Τοπικά

Ερώτηση στην Κομισιόν από ευρωβουλευτή του ΚΚΕ για τη δημιουργία νέων διοδίων σε Κιλελέρ και Βελεστίνο

Την κατασκευή νέων διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους, με αιχμή τη δημιουργία πλευρικών διοδίων στο Κιλελέρ και το Βελεστίνο, καταγγέλλει με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης.
Στην ερώτηση αναφέρεται:
«Μετά την έγκριση πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Αγ. Στέφανο, τους πρόσθετους σταθμούς στον αυτοκινητόδρομο Ε65 της Θεσσαλίας και την αύξηση των τιμών στην Πατρών – Αθηνών, ξεκίνησε η κατασκευή νέων στους κόμβους Βελεστίνου και Κιλελέρ, στην Εθνική οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Τα χαράτσια των διοδίων όχι μόνο φορτώνουν τα βάρη στους εργαζόμενους που έχουν διπλά και τριπλά πληρώσει τους δρόμους με τη φορολεηλασία τους, αλλά θέτουν και σε κίνδυνο την ασφάλειά τους, καθώς πολλοί αναγκάζονται να επιλέγουν εναλλακτικούς δρόμους που βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση. Το συνολικό τίμημα χρήσης των διοδίων είναι πλέον δυσθεώρητο, κάνοντας απαγορευτική τη μετακίνηση για μεγάλο τμήμα των λαϊκών στρωμάτων. Στην πράξη πρόκειται για άρνηση του ίδιου του δικαιώματος μετακίνησης των εργαζομένων απ’ το σύστημα.

Παράλληλα, προετοιμάζεται από την κυβέρνηση το νέο σύστημα “ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων” που προβλέπει χρέωση με το χιλιόμετρο και δρομολογεί ουσιαστικά τη γενικευμένη επιβολή διοδίων που θα οδηγήσει σε νέες αβάσταχτες επιβαρύνσεις στο ήδη τεράστιο κόστος μετακίνησης των λαϊκών στρωμάτων. Πρόκειται για υλοποίηση των αντιλαϊκών κατευθύνσεων της ΕΕ που υπερασπίστηκε η Επιτροπή σε απάντησή της σε προηγούμενη Ερώτηση του ΚΚΕ, υποστηρίζοντας ότι “ο χρήστης και ο ρυπαίνων πληρώνουν” που καταλήγει στο να πληρώνουν μόνο οι εργαζόμενοι, καθώς τα μονοπώλια του κλάδου με τις προκλητικού περιεχομένου “συμβάσεις παραχώρησης” και τα αλλεπάλληλα πανωπροίκια (με την υπογραφή όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων) έχουν εγγυημένα κέρδη από τα διόδια και τις εθνικές και ευρωενωσιακές χρηματοδοτικές ενισχύσεις. Αποδεικνύεται πως η καπιταλιστική ανάπτυξη έχει κερδισμένους τους μονοπωλιακούς ομίλους και χαμένους τους εργαζόμενους.
Για αυτόν το λόγο, τα διόδια, ανάμεσα σε άλλα, είναι ένα άδικο “χαράτσι” που στόχο έχει να διασφαλίσει τα κέρδη των κατασκευαστικών ομίλων. Στις δίκαιες κινητοποιήσεις του λαού για πλήρη κατάργηση των διοδίων η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ απαντάει με διώξεις όσων αγωνίζονται και καταστολή».
Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ με βάση τα παραπάνω υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το παρακάτω ερώτημα:
«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο δίκαιο αίτημα των εργαζομένων για πλήρη κατάργηση των διοδίων και για παύση κάθε ποινικής δίωξης για όσους αγωνίζονται ενάντια στην επιβολή τους;»

Share

Πρόσφατα άρθρα

Βουλή: Ψηφίσθηκε νομοσχέδιο για φορολόγηση πολυεθνικών

Με αυξημένη πλειοψηφία ψηφίσθηκε στη Βουλή επί της αρχής και κατά την β’ ανάγνωσή του…

19 Μαρτίου 2024

Η Αστυνομία ζητά τη δίωξη του Μπολσονάρο για πλαστογράφηση πιστοποιητικών εμβολιασμού

Η Αστυνομία της Βραζιλίας εισηγήθηκε σήμερα να ασκηθεί δίωξη στον πρώην πρόεδρο Ζαΐρ Μπολσονάρο για…

19 Μαρτίου 2024

Τέμπη: Πώς θα απαντήσει η κυβέρνηση στο αίτημα των οικογενειών για άρση ασυλίας Καραμανλή και Σπίρτζη

Την άρση της ασυλίας του Κώστα Καραμανλή και του Χρήστου Σπίρτζη ζήτησαν σήμερα (19/3) το…

19 Μαρτίου 2024

Σάλος με απαράδεκτη κίνηση του Έντι Ράμα: Έσπρωξε γυναίκα δημοσιογράφο on camera

Σφοδρές επικρίσεις δέχεται ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα, για το σπρώξιμο δημοσιογράφου στο πρόσωπο,…

19 Μαρτίου 2024

Tzane: Οι φίλοι του TikToker που σκοτώθηκε στην Ιταλία αποκαλύπτουν πώς έγινε η τραγωδία

Οι δυο φίλοι του Έλληνα TikToker, που σκοτώθηκε την περασμένη εβδομάδα στο ξεχασμένο ιταλικό χωριό…

19 Μαρτίου 2024

Σκηνές Φαρ Ουέστ σε τσιπουράδικο – Βγήκαν τα όπλα

Την Καθαρά Δευτέρα αρκετοί θαμώνες διασκέδαζαν σε τσιπουράδικο όπου μετά από έναν καυγά βγήκαν… τα…

19 Μαρτίου 2024