Τοπικά

Εκατοντάδες αιτήσεις εκπαιδευτικών στη Μαγνησία για μεροκάματο εκτός σχολείου “Θ”

daskalos

Στους 400 ανέρχονται συνολικά οι δάσκαλοι, οι νηπιαγωγοί και οι καθηγητές της Μαγνησίας που αναζητούν και ένα δεύτερο μεροκάματο, εκτός σχολείου, αλλά πάντα σε συναφές αντικείμενο, ώστε να μπορέσουν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους. Ο νόμος τους δίνει τους δικαίωμα και τα αιτήματα στα υπηρεσιακά συμβούλια για να εγκριθεί η εργασία εκτός σχολείου, ήταν και φέτος συνεχή.
Ωδεία, γυμναστήρια, ΙΕΚ, Πανεπιστήμιο, ιδιωτικές σχολές είναι μερικοί από τους χώρους όπου οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να βγάλουν το μηνιαίο χαρτζιλίκι για να «κουμπώσουν» κάποιες μικρές τρύπες, μήπως και κλείσουν κάπως την μεγάλη ψαλίδα που δημιουργήθηκε στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς μετά τις μειώσεις μισθών.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος τόνισε πως ένα 10-15% του συνόλου των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υποβάλλουν κάθε χρόνο αίτηση για την άσκηση ιδιωτικού έργου. Πρόκειται για ένα υψηλό ποσοστό που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε 200 περίπου εκπαιδευτικούς οι οποίοι ενδιαφέρονται να εργαστούν και σε ώρες εκτός σχολείου, πάντοτε σε ομοειδείς κλάδους, δηλαδή σχετικά με την εκπαίδευση και τη διδασκαλία. Μάλιστα από φέτος υπάρχει και μια ρύθμιση σύμφωνα με την οποία ο εκπαιδευτικός αντί για δέκα ώρες μπορεί να εργάζεται εκτός σχολείου 20 ώρες την εβδομάδα.

Αυξήθηκαν οι εκπαιδευτικοί  με διδακτορικά

Ο ίδιος πρόσθεσε πως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σταθερή αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών που καταθέτουν αίτηση και η οποία συζητιέται στο υπηρεσιακό συμβούλιο, ώστε να μπορούν να εργαστούν και εκτός σχολείου και αυτό έχει άμεση σχέση με την οικονομική κρίση, καθώς θέλουν να αυξήσουν το εισόδημά τους. Οι περισσότεροι που υποβάλλουν αίτηση, είναι καθηγητές ειδικοτήτων, όπως μουσικής, γυμναστικής, πληροφορικής, καλλιτεχνικών οι οποίοι απασχολούνται σε Ωδεία, αθλητικούς συλλόγους, κάποια προγράμματα εκπαίδευσης, αλλά και σε άλλους πολιτιστικούς φορείς. Υπάρχουν όμως και οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί που ασκούν ιδιωτικό έργο. Πρόκειται για άτομα που κυρίως έχουν αποκτήσει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο και διδάσκουν στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στο πανεπιστήμιο ως συμβασιούχοι, στο ΙΕΚ, αλλά και σε προγράμματα εκπαίδευσης για την διά βίου μάθηση. Μια άλλη διέξοδος είναι και οι πρακτικές ασκήσεις των φοιτητών, αφού πλέον δεν γίνονται αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα παιδαγωγικά Τμήματα. Γενικότερα παρατηρείται μια αύξηση των εκπαιδευτικών με διδακτορικά που θέλουν να τα αξιοποιήσουν για την άντληση κάποιων επιπλέον οικονομικών πόρων για την κάλυψη των αναγκών τους.
Η κυβέρνηση βλέποντας το έντονο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για το ιδιωτικό έργο, αποφάσισε την ενσωμάτωση των εισοδημάτων από το ιδιωτικό έργο, στα εισοδήματα που λαμβάνει ο εκπαιδευτικός από το σχολείο, κάτι που πιθανότητα θα τους αυξήσει την φορολογία, Μέχρι πρότινος το εισόδημα από το ιδιωτικό έργο φορολογούταν ξεχωριστά με ένα ποσοστό 20%.
Αλλά και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχει πολύ έντονο ενδιαφέρον όπου φέτος εκτιμάται ότι περίπου 200 καθηγητές έλαβαν έγκριση για εργασία εκτός σχολείου. Άλλωστε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν και οι τεχνικές ειδικότητες, όπου οι καθηγητές μπορούν να δραστηριοποιηθούν σε πλήθος αντικειμένων.
Ο Διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης τόνισε πως κάθε χρόνο τα αιτήματα των εκπαιδευτικών για ένα δεύτερο μικρό βέβαια μεροκάματο, είναι πολλά. Και φέτος άγγιξαν τα 200, ενώ έχουν γίνει και πιο απλές οι διαδικασίες για την έγκριση του αιτήματος. Βέβαια πρέπει η δουλειά που θα κάνει ο καθηγητής εκτός σχολείου να είναι συναφής με το αντικείμενο που διδάσκει.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το