Τοπικά

Φορτηγατζήδες κατά υπουργού για διέλευση από εθνική οδό- Τι λένε οι επαγγελματίες της Μαγνησίας “Θ”

Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών έχουν καταθέσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων (φωτό αρχείου)
Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών έχουν καταθέσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων (φωτό αρχείου)

Σε κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, εφόσον το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών δεν τροποποιήσει την σχετική υπουργική απόφαση για την απαγόρευση διέλευσης των οχημάτων τους από το παράπλευρο εθνικό οδικό δίκτυο. Η υπουργική απόφαση έχει τεθεί σε εφαρμογή από τις 11 Αυγούστου.

Την ίδια ώρα επιχειρηματίες εκφράζουν ανησυχίες για νέα επιβάρυνση του κόστους διακίνησης των προϊόντων τους, καθώς τα φορτηγά υποχρεούνται πλέον, εκτός εξαιρέσεων, να διέρχονται από τον βασικό εθνικό οδικό άξονα και να καταβάλλουν υψηλά τέλη διοδίων.
Η σχετική υπουργική απόφαση ορίζει ότι τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων πρέπει να φέρουν ειδική άδεια, η οποία χορηγείται μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις (λ.χ. εγγύτητα επιχείρησης). Σε αντίθετη περίπτωση, οδηγός και ιδιοκτήτης θα πρέπει να καταβάλουν άμεσα από 1.000 ευρώ, ειδάλλως το όχημα ακινητοποιείται.

 
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων ΔΧ Μαγνησίας Ζήσης Ντελόπουλος δήλωσε χθες πως τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους οδηγούς για μη συμμόρφωση με την υπουργική απόφαση, είναι τσουχτερά και κυμαίνονται σε 1000 ευρώ, ενώ άλλα τόσα πληρώνει ο ιδιοκτήτης του οχήματος, ενώ του αφαιρούνται επί τόπου οι πινακίδες κυκλοφορίας.
Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών έχουν καταθέσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, που θα συζητηθεί με την έναρξη τη νέας δικαστικής περιόδου, καθώς και αίτηση ανακοπής κατά της υπουργικής απόφασης. «Το κόστος των διοδίων είναι υπερβολικό. Πληρώνουμε 107 ευρώ από Βόλο για Αθήνα, όταν το εβδομαδιαίο κόστος ανάληψης από την τράπεζα είναι 420 ευρώ… Επιβάλλουν επιστροφή στην εθνική οδό, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για τα κέρδη των εταιρειών που εκμεταλλεύονται το εθνικό οδικό δίκτυο. Η κυβέρνηση όχι μόνον δεν κατάργησε τα διόδια, όπως έλεγε προεκλογικά, αλλά τα αύξησε κιόλας», τονίζει ο κ. Ντελόπουλος.

 
Η κίνηση των βαρέων οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό και σε παραδρόμους, οι οποίοι κανονικά πρέπει να εξυπηρετούν μόνο τις τοπικές μετακινήσεις, έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, καθώς εταιρείες και οδηγοί φορτηγών προσπαθούν να αποφύγουν την καταβολή διοδίων στην εθνική οδό. Η πρακτική αυτή, όμως, επιδεινώνει τις συνθήκες κυκλοφορίας και αυξάνει τις πιθανότητες ατυχημάτων στα χωριά (πρόσφατο είναι το παράδειγμα του τροχαίου δυστυχήματος με τους τρεις νεκρούς στην παλαιά εθνική οδό Βόλου-Λάρισας μεταξύ Στεφανοβικείου-Ριζομύλου), τα οποία διασχίζει η παλαιά εθνική οδός, ενώ επιταχύνει την καταστροφή του παράπλευρου δικτύου.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ ζητούν μεταξύ άλλων να ισχύσει η χιλιομετρική αποζημίωση για την πληρωμή διοδίων, με την έκδοση κάρτας εισόδου στην εθνική οδό και πληρωμή στην έξοδο από αυτή, να ισχύει έκπτωση στα διόδια 50% για τη διέλευση των φορτηγών κατά τις νυχτερινές ώρες από την εθνική οδό (10 μ.μ.-6 π.μ.) και για λόγους ασφάλειας, να αυξάνεται το ποσοστό έκπτωσης στα διόδια όσες περισσότερες φορές διέρχεται το φορτηγό.

 
Με βάση την υπουργική απόφαση, κάθε όχημα άνω των 3,5 τόνων πρέπει να φέρει ειδική άδεια διέλευσης (διάρκειας 4 ετών), για να κινηθεί στις παράπλευρες οδούς. Δικαίωμα στην άδεια έχουν όσοι είναι μόνιμοι κάτοικοι του πλησιέστερου ή ενός γειτονικού στο σημείο διέλευσης δήμου, όσοι εμπλέκονται σε δημόσια ή ιδιωτικά έργα ή αγροτοκτηνοτροφικές δραστηριότητες στην περιοχή. Επίσης, εξαιρούνται τα φορτηγά που ανήκουν σε επιχειρήσεις με έδρα κοντά στο παράπλευρο στις εθνικές οδούς δίκτυο, τα ΚΤΕΛ, τα οχήματα μεταφοράς μαθητών και τα τουριστικά λεωφορεία. Μάλιστα, ορίζονται νέα, υψηλότερα πρόστιμα για τους παραβάτες: Θα πρέπει να καταβάλλονται επιτόπου 1.000 ευρώ τόσο από τον ιδιοκτήτη, όσο και τον οδηγό του οχήματος. Ειδάλλως, η Τροχαία ακινητοποιεί το όχημα μέχρι την αποπληρωμή του προστίμου.

 
«Ο κλάδος πιθανότατα να κατεβεί σε απεργία, αν δεν γίνουν δεκτά τα αιτήματά μας. Την τελευταία τετραετία έχουν αυξηθεί 137% τα τέλη διοδίων. Μια νταλίκα θέλει 14,70 ευρώ για να περάσει από το Μοσχοχώρι, όταν το μεροκάματο του οδηγού είναι 30 ευρώ… Μέχρι την Αθήνα από τον Βόλο πρέπει να πληρώσουμε επτά διόδια», σημειώνει ο κ. Ντελόπουλος, που αναφέρεται και σε δικαστικές αποφάσεις εις βάρος ιδιοκτητών φορτηγών, που καλούνται να πληρώσουν το εικοσαπλάσιο του τέλους διοδίων, για το διάστημα που ήταν στα πάνω του το κίνημα «Δεν πληρώνω» και δεν κατέβαλαν τέλη διέλευσης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το