Τοπικά

Το γκαράζ της Φιλελλήνων αναζητά ανάδοχο- Να μείνει στο Δήμο ζήτησε η αντιπολίτευση

filellinon-864x400_c

Το δημοτικό συμβούλιο κατά πλειοψηφία ενέκρινε τη μελέτη και τον τρόπο  εκτέλεσης ολοκλήρωση του έργου »Πολυώροφο κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων στη διασταύρωση των οδών Δημητριάδος- Φιλελλήνων», κατ” εκτίμηση προϋπολογισμού 2.400.000,00€. Το έργο θα επαναδημοπρατηθεί.

Η ομάδα των ανεξάρτητων συμβούλων κατήγγειλε την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να ολοκληρώσει την “εκ των πραγμάτων αδιέξοδη και αποικιοκρατικής έμπνευσης δημιουργία χώρου στάθμευσης στην οδό Φιλελλήνων ,σε οικόπεδο ιδιοκτησίας του Δήμου Βόλου,  με την ίδια λογική και τα ίδια χαρακτηριστικά.

Το έργο βαίνει προς δημοπράτηση με το ποσό των 2.400.000 Ευρώ. Μέσα σ’ αυτό ενυπάρχει το ανάλογο και προβλεπόμενο εργολαβικό κέρδος.

Το ποσό της επιβάρυνσης ανέρχεται στο ύψος των 287.100 Ευρώ.

Μετά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για έκπτωση του προηγούμενου εργολάβου και την εκκαθάριση του έργου, ο Δήμος είναι υποχρεωμένος για 30 χρόνια να δίνει , μετά από ανάλογη απόφαση δικαστηρίου που θα εκδοθεί, περίπου 130.000 Ευρώ κάθε χρόνο. Αυτό είναι και περίπου το αντισταθμιστικό  <<όφελος>> που ζητά από τον ανάδοχο η Δημοτική Αρχή.

Στο προεκτιμώμενο κόστος που περιλαμβάνεται στη πρόταση της Δημοτικής Αρχής από τα 2.400.000 Ε το ποσό που αφορά στην ανωδομή ,που υπολείπεται να κατασκευαστεί ,είναι περίπου 1.100.000 Ε συμπεριλαμβανομένου  του ΦΠΑ και του εργολαβικού οφέλους. Από τη δεύτερη κατηγορία προϋπολογισμού και στη κατηγορία των ηλεκτρομηχανολογικών το ποσό που αναλογεί στην ανωδομή είναι περίπου 600.000 Ε . Από τα δυο προηγούμενα συνάγεται ότι το κόστος ολοκλήρωσης του έργου ,μόνο αυτού που έχει κατασκευαστεί δηλαδή του υπογείου, και με δεδομένα που χρησιμοποιεί η Δημοτική Αρχή ,ανέρχεται στο ύψος των 700.000 Ε.

“Ποσό που μπορεί να μειωθεί σημαντικά αν αναλάβει ο Δήμος την όλη κατασκευή”, τόνισαν οι ανεξάρτητοι. Να θυμίσουμε ότι το υπόγειο μαζί με ένα μικρό τμήμα στο ισόγειο καλύπτουν 160 περίπου θέσεις στάθμευσης. Το τμήμα πάνω από το ισόγειο περιλαμβάνει περί τις 115 θέσεις. Δηλαδή για να λειτουργήσουν οι 160 θέσεις απαιτείται το ποσό των 700.00 Ε και για τις 115 θέσεις το ποσό των 1.700.000 Ε .

Σύμφωνα με την πρόταση:Αν λειτουργήσει μόνο το υπόγειο και τις τρεις θέσεις του ισογείου Parking μόνη της θα έχει το παρακάτω περίπου κοστολόγιο λειτουργίας ανά έτος.

α) ΕΣΟΔΑ: Με μέσο όρο στάθμευσης 5 ωρών ανά θέση και για 156 θέσεις με     τίμημα 6,63 Ε ανα θέση ανά 5 ωρο και για 365 ημέρες έχει έσοδα 380.000 Ε περίπου. Τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι από στοιχεία του Δήμου που αναφέρονται στην εκκαθάριση του έργου.

β) ΕΞΟΔΑ:  1. Οφειλή που προκύπτει από την εκκαθάριση του έως τώρα έργου 130.000

Για τη λειτουργία του θα απαιτηθούν περίπου 6 εργαζόμενοι ( με ικανοποιητικό μισθό και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη με μικτό κόστος 1200 Ε περίπου ανά εργαζόμενο . Δηλαδή 6*1200 Ε = 85000 Ε ( στρογγυλοποιημένο

Διάφορα έξοδα λειτουργίας περίπου 70.000 Ε

ΣΥΝΟΛΑ: ΕΣΟΔΑ 380.000 Ε  ΕΞΟΔΑ : 285.000 Ε

ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΒΟΛΟΥ 95.000 Ε ΑΝΑ ΕΤΟΣ ( περίοδος απόσβεσης της επένδυσης περί τα 8 χρόνια που θεωρείται ακόμη και με δεδομένα ανθούσας οικονομίας εξαιρετικά συμφέρουσα)

Η ΠΡΟΤΑΣΗ 

Το κτίριο παραμένει στη κατασκευαστική φάση που τώρα βρίσκεται ,αποπερατώνεται με ίδιους πόρους του Δήμου, δεν παραχωρείται σε κανέναν ιδιώτη και το διαχειρίζεται αποκλειστικά ο ίδιος, δίνοντας εργασία σε 6 συμπολίτες. Στο ισόγειο διαμορφώνεται πλατεία ,με χώρο πρασίνου χαμηλής βλάστησης, αποτελώντας συνέχεια του Πάρκου του Α. Κωνσταντίνου και δίνοντας <<αέρα >> στην ευρύτερη αστική περιοχή. Επιπρόσθετα στον ισόγειο  χώρο, κατασκευάζεται κατάστημα περίπου 100-120 τετραγωνικών μέτρων. Στο κατάστημα αυτό θα λειτουργήσει info τουριστική υπηρεσία του Δήμου, εκθετήριο προώθησης ειδών λαϊκής και σύγχρονης τέχνης των μαθητών του ΔΙΕΚ ΒΟΛΟΥ και προβολή των δραστηριοτήτων του, ενημέρωση για τις επιχειρήσεις που λειτουργούν στη πόλη του Βόλου και ασχολούνται με αυτό το είδος των προϊόντων, τμήμα  πώλησης  σουβενίρ για επισκέπτες και μικρό κυλικείο – καφέ, που θα παρέχει υπηρεσίες μόνο στους επισκεπτόμενους τον χώρο και χωρίς να λειτουργεί ανταγωνιστικά σε παρακείμενες επιχειρήσεις – καφετέριες.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το