Τοπικά

Εκατοντάδες ενήλικες στα θρανία της ΑΣΠΑΙΤΕ – Πτυχιούχοι από Μαγνησία και άλλους νομούς για τα μαθήματα φέτος

Επέστρεψαν στα θρανία, γιατί πιστεύουν στην αξία της διά βίου μάθησης και τις επαγγελματικές προοπτικές που μπορούν να προκύψουν. Περίπου 400 ενήλικες από τη Μαγνησία, αλλά και άλλους νομούς, παρακολουθούν φέτος τα μαθήματα στην ΑΣΠΑΙΤΕ Βόλου μέσω των δύο προγραμμάτων που διαθέτει, το Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) και το Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ).
Στο ΕΠΠΑΙΚ φέτος οι θέσεις αυξήθηκαν κατά 80, από 240 σε 320, γιατί υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ενήλικες πτυχιούχους να αποκτήσουν την παιδαγωγική επάρκεια η οποία είναι απαραίτητο προσόν για να μπορέσουν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στη δημόσια εκπαίδευση.
Σήμερα στη «Θ» μιλούν σπουδαστές και εξηγούν τους λόγους για τους οποίους αποφάσισαν να καθίσουν ξανά στα θρανία.

Απόστολος Δουλγέρης

Μετά από 45 χρόνια
Απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Πολιτικών Επιστήμων του Πάντειου Πανεπιστημίου ο 69χρονος συνταξιούχος κ. Απόστολος Δουλγέρης, αφού υπηρέτησε για χρόνια ως στρατιωτικός στην Πολεμική Αεροπορία, θέλησε να φοιτήσει στην ΑΣΠΑΙΤΕ Βόλου.
«Ήταν κάτι που το ήθελα εδώ και χρόνια, γι’ αυτό και χαίρομαι που κληρώθηκα για να παρακολουθήσω πρόγραμμα ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ. Μετά από 45 χρόνια κάθισα ξανά στα θρανία. Ποτέ δεν είναι αργά να μαθαίνεις νέες γνώσεις. Και, επειδή συμμετέχω στις δραστηριότητες της τοπικής εκκλησίας στο κομμάτι της κατασκευής έργων, θεωρώ πως με τις γνώσεις που θα λάβω από την ΑΣΠΑΙΤΕ, θα μου είναι χρήσιμες στις δραστηριότητες της καθημερινότητας και γενικότερα στη ζωή μου» ανέφερε.
Ο ίδιος μάλιστα εκφράζει την ικανοποίησή του για την ποιότητα των διδασκαλιών, αλλά και των διδασκόντων τονίζοντας πως παρακολουθεί τα μαθήματα καθημερινά.

Παναγιώτης Κωνσταντινίδης

Η αξία της διά βίου μάθησης
Ο 48χρονος κ. Παναγιώτης Κωνσταντινίδης, απόφοιτος του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και με θητεία ως στρατιωτικός, παρακολουθεί τα μαθήματα στο ΕΠΠΑΙΚ σημειώνοντας πως «το κίνητρο της φοίτησης είναι η διά βίου μάθηση, αλλά και η άντληση δεξιοτήτων για να διαχειριστούμε τις σχέσεις μας με τη νέα γενιά, να αντιμετωπίσουμε το λεγόμενο χάσμα».
Παράλληλα ανέφερε πως στόχος είναι με το πτυχίο της ΑΣΠΑΙΤΕ να μπορέσει να διεκδικήσει την εισαγωγή του στη δημόσια εκπαίδευση στέλνοντας και το μήνυμα ότι τα άτομα με αναπηρία μπορούν να σταθούν με αξιώσεις ως διδάσκοντες στα σχολεία.
«Αν βοηθήσουν οι συνθήκες, θα ήθελα να διδάξω σε σχολείο. Μάλιστα ως αποκλειστικός χρήστης αναπηρικού αμαξιδίου θα μπορούσαμε να σπάσουμε λίγο τους φραγμούς και να δούμε όλο και περισσότερους ανθρώπους με αναπηρία να συμμετέχουν στην παιδαγωγική δραστηριότητα».
Συμπλήρωσε δε πως αυτή τη στιγμή οι υποδομές στα σχολεία είναι ελλιπείς, ώστε να βοηθήσουν ένα άτομο με αναπηρία να συμμετέχει ενεργά στην παιδαγωγική διαδικασία.

Σωτήρης Ρετσινάς

Γνώσεις για τον επαγγελματικό προσανατολισμό
Παίρνοντας τον λόγο ο διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας 46χρονος κ. Σωτήρης Ρετσινάς τόνισε πως στην ΑΣΠΑΙΤΕ βρίσκεται με διπλή ιδιότητα, ως εκπαιδευόμενος στο ΠΕΣΥΠ και ως διδάσκων στο ΕΠΠΑΙΚ.
«Χρόνια έχω ασχοληθεί με τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως στο ΙΕΚ, αλλά και στην επαγγελματική εκπαίδευση, και τώρα στο Γυμνάσιο, έχω διαπιστώσει την ανάγκη της συμβουλευτικής προς τους μαθητές κυρίως στο κομμάτι του επαγγελματικού προσανατολισμού. Γι’ αυτό και αποφάσισα να φοιτήσω στο ΠΕΣΥΠ, ώστε να δίνω στους μαθητές τις απαραίτητες γνώσεις για ποιον τύπο Λυκείου θα επιλέξουν πώς θα κινηθούν στη μετέπειτα επαγγελματική ζωή τους. Η συμβουλευτική είναι ένα τεράστιο κομμάτι και το μάθημα ΣΕΠ δεν υπάρχει στο ωρολόγιο πρόγραμμα, παρά μόνο στα εργαστήρια δεξιοτήτων της Γ’ Τάξης Γυμνασίου. Γι’ αυτό και είναι αναγκαίο το εκπαιδευτικό προσωπικό να είναι εξειδικευμένο».

Ανθούλα Σκλάβου

Από την Καστοριά στον Βόλο
Η 33χρονη Ανθούλα Σκλάβου, απόφοιτος ΤΕΙ Ηπείρου ήρθε φέτος από την Καστοριά και εγκαταστάθηκε στον Βόλο για να παρακολουθεί το ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ, να λάβει την παιδαγωγική επάρκεια και να μπορέσει να προσληφθεί στη δημόσια εκπαίδευση. Μάλιστα τις πρωινές ώρες εργάζεται ως ιδιωτική υπάλληλος για να καλύψει τα έξοδα διαβίωσης και το απόγευμα παρακολουθεί τα μαθήματα.
«Δεν έχω προσληφθεί ως αναπληρώτρια στο σχολείο μέχρι στιγμής και ελπίζω με το πτυχίο της ΑΣΠΑΙΤΕ, να πετύχω τον στόχο μου» ανέφερε και συμπλήρωσε πως «τα μαθήματα της ΑΣΠΑΙΤΕ είναι πολύ αξιόλογα και λαμβάνουμε σημαντικές γνώσεις».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το