Τοπικά

Διαβάθμιση των πτυχίων ζητούν οι απόφοιτοι ωδείων

Τη διαβάθμιση των μουσικών τίτλων ζητούν οι απόφοιτοι ωδείων και μουσικών σχολών στη Μαγνησία και συντάσσονται με τα όσα αναφέρει στο υπόμνημά του προς το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ο Πανελλήνιος Σύλλογός τους. Όπως αναφέρουν στο αίτημά τους οι απόφοιτοι, επί 150 χρόνια οι τίτλοι ωδείων εξασφαλίζουν στους Έλληνες μουσικούς το ανώτατο μαθησιακό αποτέλεσμα, ικανότητες και δεξιότητες στις σχολές: Ανώτερων θεωρητικών, Σύνθεσης, Διεύθυνσης Ορχήστρας και Χορωδίας, Σχολές Μονωδίας, Μελοδραματικής, Σχολή Δραματικής, Σχολή Εκκλησιαστικής Βυζαντινής μουσικής και Σχολές Ενόργανης Μουσικής. Σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών στα ωδεία, για την απόκτηση π.χ. του διπλώματος σολίστ σε ένα μουσικό όργανο, ο σπουδαστής, βάσει νόμου, σπουδάζει κατ’ ελάχιστον 11 χρόνια, με υποχρεωτική ελάχιστη φοίτηση 3 ετών στην Ανωτέρα Σχολή, για να πάρει Πτυχίο Διδασκαλίας ή (για ορισμένα μουσικά όργανα) με ελάχιστη φοίτηση 4 ετών στην Ανωτέρα Σχολή, για να πάρει Δίπλωμα (ο νόμος δίνει δικαίωμα φοίτησης στην Ανωτέρα Σχολή μέχρι 6 χρόνια). Εάν ο σπουδαστής αποκτήσει πρώτα το Πτυχίο Διδασκαλίας, στη συνέχεια θα πρέπει να φοιτήσει κατ’ ελάχιστον 2 επιπλέον χρόνια, για την απόκτηση του Διπλώματος. Για την απόκτηση του ακαδημαϊκού τίτλου bachelor, οι απόφοιτοι των ωδείων θα μπορούσαν, μέσω προγραμμάτων δια βίου μάθησης, ή και σε συνεργασία με κάποιο ΑΕΙ ή μέσω άλλου οργανισμού πιστοποίησης, να παρακολουθήσουν μαθήματα, που δεν έχουν διδαχθεί στα ωδεία, όπως π.χ. ψηφιακές πρακτικές για τη διάδοση πληροφοριών και ιδεών σχετικά με τη μουσική, ψηφιακή τεχνολογία για τη δημιουργία, μία θεωρητική έρευνα ή ένα μουσικό project κ.α. Στο πλαίσιο αυτό, οι απόφοιτοι ωδείων και μουσικών σχολών ζητούν τις ακόλουθες διαβαθμίσεις των μουσικών τίτλων στο Εθνικό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων:

– Τα Διπλώματα (μουσικών οργάνων, μονωδίας, μελοδραματικής, δραματικής, διεύθυνσης ορχήστρας-χορωδίας, βυζαντινής μουσικής) και τα πτυχία των ανώτερων θεωρητικών (αντίστιξης, φούγκας) να διαβαθμιστούν στο επίπεδο 6. Το Δίπλωμα Σύνθεσης ειδικά, καθώς περιλαμβάνει καινοτόμα και ερευνητική διαδικασία, να πιστοποιηθεί στο επίπεδο 7.
– Τα αντίστοιχα Πτυχία μουσικών οργάνων, μονωδίας, θεωρητικών κλπ. να διαβαθμιστούν στο επίπεδο 6, υπό την προϋπόθεση της απόκτησης πρόσθετων προσόντων, όπως π.χ. πραγματική πολυετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία, την οποία ήδη το ΥΠΠΟΑ αναγνωρίζει στους πτυχιούχους, με αποτέλεσμα τη σταδιακή αναβάθμισή τους μέχρι και τον βαθμό του καθηγητή. Παράλληλα ζητούν από την ελληνική πολιτεία, να ανοίξει τις θέσεις στα τμήματα παιδαγωγικής επάρκειας της ΑΣΠΑΙΤΕ ή σε οποιοδήποτε άλλο ΑΕΙ (Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, Διεθνές Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμια Κρήτης, Αιγαίου, Άρτας κ.λπ.) ή να δημιουργήσει προγράμματα δια βίου μάθησης, ώστε οι απόφοιτοι των ωδείων να ακολουθήσουν την προβλεπόμενη εκ του νόμου φοίτηση για παιδαγωγική επάρκεια και να αποκτήσουν το δικαίωμα, να διεκδικήσουν μόνιμες θέσεις εργασίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Ούτως ή άλλως, επί σειρά ετών, οι απόφοιτοι των ωδείων διδάσκουν ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, έχουν πολυετή επαγγελματική εμπειρία και έχει αποδειχθεί ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στη δημόσια εκπαίδευση», αναφέρει σε δήλωσή του στη «Θ» απόφοιτος ωδείου στον Βόλο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το