Τοπικά

«Φιλί ζωής» από τα εμπορεύματα στο λιμάνι του Βόλου

Τα εμπορευματικά φορτία και όχι η επιβατική κίνηση είναι αυτά που δίνουν ζωή στο λιμάνι του Βόλου, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Λιμένα (ΟΛΒ) για το 2016. Η ροή αυτή φαίνεται πως συνεχίζεται και το τρέχον έτος. Η αύξηση της διακίνησης φορτίων έφθασε το 37%, όταν η μείωση στις αφίξεις επιβατών με κρουαζιερόπλοια έφθασε το 44%…

 

Όσοι κάποτε υποστήριζαν πως το λιμάνι πρέπει να αναπτυχθεί και ως εμπορευματικό, τις εποχές που τα κρουαζιερόπλοια «έδεναν» το ένα μετά το άλλο στις προβλήτες του, επιβεβαιώθηκαν για το 2016, καθώς η εμπορευματική κίνηση ήταν αυτή που το έδωσε «φιλί ζωής».
Παρά την οικονομική κρίση και τη μείωση της κατανάλωσης, το λιμάνι του Βόλου είδε αύξηση της εμπορευματικής του κίνησης κατά 37%, αφού από 663.490 τόνους φορτίων το 2015, αυξήθηκαν σε 908.296 πέρυσι. Από 357 κατάπλους το 2015 εμπορικών πλοίων το 2016 ο αριθμός τους αυξήθηκε στους 443 (86 περισσότεροι)…
Να σημειωθεί πως η εμπορευματική κίνηση του 2016 ήταν μεγαλύτερη και από του 2014 και του 2013.
Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στα γενικά φορτία, στη διακίνηση μελάσας-ζάχαρης, στη διακίνηση ζωοτροφών, σίδερων (σκραπ), χαρτιού, κάρβουνου και υλικού μεταφορών.
Αντίθετα μειώθηκε η διακίνηση σιταριών-καλαμποκιών, τροφίμων, ποτών-κρασιών, λιπασμάτων-ορυκτών και αλουμινίου. Μείωση παρατηρήθηκε και στη διακίνηση στρατιωτικού υλικού.

 

 

Χαρακτηριστικό της αύξησης στη διακίνηση εμπορευμάτων είναι οι αριθμοί των εμπορευματοκιβωτίων. Διακινήθηκαν περισσότερα 3.756 (αύξηση 26,92%), αφού από 13.953 το 2015 έφθασαν τα 17.709 το 2016. Μάλιστα ο περυσινός αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων ήταν κατά πολύ μεγαλύτερος των διακινηθέντων το 2014 και το 2013.

 

 

Σημαντική μείωση σημείωσε η επιβατική κίνηση μέσω του λιμανιού του Βόλου για τα νησιά των Βορείων Σποράδων κατά το 2016, τόσο με τα υδροπτέρυγα, όσο και με τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία. Μάλιστα η μείωση ήταν μεγάλη κυρίως για το νησί της Σκοπέλου και σε δεύτερο λόγο για την Σκιάθο.
Ειδικότερα πέρυσι διακινήθηκαν μέσω του λιμανιού του Βόλου για τις Β. Σποράδες 292.605 επιβάτες, έναντι 318.177 το 2015, 25.572 λιγότεροι (μείωση 8,04%). Με υδροπτέρυγα διακινήθηκαν 69.993 και με οχηματαγωγά-επιβατηγά 222.612 επιβάτες. Αντίστοιχα το 2015 είχαν διακινηθεί με υδροπτέρυγα 81.015 και με επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία 237.162 επιβάτες. Η μείωση στη διακίνηση επιβατών με υδροπτέρυγα έφθασε το 13,60% και με οχηματαγωγά-επιβατηγά πλοία το 6,14%.
Η μείωση στη διακίνηση επιβατών από Βόλο προς Σκόπελο έφθασε το 10,72%, προς Σκιάθο το 8,26%, προς Αλόννησο το 7,86% και προς Γλώσσα το 3,87%.
Ωστόσο παρ’ ότι υπήρξε σημαντική μείωση της διακίνησης επιβατών, η διακίνηση τροχοφόρων προς τα νησιά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με του 2015. Ειδικότερα τα φορτηγά που διακινήθηκαν πέρυσι έφθασαν τις 9.357, έναντι 9.128 το 2015 (αύξηση 2,51%), τα μικρά ΙΧ έφθασαν τις 36.120, έναντι 36.774 (μείωση 1,78%), ενώ τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα έφθασαν τις 6.812, έναντι 6.309 (αύξηση 7,97%). Συνολικά διακινήθηκαν 52.289 τροχοφόρα πέρυσι, έναντι 52.211 το 2015 (αύξηση μόλις 0,15%).

 

Κατά 44,19% μειώθηκαν οι αφίξεις επιβατών με κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Βόλου πέρυσι, ενώ κατά 11% μειώθηκαν οι κατάπλοι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΛΒ. Μάλιστα οι προοπτικές δεν είναι καλές αναφορικά με την κρουαζιέρα στο λιμάνι του Βόλου και για φέτος.
Οι επιβάτες που αφίχθησαν με κρουαζιερόπλοια, ήταν 37.445, έναντι 67.096 το 2015 (μείωση κατά 29.651). Επίσης οι κατάπλοι που έγιναν πέρυσι ήταν 46, έναντι 57 το 2015. Το 2014 οι επιβάτες που είχαν αφιχθεί με κρουαζιερόπλοια ήταν 57.825 και το 2013 20.227.
Οι περισσότεροι τουρίστες που ήρθαν με κρουαζιερόπλοια ήταν Γάλλοι (10.644) και ακολούθησαν οι Γερμανοί, οι Ιταλοί, οι Άγγλοι και οι Αμερικανοί.
Επίσης ήρθαν και 77 Μεξικανοί, αλλά και 53 Τούρκοι και 21 Φιλλανδοί…

ΣΤ. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το