Τοπικά

Εκδήλωση στο 8ο ΓΕΛ Βόλου για τον εγκέφαλο – Συνταγές αποτελεσματικής μάθησης για τους εφήβους

 

Ο καλός ύπνος που διαρκεί επτά με οκτώ ώρες, η κατανεμημένη μάθηση, αλλά και η μη στείρα αποστήθιση είναι ορισμένες από τις μεθόδους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές, προκειμένου να έχουν καλύτερη μνήμη, άρα και πιο αποτελεσματική μάθηση.
Για τα παραπάνω ενημερώθηκαν μεταξύ άλλων χθες οι μαθητές της Α’ τάξης και της κατεύθυνσης υγείας της Γ’ τάξης του 8ου ΓΕΛ Βόλου στο πλαίσιο εκδήλωσης με θέμα «Είμαστε ο εγκέφαλός μας».
Το σχολείο διοργάνωσε χθες δράση για την Ημέρα Ενημέρωσης για τον εγκέφαλο, καθώς διανύουμε μια εβδομάδα με τη σχετική θεματική, όπου εκδηλώσεις πραγματοποιούνται σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στην εκδήλωση μίλησαν ο καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και διευθυντής του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Νευροεπιστήμης και Αναπτυξιακών Διαταραχών και διευθυντής μεταπτυχιακού προγράμματος «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή» κ. Φίλιππος Βλάχος και η αφυπηρετήσασα καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής κ. Ιουλία Νησιώτου.
Ο κ. Φίλιππος Βλάχος μιλώντας στους μαθητές για τις αποτελεσματικές συνταγές μάθησης τόνισε πως «διάφορες επιστημονικές εταιρείες διεθνώς κινητοποιούνται αυτές τις μέρες για να μάθει το ευρύ κοινό, πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος και πώς μπορούμε να τον προστατεύουμε από την παιδική μέχρι την ενήλικη ζωή. Στο ζήτημα της προστασίας της ανάπτυξης του εγκεφάλου, υπάρχουν αρκετές έρευνες και στους μαθητές επισημάναμε ορισμένους τρόπους, όπως είναι ο μη εθισμός σε ουσίες, η αποφυγή υπερβολικής έκθεσης στο διαδίκτυο και τον υπολογιστή, όπως και στους θορύβους. Οι υπερβολές μπορεί να κουράζουν τον εγκέφαλο και να λειτουργήσουν επιβλαβώς για την ομαλή ανάπτυξή του και αυτό να το δούμε ως συνέπεια πολλά χρόνια αργότερα. Ο εγκέφαλος είναι υπό διαμόρφωση από την εμβρυική περίοδο μέχρι την ηλικία των 25-27 ετών».
Ερωτηθείς για τους αποτελεσματικούς τρόπους μάθησης είπε πως οι μαθητές πρέπει να έχουν καλό ύπνο, όπως είναι επτά με οκτώ ώρες ημερησίως. Όταν κοιμόμαστε ο εγκέφαλος δεν σταματά να λειτουργεί, αντίθετα βάζει σε τάξη όλες τις πληροφορίες που έχουμε λάβει κατά τη διάρκεια της μέρας. Επίσης χρειάζεται η κατανεμημένη μάθηση, δεν τα διαβάζουμε όλα μαζί. Ακόμη δεν χρειάζεται η στείρα επανάληψη, αλλά η επανάληψη με τη χρήση του τεστ, μέσα από την αυτοαξιολόγηση. Καλό είναι να αναζητούν το νόημα κάθε παράγραφο που διαβάζουν τα παιδιά και πώς συνδέεται με τα προηγούμενα. Αυτός ο τρόπος ενδυναμώνει τις συνάψεις του εγκεφάλου και καταφέρνουν οι μαθητές να έχουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα».
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης που οργανώθηκε από τη βιολόγο του σχολείου κ. Κωνσταντίνα Καλύβα παρουσιάστηκαν διάφορες εργασίες με θέματα που σχετίζονται με τον εγκέφαλο.
Η κ. Καλύβα ανέφερε πως οι μαθητές άκουσαν στην εκδήλωση πώς μπορούν να έχουν πιο αποτελεσματική μνήμη και μάθηση. Είναι ένα θέμα που τους ενδιαφέρει.
Η μαθήτρια της Α’ Τάξης Έλενα Ναουμήδη τόνισε πως «ήταν πολύ ενδιαφέροντα τα όσα γνωρίσαμε για τους τρόπους μάθησης. Η εξεταστέα ύλη είναι τεράστια και μας ζητείται να τη μάθουμε σε ένα μικρό χρονικό διάστημα. Άρα το να κατέχουμε κάποιες μεθόδους αποτελεσματικής μάθησης, είναι πολύ ωφέλιμο για εμάς. Επίσης πρέπει να μπούμε στη διαδικασία να μάθουμε τον εγκέφαλό μας. Προσωπικά συνδέω τη μάθηση με το να ακούω μουσική. Βέβαια πρέπει να ακούω κάποια συγκεκριμένα είδη μουσικής».

Ημερίδα στο Πανεπιστήμιο
Στο πλαίσιο της Διεθνούς Εβδομάδας Ευαισθητοποίησης για τον εγκέφαλο 2023 το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Νευροεπιστήμης και Αναπτυξιακών Διαταραχών του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής (Π.Τ.Ε.Α.) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Π.Μ.Σ. «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή» του Π.Τ.Ε.Α. διοργανώνει, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εταιρείας για τις Νευροεπιστήμες, ημερίδα με τίτλο «Γνωρίζουμε τον εγκέφαλο μας;».
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, αμφιθέατρο Σαράτση σήμερα Παρασκευή 17 Μαρτίου και ώρα 18:00. Η εκδήλωση απευθύνεται τόσο στους φοιτητές όσο και στο ευρύ κοινό και η είσοδος είναι ελεύθερη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το