρύτερη περιοχή του Αϊβαλί.

Στο φόρουμ συμμετείχαν πολλοί Τούρκοι επιχειρηματίες, ενώ παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία για τις σχέσεις εμπορίου και τουρισμού μεταξύ των δύο γείτονων χωρών. Μάλιστα, όπως προκύπτει από στοιχεία του Ελληνοτουρκικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, η Τουρκία αποτελεί το νούμερο 1 «πελάτη» της Ελλάδας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, το συνολικό εμπόριο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας το 2014 ανήλθε σε 4,2 δισ. ευρώ. Οι ελληνικές εξαγωγές ανήλθαν σε 3,1 δισ. ευρώ.

Οι συνολικές ελληνικές επενδύσεις την Τουρκία που έχουν πραγματοποιηθεί από 500 ελληνικές εταιρίες έχουν ξεπεράσει τα 8 δισ. ευρώ, ενώ οι τουρκικές επενδύσεις μόλις και μετά βίας φτάνουν τα 70 εκατ. ευρώ από οκτώ τουρκικές επιχειρήσεις.

Στον τουριστικό τομέα το 2014 1 εκατ. Τούρκοι τουρίστες επισκέφτηκαν την Ελλάδα, ενώ 850.000 Έλληνες επισκέφτηκαν την Τουρκία.

Στον χαιρετισμό του κατά την έναρξη των εργασιών του φόρουμ, ο κ. Μπασδάνης υπογράμμισε την ανάγκη να διευρυνθούν οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, που έχουν τόσα κοινά στοιχεία και ανέλυσε τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί το Επιμελητήριο Μαγνησίας προς την κατεύθυνση αυτή, αναφερθείς στην συμμετοχή του Επιμελητηρίου σε όλες σχεδόν τις πολιτισμικές και εμπορικές εκδηλώσεις (εκθέσεις, ημερίδες, φόρουμ κλπ) που έχουν γίνει μεταξύ των δύο χωρών για την προώθηση και προβολή της Μαγνησίας ως τουριστικό προορισμό.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το