Τοπικά

«Φωτοανάγνωση» για ανάπτυξη δημιουργικότητας και φαντασίας

Η συγγραφέας και ψυχολόγος Βασιλική Γιαννακοπούλου μας παρουσιάζει το βιβλίο της με τίτλο “Φωτοανάγνωση” τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου στις 18:00 στο καφέ 4 ΕΠΟΧΕΣ (Σ. Σπυρίδη 77 – Τ.Οικονομάκη)
Η παρουσίαση της μεθόδου της Φωτοανάγνωσης γίνεται με την υποστήριξη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βόλου και του βιβλιοπωλείου Πλαστελίνη.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Η συγγραφέας μας εξηγεί τι είναι Φωτοανάγνωση
«Η Φωτοανάγνωση είναι ένα σύστημα οποίο βελτιώνει την ταχύτητα ανάγνωσης και τη μνήμη. Αυτό ουσιαστικά μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά τους εφήβους και κατ’ επέκταση τους ενήλικες, όπως για παράδειγμα τους δημοσιογράφους, τους δικηγόρους ή οποιονδήποτε άνθρωπο διαβάζει αρκετά στην καθημερινότητα του, να κερδίσει έως και 80% περισσότερο χρόνο. Έχει κάποιες συγκεκριμένες τεχνικές, όπως για παράδειγμα την ταχεία ανάγνωση και το διαγώνιο διάβασμα, την μέθοδο των «αραχνών» ή αλλιώς το mind mapping και σίγουρα μέσα στο βιβλίο. Υπάρχουν κάποιες ασκήσεις, οι οποίες απευθύνονται κυρίως σε παιδιά για να βρούμε το μαθησιακό προφίλ».

Η ίδια μας παρουσιάζει την μέθοδος των «αραχνών»
«Είναι κάποια πολύχρωμα σχεδιαγράμματα όπου στη μέση τοποθετούμε το θέμα που θέλουμε να αναπτύξουμε και γύρω γύρω κάποιες λέξεις ή φράσεις. Συνήθως αποφεύγουμε τις φράσεις για το κέντρο, για παράδειγμα αν έχουμε την κατηγορία ζώα γύρω γύρω μπορεί να μπει η γάτα, ο σκύλος κτλ. Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στις αράχνες ή αλλιώς το mind mapping το χρώμα, το σχήμα ή ότι άλλη επιλογή κάνει ο καθένας. Θα μπορούσε δηλαδή μία ολόκληρη αράχνη να είναι μόνο από εικόνες, όπως για παράδειγμα δυμβαίνει στον πίνακα ονείρων που πάλι μπορείτε να απευθυνθείτε μέσα στο βιβλίο. Είναι μία αράχνη η οποία γίνεται μόνο από εικόνες που είναι σε σχέση με τους στόχους που έχει ο κάθε άνθρωπος που βρίσκεται στο βιβλίο της Φωτοανάγνωσης».

Πώς μπορεί η μελέτη του παιδιού να μετατραπεί σε παιχνίδι;
«Η φύση του παιδιού ή ακόμα και από τη λέξη παιδί, είναι να παίζει. Οπότε προσπαθούμε να του περάσουμε όλο αυτό μέσα από το παιχνίδι για να έχει καλύτερα αποτελέσματα. Δεν του λέμε «έλα δω να μάθεις ταχεία ανάγνωση», του λέμε «θα ήθελες να παίξεις με ένα βιβλίο; Θα ήθελες να μάθεις καινούριους τρόπους για να (μέσα από το παιχνίδι) θυμάσαι αυτά που θέλεις;». Οπότε όλα αυτά αποκτούν μια παγνιώδη μορφή, ούτος ώστε να γίνουν πιο «αρεστά» στο παιδί, να το προσεγγίσουν δηλαδή μέσα από το παιχνίδι. Τώρα πιο συγκεκριμένα θα πρέπει κάποιος να διαβάσει ενδεχομένως καλύτερα κάποιες ενότητες του βιβλίου.

