Τοπικά

«Φράκαραν» συνεργεία και φανοποιεία αυτοκινήτων από πλημμυρισμένα ΙΧ

«Φράκαραν» συνεργεία και φανοποιεία από πλημμυρισμένα αυτοκίνητα, λόγω της κακοκαιρίας «Daniel», ενώ πρόβλημα υπάρχει και με τα ανταλλακτικά για τις επισκευές τους. Στον κλάδο επικρατεί προβληματισμός, διότι είναι άγνωστος ακόμα ο αριθμός των αυτοκινήτων που μπορούν να επισκευαστούν, αλλά και αυτών που οι ιδιοκτήτες τους έχουν την οικονομική δυνατότητα για να επισκευαστούν. Βέβαια η κατάσταση αρχίζει να ομαλοποιείται σιγά-σιγά.

Έντονος προβληματισμός επικρατεί στα συνεργεία αυτοκινήτων, αλλά και στα φανοποιεία, τα οποία έχουν «φρακάρει» από τη μεγάλη ποσότητα κυρίως ΙΧ αυτοκινήτων, αλλά και επαγγελματικών.
Ο αντιπρόεδρος του ΣΙΣΑΜ και αντιπρόεδρος της ΟΕΒΕΜ κ. Νίκος Πλουμιστός τόνισε πως υπάρχει προβληματισμός στον κλάδο. «Πολλά αυτοκίνητα έχουν φτάσει στα συνεργεία μετά τις καταστροφές που υπέστησαν από την κακοκαιρία «Daniel» και είναι άγνωστος αυτή τη στιγμή ο αριθμός αυτών που μπορούν να επισκευαστούν, αλλά και πόσα από αυτά οι ιδιοκτήτες τους έχουν τα χρήματα για να τα επισκευάσουν» επισήμανε ο ίδιος.
Επίσης, όπως ο ίδιος εξηγεί, υπάρχουν και περιπτώσεις όπου το αυτοκίνητο έπαθε ζημιά και πήρε νερά και λάσπη έως τη μέση και ο κάτοχός του είναι επαγγελματίας, του οποίου η επιχείρηση πλημμύρισε. «Αυτός θα δει πρώτα τη δουλειά του και τι θα κάνει με αυτή και το κατάστημά του που είχε πλημμυρίσει, με αποτέλεσμα, όπως είναι φυσικό, το αυτοκίνητό του, που πλημμύρισε, να έρχεται σε δεύτερη μοίρα» σημείωσε ο ίδιος.
Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα συνεργεία, είναι ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί με σαφήνεια το κόστος για την επισκευή του αυτοκινήτου, δημιουργώντας ένα τεράστιο ζήτημα.
«Σίγουρα τα συνεργεία και τα φανοποιεία «φράκαραν» από τη μεγάλη ποσότητα αυτοκινήτων. Όμως, κάποια έχουν αρχίσει και επισκευάζονται», τόνισε ο κ. Νίκος Πλουμιστός, προσθέτοντας πως «υπάρχουν αυτοκίνητα που καταλαμβάνουν χώρο στα συνεργεία και δεν είναι σίγουρο αν θα επισκευαστούν. Είτε γιατί δεν θα μπορέσουν να επισκευαστούν ώστε να γίνουν ασφαλή αυτοκίνητα είτε γιατί δεν θα συμφέρει οικονομικά να επισκευαστούν είτε γιατί οι κάτοχοί τους δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα».

Πρόβλημα και με τα ανταλλακτικά
Και στο θέμα των ανταλλακτικών υπήρχε πρόβλημα, ειδικά τις πρώτες μέρες μετά τη «φονική» επέλαση της κακοκαιρίας «Daniel», όμως πλέον η κατάσταση ομαλοποιείται.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ΣΙΣΑΜ και αντιπρόεδρο της ΟΕΒΕΜ, υπήρχε πρόβλημα με τα ανταλλακτικά και τους προμηθευτές, όμως η κατάσταση ομαλοποιείται. «Ακόμα και τοπικά μεγάλες επιχειρήσεις με ανταλλακτικά πλημμύρισαν και δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν. Επίσης πρόβλημα δημιουργήθηκε και με τους προμηθευτές μας από τη Θεσσαλονίκη. Ένα φορτηγό έκανε 8 ώρες για να φτάσει στον Βόλο, λόγω της κλειστής Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης-Λάρισας. Όμως αυτή τη στιγμή η κατάσταση ομαλοποιείται και βρίσκουμε τον ρυθμό για να υπάρχει διαθεσιμότητα, ώστε να μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας» σημείωσε ο κ. Νίκος Πλουμιστός, συμπληρώνοντας πως «ειδικά τις πρώτες 10 μέρες μετά την κακοκαιρία «Daniel» και τις ζημιές που προκλήθηκαν, ήταν πολύ έντονο το πρόβλημα με τα ανταλλακτικά».
Πάντως υπάρχουν αναφορές ότι προμηθευτές ανταλλακτικών, όχι στην τοπική αγορά, αλλά κεντρικά, μόλις ακούν για ανταλλακτικά που προορίζονται για επισκευή αυτοκινήτων στον Βόλο, τα «ακριβαίνουν». Οι περιπτώσεις είναι σίγουρα μεμονωμένες, με τον ίδιο να αναφέρει πως: «Δεν το έχω αντιμετωπίσει, αλλά οι περισσότεροι συνάδελφοι επιλέγουν σωστές εταιρείες που έχουν μία συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική. Επίσης, οι περισσότερες εταιρείες που συνεργαζόμαστε, έχουν online τιμοκαταλόγους με αποτέλεσμα να ξέρουμε τις τιμές από πριν και κάνουμε μία διασταύρωση».
Ο ίδιος επισήμανε πως μπορεί να υπάρχουν τέτοιου είδους φαινόμενα. «Πάντα όταν συμβαίνει κάτι κακό ή άσχημο, κάποιοι προσπαθούν να το εκμεταλλευτούν. Κακώς φυσικά. Πιστεύω ότι η πλειονότητα των συναδέλφων έχουν την ωριμότητα, ώστε τέτοια φαινόμενα να τα προλαμβάνουν, δηλαδή να μη φτάνει στον καταναλωτή το υψηλό κόστος, διότι αν αγοράσεις ακριβά, θα πουλήσεις και ακριβά. Υπάρχει η γνώση στους συναδέλφους και η πληθώρα των προμηθευτών που μπορούν να διαχειριστούν τέτοιες καταστάσεις και να αποτρέπονται τέτοια φαινόμενα» καταλήγει ο κ. Νίκος Πλουμιστός.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το