Τοπικά

Γκράφιτι και κατασκευές μαθητών μεταμορφώνουν τη σχολική αυλή του 1ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας (photos)

Γκράφιτι με όμορφα μηνύματα και κατασκευές μεταμορφώνουν τον αύλειο χώρο του 1ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας μέσα από προγράμματα που συμμετέχουν καθηγητές και μαθητές, με στόχο η αυλή να γίνεται πιο ελκυστική και οι έφηβοι να σέβονται ακόμη περισσότερο τον χώρο που περνούν τις περισσότερες ώρες της ημέρας.

Η πρωτοβουλία ξεκίνησε πέρυσι στο σχολείο με την πραγματοποίηση δύο προγραμμάτων το ένα με θέμα «η τέχνη των γκράφιτι» και το άλλο που αφορούσε στην αναβάθμιση του αύλειου χώρου μέσω της ζωγραφικής.

Στις δράσεις συμμετείχαν μαθητές με την καθοδήγηση της διευθύντριας κ. Βάσσας Παρασκευά και των εκπαιδευτικών κ.κ. Ελένης Κόκκαλη, Βασιλικής Βλάχου και Μιχάλη Μύρικνα.
Μάλιστα οι μαθητές επισκέφθηκαν σχολεία άλλων πόλεων και μελέτησαν τις παρεμβάσεις στις αυλές τους λαμβάνοντας ιδέες.
Το διδακτήριο του 1ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας κτίστηκε το 1972 διαθέτοντας μια απίστευτη θέα και μια ηλιοφάνεια που βοηθά ιδιαίτερα τον χειμώνα.

«Είναι βέβαια ένα παλιό διδακτήριο και είμαστε σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες για τη συντήρησή του» τόνισε η κ. Παρασκευά και πρόσθεσε πως «το πρόβλημά μας είναι ότι έχουμε χαμηλά κάγκελα και μπαίνουν εξωσχολικοί, με αποτέλεσμα τα προηγούμενα χρόνια να σημειώνονταν βεβηλώσεις του χώρου, όπως αναγραφή άσχημων συνθημάτων στους τοίχους. Για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση, ξεκινήσαμε μια προσπάθεια μόνοι μας καθαρίζοντας και βάφοντας την αυλή κατά τόπους με γκράφιτι στο πλαίσιο ενός πολιτιστικού προγράμματος. Στόχος μας ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές, προκειμένου αφενός οι ίδιοι να μην γράφουν γκράφιτι, αφετέρου να ενοχλούνται, όταν άλλοι λερώνουν τους τοίχους».
Μέσα από το πρόγραμμα που διεξαγόταν πάντα την Κυριακή, οι μαθητές δημιούργησαν όμορφα σχέδια στον τοίχο του αύλειου χώρου, αλλά και στις σκάλες, καθώς και έξω από το κυλικείο, στην πόρτα.

Παγκάκια από παλέτες
Συγχρόνως οι μαθητές κατασκεύασαν παγκάκια και τραπέζια από παλέτες, για να μπορούν να έχουν και άλλα σημεία να κάθονται στον αύλειο χώρο.
Ο μαθητής της Γ’ Τάξης Λυκείου Παναγιώτης Τσινίκας που πέρυσι είχε πρωταγωνιστικό ρόλο και του αρέσει ιδιαίτερα το σχέδιο, επισήμανε πως «ήταν πολύ δημιουργικό αυτό που κάναμε στο σχολείο. Γεμίσαμε την αυλή και γενικότερα το διδακτήριο με καλαίσθητα γκράφιτι που περνούν όμορφα μηνύματα. Μάλιστα συμμετείχαν όλοι οι μαθητές, ενώ πήγαμε στην Αθήνα και είδαμε από κοντά μεγάλα γκράφιτι στο Γκάζι».

Αντιλήφθηκαν τη σημασία τους
Από την πλευρά του ο μαθητής της Γ’ Τάξης Γιώργος Χρηστομάνος επισήμανε πως «η κύρια βοήθεια του προγράμματος ήταν το να αποτρέψει μαθητές να γράψουν στους τοίχους ακατάλληλα συνθήματα και να τους βρωμίσουν. Και αποδείχθηκε μέχρι στιγμής ότι οι μαθητές σέβονται τον χώρο και τις καλλιτεχνίες που έχουν σχεδιαστεί. Μάλιστα στους μαθητές μοιράστηκε και ένα ερωτηματολόγιο, όπου η συντριπτική πλειονότητα θεωρεί πως αποτελεί ένα είδος τέχνης και θα πρέπει να προωθηθεί περισσότερο στα σχολεία».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το