Πολιτισμός

Επιλογές βιβλίων από νέες εκδόσεις

Η Μαρία Τοπάλη στο «Μαζί τ’ ακούγαμε» σε τρεις διαφορετικές ενότητες καταθέτει τη δική της, ιδιαίτερη ποιητική ματιά στο πνεύμα της εποχής, η Έλενα Μαρούτσου στο μυθιστόρημά της «Δύο» ανιχνεύει τα νήματα που ενώνουν τη συλλογική με την προσωπική ιστορία και την ερωτική επιθυμία , το μυθιστόρημα της Λίνας Βαλετοπούλου «Μισή όρθια μισή χαλάσματα» παλεύει με τα σύνδρομα της μικροαστικής κοινωνίας, ενώ η 28χρονη Brit Bennett στο μυθιστόρημά της «οι Μητέρες» σε σχέση με έναν νεανικό έρωτα ξετυλίγει ένα μεγάλο μυστικό σε μια μικρή κοινότητα.

Μαρία Τοπάλη «Μαζί τ ’ακούγαμε»
Πατάκης, Ποίηση
Τρεις διαφορετικές ενότητες συναπαρτίζουν την ποιητική συλλογή της Μαρίας Τοπάλη.
Προηγούνται χρονικά τα χαϊκού, μαρτυρώντας τη σταθερή έλξη που ασκεί στην ποίηση η σταθερή φόρμα και ο μινιμαλισμός, ιδίως όταν η φλόγα της απειλείται και τρεμοσβήνει. Έπεται η ενότητα «Τα καινούρια ρούχα του βασιλιά», που αποτυπώνει, ανάμεσα στα άλλα, και την αναμέτρηση με ό,τι θα μπορούσε να θεωρηθεί «πνεύμα της εποχής». Στο «Οι λέξεις μου» δοκιμάζονται οι αντοχές του ποιητικού λόγου ως βηματισμού επιβίωσης στο αθηναϊκό κέντρο, ενώ με το «Βιβλίο Ιούλιος Βερν» επιχειρείται μια αφήγηση για τη ζυμωμένη με την ανάγνωση παιδική ηλικία, ανάμεσα σε τρεις καθρέφτες: Βερν, Μπαρτ και Φουκό.

Έλενα Μαρούτσου, Δύο, Μυθιστόρημα Κίχλη
-Δεύτερη φωνή Ούρσουλα Φωσκόλου /Με σχέδια της Εύης Τσακνιά
Μετά τον αιφνίδιο θάνατο της μητέρας της, η αφηγήτρια ανακαλύπτει τυχαία μια σειρά επιστολών που συνοδεύονται από σκίτσα εμπνευσμένα από τις φωτογραφίες της Αμερικανίδας φωτογράφου Ντιάν Άρμπους. Ακολουθώντας τον μίτο αυτών των επιστολών θα καταδυθεί στα έγκατα της οικογενειακής της ιστορίας, στις στοές των μεταλλείων της Σερίφου, όπου προσωπικές και συλλογικές εξεγέρσεις έχουν πνιγεί στο αίμα.
Το Δύο αποτελεί μια πολύπτυχη αφήγηση όπου γραφή, φωτογραφία και ζωγραφική αλληλοκαθρεφτίζονται. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα το οποίο ανιχνεύει τα νήματα που ενώνουν τη συλλογική με την προσωπική ιστορία και συνάμα ψαύει τα όρια της ατομικής ταυτότητας και της ερωτικής επιθυμίας. Τέλος, βάζει το δάχτυλο στην πληγή του πρωταρχικού δεσμού μάνας και κόρης.
Μια ιστορία που χτυπάει επίμονα την κλειδωμένη πόρτα της αγάπης.

Λίνα Βαλετοπούλου Μισή Όρθια, Μισή χαλάσματα, Γαβριηλίδης
Η Ανθούλα, εγκλωβισμένη στα χαλάσματα του σπιτιού της ύστερα από έναν ισχυρό σεισμό, βρίσκεται αντιμέτωπη με τις ευθύνες και τα λάθη της από την εποχή της γνωριμίας της με τον Στράτο, τον άντρα της, μέχρι και σήμερα. Αλλά ακόμη και όταν ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την ίδια, αρνείται να εγκαταλείψει τις παλιομοδίτικες ιδέες της και παγιδευμένη στο μισογκρεμισμένο σπίτι θυμάται τα χαλάσματα της ζωή της.
Το Μισή όρθια μισή χαλάσματα είναι ο μονόλογος μιας γυναίκας, περιορισμένης στην κλειστή κοινωνία μιας μικρής πόλης, στο ατελιέ ραπτικής του σπιτιού της, που κουβαλάει τα σύνδρομα της μικροαστικής κουλτούρας και αποδέχεται τη μοίρα της με στωικότητα.

Brit Bennett «Οι Μητέρες», μυθιστόρημα εκδ. Πόλις (Μετάφραση Άννα Μαραγκάκη)
Το σαγηνευτικό μυθιστόρημα της Μπριτ Μπένετ διαδραματίζεται σε μια επαρχιακή πόλη της Νότιας Καλιφόρνιας και είναι μια συγκινητική ιστορία για την κοινότητα, τον έρωτα και τη φιλοδοξία. Είναι η τελευταία χρονιά στο σχολείο για τη Νάντια Τέρνερ, μια όμορφη, ατίθαση δεκαεφτάχρονη Αφροαμερικανίδα, που έχει μόλις χάσει τη μητέρα της. Βυθισμένη στη θλίψη της, αρχίζει να βγαίνει με τον Λουκ, τον νεαρό γιο του πάστορα της τοπικής εκκλησίας. Είναι νέοι· δεν πρόκειται για μια ιδιαίτερα σοβαρή σχέση. Η ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, όμως, που θα προκύψει από αυτό το εφηβικό ειδύλλιο, και η συγκάλυψη με την έκτρωση που θα ακολουθήσει, θα επηρεάζει για πολύ καιρό τη ζωή τους. Η Νάντια εγκαταλείπει τη μικρή, κλειστή θρησκευτική κοινότητα, στους κόλπους της οποίας μεγάλωσε. Κρύβει την αλήθεια από όλους, ακόμα και από την Όμπρεϊ, την καλύτερή της φίλη, και τα χρόνια κυλούν γρήγορα. Η Νάντια, ο Λουκ και η Όμπρεϊ, ενήλικοι πια, εξακολουθούν να ταλανίζονται από τις συνέπειες των επιλογών της εφηβείας τους…
Οι Μητέρες είναι ένα βιβλίο για τον ρόλο που παίζει η κοινότητα στον καθορισμό της πορείας ενός νέου ανθρώπου, και για το τι σημαίνει για έναν Αφροαμερικανό να εκπληρώνει τις προσδοκίες του περιβάλλοντός του στη σημερινή Αμερική.

Επιμέλεια: Χαριτίνη Μαλισσόβα

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το