Τοπικά

Εκπαιδευτική επανάσταση… μέσω του έργου TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας 

Τα τελευταία χρόνια στον Βόλο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, παιδιά διαφόρων ηλικιών έχουν την τύχη και ευκαιρία να συμμετέχουν συστηματικά σε πληθώρα καινοτόμων δράσεων κι εργαστηρίων που υλοποιούνται στο πλαίσιο του αυτοχρηματοδοτούμενου έργου TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Το συγκεκριμένο έργο λειτουργεί από το 2016 με αρχικούς εμπνευστές και συντονιστές τους υποψήφιους διδάκτορες Σπύρο Κούρια και Γιώργο Πρώια και υπό την επιστημονική υποστήριξη ομάδας καθηγητών-μελών ΔΕΠ διαφόρων ειδικοτήτων. Βάση του όλου εγχειρήματος είναι η συνεργασία διεπιστημονικής ομάδας καταρτισμένων εκπαιδευτών, αλλά και η πρόθεση να αξιοποιηθούν τόσο οι σύγχρονες, διεθνείς παιδαγωγικές τάσεις και καλές πρακτικές σε ζητήματα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, όσο και η ερευνητική «κληρονομιά» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε πεδία αιχμής της Παιδαγωγικής και της Πληροφορικής.

Τα παιδιά εμπλέκονται με άτυπο και διασκεδαστικό τρόπο σε κατασκευαστικές διαδικασίες, προσεγγίζουν τη γνώση μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, δημιουργούν, ερευνούν, συνειδητοποιούν βιωματικά την αξία και τη δυναμική της συνεργατικότητας και αναπτύσσουν κριτική σκέψη δεδομένης της ανάγκης για άμεση και ουσιαστική επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν σε αυθεντικό περιβάλλον δράσης, ενώ φαίνεται να αντιλαμβάνονται την αξία και σημασία των εφαρμογών της τεχνολογίας στην καθημερινότητα, καθώς και τα διακριτά όριά τους.

Ο κ. Κούριας, εκπαιδευτικός, υποψήφιος διδάκτορας του ΠΘ στον τομέα των Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και εκ των εμπνευστών και συντονιστικών υπευθύνων του έργου TALOS, επισημαίνει ότι «όταν στο μακρινό 2006 είχα την πρώτη ουσιαστική επαφή με το πεδίο της εκπαιδευτικής ρομποτικής, ομολογώ πως μπορούσα να διακρίνω τις τεράστιες προοπτικές και τη δυναμική εκείνων των εργαλείων και περιβαλλόντων μάθησης, ωστόσο αυτό που είναι θαυμαστό σήμερα, είναι τα πραγματικά ραγδαία άλματα στην πολυποικιλότητα και στις δυνατότητες των νέων εργαλείων, που σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος όλων των νέων αυτών τεχνολογιών, μπορούν με ασφάλεια να μας οδηγήσουν στο συμπέρασμα ότι ζούμε μια πραγματική εκπαιδευτική επανάσταση με σημαντικό κι ευοίωνο μέλλον για τα παιδιά μας. Ας ονειρευτούμε καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης που να προάγει τη δημιουργικότητα και την καινοτομία ακόμα και στο πολύπαθο δημόσιο σχολείο μας. Οι δυνατότητες και η γνώση υπάρχουν πλέον. Εξάλλου και στο έργο μας προσπαθούμε στο μέτρο του δυνατού να ταράξουμε τα νερά και να κινητοποιήσουμε κι άλλους εκπαιδευτικούς με ανάλογο όραμα».

Από την πλευρά του ο κ. Πρώιας, ηλεκτρολόγος μηχανικός, υποψήφιος διδάκτορας του ΠΘ και επίσης εμπνευστής και συντονιστικός υπεύθυνος του έργου TALOS, ανέφερε ότι «οι πρώτες πιλοτικές προσπάθειες για διεξαγωγή εργαστηρίων ρομποτικής για παιδιά, άρχισαν επί της ουσίας το 2015 και αφού συναντηθήκαμε στην πορεία με ανθρώπους αντίστοιχης φιλοσοφίας, οδηγηθήκαμε δειλά-δειλά, αλλά με πολλή όρεξη και επιμονή σε αυτό που καμαρώνουμε όλοι μας σήμερα, δηλαδή σε ένα έργο που φιλοξενεί εργαστήρια ρομποτικής, κυκλωμάτων, κατασκευών, τεχνών και τεχνολογιών, αλλά και χρήσης πολλαπλών εκφραστικών μέσων από τα ίδια τα παιδιά στο πλαίσιο εξατομικευμένων, αλλά και ομαδικών πρότζεκτ. Κοινώς μιλάμε πλέον για ένα συνεχώς εξελισσόμενο «πολυεργαστήρι» STEAM/Μaking για παιδιά ηλικίας 5-15 ετών».

Η ομάδα του έργου TALOS απαρτίζεται επίσης από τους Γιώργο Ζαμπέτογλου, dr Απόστολο Ξενάκη, Ελένη Μπαρμπουδάκη, Θεοδώρα Παπάζογλου, Μαρτίνα Παπαϊωάννου και τα εργαστήρια υλοποιούνται στο κτίριο του πρώην Γαλλικού Ινστιτούτου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το