Ποιες είναι οι κατάλληλες τεχνικές ώστε να βοηθηθεί το παιδί να βελτιώσει τη μνήμη του;
Για να βελτιωθεί η μνήμη χρειάζεται να βρούμε πως μαθαίνει το παιδί. Πάρα πολλές φορές θεωρούμε δεδομένο ότι το παιδί μας θα μάθει με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο μαθαίνουμε εμείς, αλλά αυτό για μένα είναι λάθος. Είναι μία ανεξάρτητη οντότητα, η οποία μαθαίνει με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Μπορεί κάποια μαθησιακά προφίλ γονιών να ταιριάζουν με αυτά των παιδιών, δηλαδή αν είμαι οπτικοακουστικός τύπος, αντίστοιχα και το παιδί μου να είναι και οπτικός και ακουστικός, αλλά θα μπορούσε όπως είναι ο γιος μου στη δεδομένη περίπτωση κιναισθητικός. Άρα άν έχω απέναντι μου ένα παιδί και εγώ του λέω συνέχεια πρέπει να το λές απ’ έξω για να τομάθεις ένω το παιδί μου είναι κιναισθητικό, χρειάζεται να κινηθεί μέσα στο χώρο, αυτό δεν μπορεί να είναι εφικτό. Θα το κάνει επειδή θα του το πω εγώ, αλλά δεν θα είναι αποτελεσματικό για τον ίδιο, άρα ξεκινάμε από το μαθησιακό προφίλ, προχωράμε στη μέθοδο των «αραχνών» που την αναλύσαμε και προηγουμένως και έπειτα στο διάβασμα. Να ξέρετε αν κάποιος ξεκινήσει και διαβάζει πιο γρήγορα, καταλαβαίνει περισσότερα και θυμάται περισσότερα, αυτά πάνε αναλογικά.

Αν κάποιο παιδί έχει διάσπαση προσοχής, μπορείτε να προτείνετε τη μέθοδο αυτή στον γονιό για να μάθει καλύτερα;
Αρχικά αυτό που κάνουμε με όλους τους γονείς και με όλα τα παιδιά είναι να βρούμε το μαθησιακό προφίλ. Στη συνέχεια εάν έχουμε ένα παιδί το οποίο έχει μαθησιακές δυσκολίες, αυτό που στην ουσία κάνουμε είναι να βρούμε κάποιες συγκεκριμένες ασκήσεις για να εστιάσουνε πρώτον. Δηλαδή να συγκεντρώσουνε πρώτα όλοι τους την προσοχή πριν ξεκινήσουν να κάνουν φωτοανάγνωση. Σίγουρα τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες μου δείχνουν ότι έχουν βοηθηθεί από το πρόγραμμα σε βάθος χρόνου, δηλαδή από τους πρώτους μου μαθητές που είχαν μαθησιακές δυσκολίες και οι γονείς τους με εμπιστεύτηκαν, γιατί όλοι έχουμε μία αρχή, δείχνουν ότι τα παιδιά ακόμη και σήμερα διαβάζουν ενώ πριν από την δική μου παρέμβαση δεν διάβαζαν καθόλου και μιλάμε για πέντε χρόνια πριν περίπου.

Share

Πρόσφατα άρθρα

Το 10ο Γυμνάσιο Βόλου στο καταφύγιο ζώων Διμηνίου

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 το 10ο Γυμνάσιο Βόλου, μέλος Δικτύου Σχολείων που προωθούν τη…

13 Μαρτίου 2024

15χρονη χτύπησε το κεφάλι κοπέλας στο πεζοδρόμιο – Το θύμα δίνει μάχη για τη ζωή του

Σοκ έχει προκαλέσει στο Μιζούρι των ΗΠΑ ο άγριος ξυλοδαρμός μιας κοπέλας από 15χρονη η…

13 Μαρτίου 2024

Στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου ο νέος Λιμενάρχης

Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου πραγματοποίησε την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024, ο νέος Λιμενάρχης…

13 Μαρτίου 2024

Γιατί οι Παριζιάνοι μαζεύουν βαλίτσες – Σαν να επέστρεψε ο κορονοϊός, λένε και τρέχουν…

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες πλησιάζουν. Τι έμεινε; Τρεις μήνες; Περίπου… Και το Παρίσι αγωνιά και τρομάζει.…

13 Μαρτίου 2024

Κολωνός: Ενοχή της μητέρας της 12χρονης προτείνει o εισαγγελέας

Την ενοχή της μητέρας του 12χρονου παιδιού από τον Κολωνό, για όλες τις κατηγορίες που…

13 Μαρτίου 2024

Αυτό είναι το σχέδιο των Ολλανδών για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι μελέτες, αλλά και τα έργα για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας…

13 Μαρτίου 2024