Άρθρα

Η κρίσιμη αλυσίδα της ειδικής εκπαίδευσης: «Αξιολόγηση, λήψη διδακτικών αποφάσεων, αποτελεσματικές παρεμβάσεις»

Η διδασκαλία και η παρέμβαση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες είναι σίγουρα ένα απαιτητικό και δύσκολο έργο. Η μοναδικότητα των παιδιών και η πολυπλοκότητα των δυσκολιών τους είναι τέτοια, που οι εκπαιδευτικοί κάθε φορά πρέπει να εξαντλούν τη δημιουργικότητά τους για να δομούν την κατάλληλη παρέμβαση. Πόσο μάλλον, όταν αυτή γίνεται στα πλαίσια της γενικής τάξης από εκπαιδευτικούς που έχουν να διαχειριστούν 20 με 25 ακόμα παιδιά.
Πολλές φορές αναδεικνύεται η ανάγκη ύπαρξης μιας «πεπατημένης», που θα ακολουθήσουμε και θα μας οδηγήσει με ασφάλεια στα επιθυμητά αποτελέσματα. Όμως το κάθε παιδί είναι μοναδικό! Και ο αγώνας για την αποτελεσματική διδασκαλία και υποστήριξή του καθημερινός και αδιάλειπτος! Η έλλειψη αυτού του «μονοπατιού» δημιουργεί συνθήκες μεγάλου εργασιακού φόρτου και άγχους που πολλές φορές μετατρέπεται σε εύκολες λύσεις «ό,τι βρω, ό,τι μου δώσει η συνάδελφος».

Η αλυσίδα «Αξιολόγηση, λήψη διδακτικών αποφάσεων, αποτελεσματικές παρεμβάσεις» είναι αδιαπραγμάτευτη. Πρώτος και κρίσιμος κρίκος αυτής της αλυσίδας είναι η αξιολόγηση, στόχος της οποίας είναι να συγκεντρώνει πληροφορίες τις οποίες ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να τις συνθέσει, να τις ερμηνεύσει και να καταλήξει σε αποφάσεις που θα τον βοηθήσουν να κουμπώσει τον επόμενο σημαντικό κρίκο: τη λήψη των κρίσιμων αποφάσεων για τον σχεδιασμό παρέμβασης.
Η αποτελεσματική παρέμβαση βασίζεται στην αξιολόγηση και στην επιλογή των κατάλληλων διδακτικών στόχων. Είναι προσανατολισμένη στα βασικά ελλείμματα και όχι στις διάφορες ενδείξεις δυσκολιών. Στην επιτυχημένη παρέμβαση οι εκπαιδευτικοί βασίζονται στις δυνατότητες του μαθητή με σκοπό να εξοβελίσουν τις αδυναμίες του και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια οφείλουν να χαρακτηρίζονται από συνέπεια και σταθερότητα.

Οι ειδικοί παιδαγωγοί έχουν ισχυρό επιστημονικό υπόβαθρο, το οποίο χρειάζεται συνεχώς να επικαιροποιείται, έτσι έχοντας τα κατάλληλα εργαλεία για την αξιολόγηση και μιας μεγάλης δεξαμενής επιστημονικά τεκμηριωμένου και εμπειρικά λειτουργικού διδακτικού υλικού, μπορούν να κάνουν «θαύματα» προς όφελος των μαθητών τους! Υπάρχουν προγράμματα που προσφέρουν τα εργαλεία αυτά! Δείτε ένα από τα δυναμικότερα, εγκυρότερα και πιο γνωστά προγράμματα που απαντούν στις ανάγκες αυτές!
https://tzivinikou.ll-learning.uth.gr/epimorfwtikoprogramma-eidiki-agwgi/

Share

Πρόσφατα άρθρα

«Έγινε λάθος…» – Τι είπε στους αστυνομικούς ο σύντροφος της 41χρονης εγκύου

Λίγες κουβέντες πρόλαβαν να αποσπάσουν οι αστυνομικοί που έχουν αναλάβει τη διαλεύκανση της υπόθεσης της…

9 Ιανουαρίου 2024

Κορονοϊός: Συναγερμός για 206 νέες εισαγωγές στα νοσοκομεία – Οι συνολικές νοσηλείες

Προβληματισμό έχουν σκορπίσει σε ιατρικό προσωπικό και ηγεσία του υπουργείου Υγείας η μεγάλη διασπορά του…

9 Ιανουαρίου 2024

Γάμος ομόφυλων ζευγαριών: Στα δύο η ΝΔ – Οι διαφωνούντες και τα αιτήματα για «πειθαρχία»

Θέμα ωρών να αποκαλυφθούν δια στόματος Κυριάκου Μητσοτάκη οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου για το…

9 Ιανουαρίου 2024

Υπουργικό: Σχέδιο για συμπληρωματικό φόρο 15% σε πολυεθνικές και μεγάλους ομίλους επιχειρήσεων

Σχέδιο νόμου που αφορά σε ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής Οδηγίας, το οποίο προβλέπει τη θέσπιση ενός…

9 Ιανουαρίου 2024

Στέφανος Κασσελάκης: Το 62% των πολιτών έχει αρνητική γνώμη για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ – Δημοσκόπηση ALCO

Περαιτέρω πτώση, σε δημοσκοπικό επίπεδο, σημείωσε η δημοτικότητα του νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική…

9 Ιανουαρίου 2024

Αντιμέτωπος με φυλάκιση έως 3 έτη ο διαζευγμένος γονέας που παρεμποδίζει την επικοινωνία του παιδιού με τον άλλο γονιό

Ο διαζευγμένος γονέας που παρεμποδίζει την επικοινωνία του παιδιού του με τον φυσικό πατέρα ή…

9 Ιανουαρίου 2024